AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Del Skrevet 2. januar 2019 Lysskyhet hva betyr det? Anonymkode: ce857...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Del Skrevet 2. januar 2019 Forklar litt mer, siden du skriver det her Anonymkode: 6d4e2...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Del Skrevet 2. januar 2019 https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=lyssky&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge I tillegg (eller som forklarende tillegg) er det en medisinsk betegnelse, når folk tåler sollys dårlig. Og så har vi Dracula etc. Anonymkode: d63ec...9fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Del Skrevet 7. januar 2019 Lysskyhet er en tilstand hvor øynene reagerer på lys (ofte sterkt lys, men i noen tilfeller alt lys) og det kan gjøre veldig vondt. Har selv migrene, og er lyssky når jeg får anfall. Da må jeg være i et helt mørkt rom med øynene lukket. Får veldig vondt i øynene hvis jeg får noe lys i øyet, og hodepinen forverres hvis jeg oppholder meg i et rom eller på et sted med noe lys over flere minutter. Hva er grunnen til at du spør i Bil og Trafikk? Anonymkode: 503a9...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Del Skrevet 7. januar 2019 På 2.1.2019 den 12.29, AnonymBruker skrev: Lysskyhet hva betyr det? Anonymkode: ce857...484 En medisinsk benevnelse for å tåle lys dårlig. For eks3mpel er personer med migrene ofte lysskye. Derfor ligger de bak nedrullede gardiner i mørke rom når de har migrene. Anonymkode: 7581a...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå