Gå til innhold

Skal jeg satse på ham

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en person jeg har kjent lenge. Vi jobbet sammen i tenårene, men så var det noen år vi ikke hadde kontakt. For noen år siden gjennopptok vi kontakten etter at han sendte meg en melding. 

P.g.a mine studier og hans jobb har vi denne tiden stort sett bodd i forskjellige byer og land. Jeg har ikke villet satse på noe seriøst når utgangspunktet har vært slik. Dette har jeg vært åpen om, og han har sagt han forstår det. 

Nå skal han imidertid flytte tilbake til byen vår permanent, og vil at vi skal bli mer seriøs, men jeg er usikker for han vil vi skal bli samboere og kjøpe leilighet sammen med en gang han har flyttet tilbake.

Det synes jeg er å gå for fort frem. Vi har ikke engang rukket å være ordentlig kjærester. 

Jeg tenker jo litt på den klassiske kvinnefellen, men jeg ville ikke inngått en avtale hvor jeg ikke var sikret minst det jeg gikk inn med. Han har f.eks hund, og selv om jeg er kjempeglad i den og gjerne kjøper leker og hundegodt til den ville jeg ikke dekket f.eks en veterinærregnig.

Dette er det som gjør meg skeptisk, men han har jo mange gode sider også. Jeg har listet opp noen, ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge.

1. Han har vært veldig støttende etter at jeg fortalte ham etter at jeg har blitt voldtatt. Dette er for meg et stort pluss

2. Han støtter bestevenne sin som har blitt diagnostisert med en psykisk lidelese

3. Han tar veldig godt vare på hunden sin. 

4. Han har en stabil jobb, og et mål for karrieren.

Anonymkode: 1cc10...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du skal ikke "bli sammen" med noen bare fordi de er snille. Jeg har sel mange snille og støttende menn i min krets, men jeg er ikke sammen med de for det. De er mine VENNER og ikke min partener. 

Finn deg en du er forelsket i. 

Endret av Perle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veterinærregninga tar han nok selv og jeg ser ikke det som noe usikkert moment her. Det som er usikkert er jo om dere i det hele tatt passer sammen nå, dere har ikke hengt sammen på mange år, og det tar tid å bli kjent på nytt og med hverandres nykker og baksider og reaksjonsmønstre i alle mulige situasjoner og stress og rutiner osv. 
Å flytte sammen så fort er idiotisk , og å kjøpe noe sammen så fort er helt bak mål i mine øyne! Så går det 8 mnd og begge kjenner på at det var feil.... Ikke kul situasjon å være i. Høres egentlig mer ut som typen til  å se bolig og dame som status og velge den han tror han er sikra å få hele pakka med kjappest mulig , at han vil spare penger kjappest mulig og lokker deg inn for at han skal slippe å "sløse" penger på å leie noe eget. 
Nei bruk fornuften her, han går Altfor fort frem! 

Anonymkode: 05cc4...976

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Perle skrev:

Nei, du skal ikke "bli sammen" med noen bare fordi de er snille. Jeg har sel mange snille og støttende menn i min krets, men jeg er ikke sammen med de for det. De er mine VENNER og ikke min partener. 

Finn deg en du er forelsket i. 

Enig i dette. Kjærlighet er ikke noe man kan resonnere seg frem til med logikk eller for og imot-skjemaer.

Anonymkode: d4a1a...ef2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...