Gå til innhold

Trenger tips rundt treningsklokker


Cambria

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har idag en fitbit charge 2 som jeg har hatt i ett år. Jeg synes den gir litt lite muligheter, spesielt siden jeg svømmer en del og ikke kan bruke den da. Jeg er ikke en som trener veldig hardt og mye. Har mellom 3 og 5 økter i uka, hvor en eller to er harde og resten rolig styrketrening. Jeg trenger sikkert ikke en superavansert klokke da.

Jeg er ikke glad i å gå turer, men har som mål å gå litt mer fra våren av. Jeg prøver også å trene meg opp så jeg kanskje klarer korte og rolige joggeturer til sommeren. Da kunne det vært moro med en klokke som registrerer fart bedre enn fitbit.

Ellers ønsker jeg søvnanalyse og pulsmåling 24/7. 

Noen gode forslag? Eller forslag til noe jeg hvertfall bør styre unna? Helst ikke pris over 2500 (men gjern billigere).

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har iphone ville jeg gått for apple watch. Den er ikke billig, men veldig fin å ha hele døgnet, ikke bare på trening. Den er vanntett og teller lengdene når du svømmer (dette synes jeg er genialt, siden jeg alltid mister tellinga selv). Den funker til all trening, og du kan ha egne treningsapper på den hvis du vil det.

Anonymkode: 70023...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har iphone ville jeg gått for apple watch. Den er ikke billig, men veldig fin å ha hele døgnet, ikke bare på trening. Den er vanntett og teller lengdene når du svømmer (dette synes jeg er genialt, siden jeg alltid mister tellinga selv). Den funker til all trening, og du kan ha egne treningsapper på den hvis du vil det.

Anonymkode: 70023...70d

Har ikke iPhone, men hørtes smart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suunto Fitness 3 er bra, og den ser fin ut. Jeg bruker den til alt fra riding, tredemølle, styrketrening i studio og løpeturer på fjellet. Den er veldig nøyaktig og lager treningsprogrammer for deg sånn at du kan «nå dine mål». Prisen er vel 2200kr tror jeg. For meg var den verdt pengene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kittkatt skrev:

Suunto Fitness 3 er bra, og den ser fin ut. Jeg bruker den til alt fra riding, tredemølle, styrketrening i studio og løpeturer på fjellet. Den er veldig nøyaktig og lager treningsprogrammer for deg sånn at du kan «nå dine mål». Prisen er vel 2200kr tror jeg. For meg var den verdt pengene :) 

Hvor lang batteritid er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cambria skrev:

Hvor lang batteritid er det?

Jeg bruker den hele dagene + trening, og lader den vel hver fjerde eller femte dag. Kommer an på om du bruker GPS også, siden det trekker en del mer strøm. 

Ellers er polar m430 veldig god. Den er bare ikke så veldig fin, men funker til alt den skal og batteritiden er vel hakket bedre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Cambria skrev:

Hvor lang batteritid er det?

Hvis du svømmer, ville jeg sjekket at klokken har svømmefunksjon. Veldig kjekt. 

 

Jeg har selv en mer avansert Garmin enn denne, men kjenner flere som har denne og er fornøyd:

https://test.no/garmin-vivoactive-3

Anonymkode: eb985...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charge 3 (FITBIT) synes jeg er helt super. Søvnanalyse, konstant pulsmåling (og en del annet) og tåler vann. Samt den er liten og nett, som charge 2, bare litt stiligere design. Koster ikke mer enn 1500,- heller, så helt innafor for en mosjonist/"vanlige folk" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2019 den 21.42, Holistic skrev:

Charge 3 (FITBIT) synes jeg er helt super. Søvnanalyse, konstant pulsmåling (og en del annet) og tåler vann. Samt den er liten og nett, som charge 2, bare litt stiligere design. Koster ikke mer enn 1500,- heller, så helt innafor for en mosjonist/"vanlige folk" :) 

Jeg har charge 2. Vil du si det er verdt å bytte den ut med 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...