Duftavsommerregn Skrevet 2. januar 2019 #41 Skrevet 2. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært i Egypt, aldri mer!!! Ikke vært Israel, men de jeg kjenner som har vært der er veldig fornøyd, men les om kultur og skikker, og det er sef endel kontroller Ja det er en stor kontroll når du skal inn i landet. Men det går alltid helt greit om man oppfører seg, mye lettere en mange opplever ankomsten til USA faktisk. Ellers slipper du kontroller om du ikke skal inn på Vestbredden. Det kan ta tid, og de er skikkelig grundige. Men for de som ønsker dette, går det også helt greit. Men da må man alltid ha passet med seg. Opplevde en kontroll engang da jeg hadde med meg en stor ryggsekk inn i en butikk Det tok jeg som et komplement, vedkommende så ikke på meg som en turist tydeligvis, men jeg snakket min "gode" engelsk og vedkommende bare vinket meg videre Men for et trent øye ser man at beredskapen er høy, politiet kjører rundt i sivilt på motorsykler, og er på pletten utrolig raskt om det skjer noe. Endret 2. januar 2019 av Duftavsommerregn
Blue Berry Skrevet 3. januar 2019 #42 Skrevet 3. januar 2019 10 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Da har du ikke vært i Israel, men i Eilat? Det er bare en bitteliten del av dette landet. Et turiststed og badested. Ligger "midt" ute i ørkenen og er egentlig et lite isolert sted. Jeg har vært der også, stakk bare innom. Dette stedet er ikke noe som tiltaler meg. Skal man til Israel er det i Judeas fjell som Jerusalem, Dødehavet, Genesaretsjøen, Nord Israel og byene langs middelhavet som virkelig har de store historiske opplevelsene. Nazareth blant annet. Tel Aviv er jo rene perlen! Her er det alt fra moderne byliv med barer, utesteder, shopping og bading virkelig stort. Ikke i februar med badingen da Har bare positive ting å si om både palestinere og Israelere der jeg har reist iallefall, noen unntak finnes helt sikkert, men det gjør det også i London, Paris og Berlin. Men som sagt Jerusalem og områdene rundt kan man reise til mange ganger, og allikevel ikke få sett alt, et sted i verden med et enormt historisk sus. Helt korrekt:). Eilat var det.. Vet at det er turiststed og det var ikke noe for oss Mer sånn for å ha vært der 😄
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #43 Skrevet 3. januar 2019 Jeg ville reist til Egypt og sett pyramidene..:) masse god mat også:) Anonymkode: 6553b...784
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #44 Skrevet 3. januar 2019 Tusen takk for masse informasjon @Duftavsommerregn Anonymkode: 058a0...fb6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #45 Skrevet 3. januar 2019 På 1.1.2019 den 18.00, AnonymBruker skrev: Har ikke hørt det er bråk der nå? Anonymkode: 058a0...fb6 Kanskje lurt å følge med og sette seg inn i før man eventuelt reiser. Anonymkode: 4b271...90d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå