AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Tenkte å reise enten til Israel eller Egypt i vinterferien. Hvem anbefaller dere og hvorfor, hvordan er temepraturen i februar? Anonymkode: 058a0...fb6
mjaus Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Har vært i Israel, så kan i hvert fall anbefale det for det er ganske mye forskjellig å oppleve der. Alt fra Dødehavet (fantastisk gøy opplevelse!) til å se på tempelet i Jerusalem. Også fantastisk gøy å se slike jøder med hatt diverse jødeklær på seg, i Jerusalem er det sinnsykt mange av dem. Også er det gøy om du skal krysse grensene til de palestinske områdene. Du føler du kommer til en helt annen verden men! om du er dame så er de palestinske mennene sinnsykt aggressive. Jeg opplevde hvert fall at de nesten tok på meg å ropte etter meg. Biler stopper og tuter etter jenter osv.!! men ellers sterk opplevelse å se konflikten osv mellom palestinerne og jødene. også går det folk med maskingevær rundt i gatene for å passe på om det skjer terror. Spesiell opplevelse! vet ikke så mye om Egypt men ettersom det jeg har hørt har folk vært skuffet fordi sfinxen er så liten og pyramidene står like ved byen, og at man må passe seg litt der for er mye kidnapping osv .. men jeg vet ikke! Det er bare det jeg har hørt 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 13 minutter siden, mjaus skrev: Har vært i Israel, så kan i hvert fall anbefale det for det er ganske mye forskjellig å oppleve der. Alt fra Dødehavet (fantastisk gøy opplevelse!) til å se på tempelet i Jerusalem. Også fantastisk gøy å se slike jøder med hatt diverse jødeklær på seg, i Jerusalem er det sinnsykt mange av dem. Også er det gøy om du skal krysse grensene til de palestinske områdene. Du føler du kommer til en helt annen verden men! om du er dame så er de palestinske mennene sinnsykt aggressive. Jeg opplevde hvert fall at de nesten tok på meg å ropte etter meg. Biler stopper og tuter etter jenter osv.!! men ellers sterk opplevelse å se konflikten osv mellom palestinerne og jødene. også går det folk med maskingevær rundt i gatene for å passe på om det skjer terror. Spesiell opplevelse! vet ikke så mye om Egypt men ettersom det jeg har hørt har folk vært skuffet fordi sfinxen er så liten og pyramidene står like ved byen, og at man må passe seg litt der for er mye kidnapping osv .. men jeg vet ikke! Det er bare det jeg har hørt Jeg er dame, så det med palestinerene høres ekkelt ut, men er det ikke steder i Israel det ikke er så mange av dem? Anonymkode: 058a0...fb6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Ville verken reist til Egypt eller Israel. Hva med et tryggere land..? Anonymkode: 695c4...a19 3
mjaus Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er dame, så det med palestinerene høres ekkelt ut, men er det ikke steder i Israel det ikke er så mange av dem? Anonymkode: 058a0...fb6 joda, det er kun i de palestinske delene av israel som har det slikt. Resten av israel er jo jødisk, der er det ikke slik de oransje områdene er palestina aka muslimske plasser
mjaus Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville verken reist til Egypt eller Israel. Hva med et tryggere land..? Anonymkode: 695c4...a19 hvorfor mener du israel ikke er trygt? 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville verken reist til Egypt eller Israel. Hva med et tryggere land..? Anonymkode: 695c4...a19 Har ikke hørt det er bråk der nå? Anonymkode: 058a0...fb6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, mjaus skrev: joda, det er kun i de palestinske delene av israel som har det slikt. Resten av israel er jo jødisk, der er det ikke slik de oransje områdene er palestina aka muslimske plasser Supert, takk. Anonymkode: 058a0...fb6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #9 Skrevet 1. januar 2019 2 minutter siden, mjaus skrev: hvorfor mener du israel ikke er trygt? Ehm. Du er ikke garantert å havne i problemer, men du er garantert å måtte ta forholdsregler for å unngå det. Ville dermed heller dratt til et mindre konfliktfylt land. Masse fint å oppleve andre, tryggere steder! Anonymkode: 695c4...a19
mjaus Skrevet 1. januar 2019 #10 Skrevet 1. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ehm. Du er ikke garantert å havne i problemer, men du er garantert å måtte ta forholdsregler for å unngå det. Ville dermed heller dratt til et mindre konfliktfylt land. Masse fint å oppleve andre, tryggere steder! Anonymkode: 695c4...a19 Israel er ganske trygt. Det er vel et av de landene som har mest turister hvert år. Har heller ikke hørt om noe grusomt som har skjedd der nede i nyere tider? 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. januar 2019 #11 Skrevet 1. januar 2019 Israel vil jeg absolutt anbefale av de landene, hold deg bare unna palestinere og muslimer. Jøder er vennlige og ufarlige, det er ikke hverken muslimer eller palestinere 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #12 Skrevet 1. januar 2019 @mjaus Vet du hvordan temperaturen er i Israel i februar ? Anonymkode: 058a0...fb6
mjaus Skrevet 1. januar 2019 #13 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: @mjaus Vet du hvordan temperaturen er i Israel i februar ? Anonymkode: 058a0...fb6 Nei dessverre!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #14 Skrevet 1. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm. Du er ikke garantert å havne i problemer, men du er garantert å måtte ta forholdsregler for å unngå det. Ville dermed heller dratt til et mindre konfliktfylt land. Masse fint å oppleve andre, tryggere steder! Anonymkode: 695c4...a19 hvorfor er det så masse slike tåpelige mennesker? fy faen.. jævla nordmenn og den "jeg vil ha det trygt" holdningen. faen meg redd for alt. verdens kjedeligste mennesker. mamma er litt sånn. kunne liksom aldri, for det er større sjanser for å komme ut for noe her eller der..selv om foreldrene til venninnene mine dro..og mamma kom alltid med et kjedelig alternativ fordi "der er det garantert trygt". karismaløst ass.. Anonymkode: e0611...60b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #15 Skrevet 1. januar 2019 Det er grovt uetisk å legge igjen penger i et land som Israel. Det er en ubeskrivelig ondskap hvordan de behandler palestinerne. Anonymkode: f85da...87a 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #16 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er grovt uetisk å legge igjen penger i et land som Israel. Det er en ubeskrivelig ondskap hvordan de behandler palestinerne. Anonymkode: f85da...87a Anonymkode: 058a0...fb6 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 Israel frister egentlig mest, så da blir det nok tur ditt 😊 Anonymkode: 058a0...fb6 2
Duftavsommerregn Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte å reise enten til Israel eller Egypt i vinterferien. Hvem anbefaller dere og hvorfor, hvordan er temepraturen i februar? Kan anbefale Israel! Det er jo et land med enormt mye historie. På en uke ville jeg flydd direkte fra Oslo med Norwegian, om du finner ledige billetter! Da lander du i Tel Aviv, og kan ta bussen opp til Jerusalem. Finn deg et hotell utenfor gamlebyen, og der kan du oppleve hele denne fantastiske byen, passer også lett med en tur ned til Dødehavet der du kan se på Masada og historien rundt dette. Samtidig er Dødehavet fantastisk med sitt saltvann! Kan absolutt anbefales. Planlegger selv en ny tur om et år eller to 3
Duftavsommerregn Skrevet 1. januar 2019 #19 Skrevet 1. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er grovt uetisk å legge igjen penger i et land som Israel. Det er en ubeskrivelig ondskap hvordan de behandler palestinerne. For en forbannet løgn av deg, du vet ikke noe om dette her, bare det du får sådd inn av PK media. Dette er en kamp om landområdene ja, men det er det sannelig i mange land og kontinenter. Du har det over hele kloden. Urettferdighet råder over alt,så å skylde dette på Israel og si at den kampen er mer uetisk en andre er helt latterlig. 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #20 Skrevet 1. januar 2019 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Kan anbefale Israel! Det er jo et land med enormt mye historie. På en uke ville jeg flydd direkte fra Oslo med Norwegian, om du finner ledige billetter! Da lander du i Tel Aviv, og kan ta bussen opp til Jerusalem. Finn deg et hotell utenfor gamlebyen, og der kan du oppleve hele denne fantastiske byen, passer også lett med en tur ned til Dødehavet der du kan se på Masada og historien rundt dette. Samtidig er Dødehavet fantastisk med sitt saltvann! Kan absolutt anbefales. Planlegger selv en ny tur om et år eller to Høres fantastisk ut. blir nok Israel ja Anonymkode: 058a0...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå