Gå til innhold

Israel eller Egypt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å reise enten til Israel eller Egypt i vinterferien. Hvem anbefaller dere og hvorfor, hvordan er temepraturen i februar?

Anonymkode: 058a0...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i Israel, så kan i hvert fall anbefale det for det er ganske mye forskjellig å oppleve der. Alt fra Dødehavet (fantastisk gøy opplevelse!) til å se på tempelet i Jerusalem. Også fantastisk gøy å se slike jøder med hatt diverse jødeklær på seg, i Jerusalem er det sinnsykt mange av dem. Også er det gøy om du skal krysse grensene til de palestinske områdene. Du føler du kommer til en helt annen verden men! om du er dame så er de palestinske mennene sinnsykt aggressive. Jeg opplevde hvert fall at de nesten tok på meg å ropte etter meg. Biler stopper og tuter etter jenter osv.!! men ellers sterk opplevelse å se konflikten osv mellom palestinerne og jødene. også går det folk med maskingevær rundt i gatene for å passe på om det skjer terror. Spesiell opplevelse!

vet ikke så mye om Egypt men ettersom det jeg har hørt har folk vært skuffet fordi sfinxen er så liten og pyramidene står like ved byen, og at man må passe seg litt der for er mye kidnapping osv .. men jeg vet ikke! Det er bare det jeg har hørt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, mjaus skrev:

Har vært i Israel, så kan i hvert fall anbefale det for det er ganske mye forskjellig å oppleve der. Alt fra Dødehavet (fantastisk gøy opplevelse!) til å se på tempelet i Jerusalem. Også fantastisk gøy å se slike jøder med hatt diverse jødeklær på seg, i Jerusalem er det sinnsykt mange av dem. Også er det gøy om du skal krysse grensene til de palestinske områdene. Du føler du kommer til en helt annen verden men! om du er dame så er de palestinske mennene sinnsykt aggressive. Jeg opplevde hvert fall at de nesten tok på meg å ropte etter meg. Biler stopper og tuter etter jenter osv.!! men ellers sterk opplevelse å se konflikten osv mellom palestinerne og jødene. også går det folk med maskingevær rundt i gatene for å passe på om det skjer terror. Spesiell opplevelse!

vet ikke så mye om Egypt men ettersom det jeg har hørt har folk vært skuffet fordi sfinxen er så liten og pyramidene står like ved byen, og at man må passe seg litt der for er mye kidnapping osv .. men jeg vet ikke! Det er bare det jeg har hørt

Jeg er dame, så det med palestinerene høres ekkelt ut, men er det ikke steder i Israel det ikke er så mange av dem?

AnonymBruker
Skrevet

Ville verken reist til Egypt eller Israel. Hva med et tryggere land..? 

Anonymkode: 695c4...a19

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame, så det med palestinerene høres ekkelt ut, men er det ikke steder i Israel det ikke er så mange av dem?

joda, det er kun i de palestinske delene av israel som har det slikt. Resten av israel er jo jødisk, der er det ikke slik

Bilderesultat for palestine

de oransje områdene er palestina aka muslimske plasser

Skrevet

hvorfor mener du israel ikke er trygt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt det er bråk der nå?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mjaus skrev:

joda, det er kun i de palestinske delene av israel som har det slikt. Resten av israel er jo jødisk, der er det ikke slik

Bilderesultat for palestine

de oransje områdene er palestina aka muslimske plasser

Supert, takk.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mjaus skrev:

hvorfor mener du israel ikke er trygt?

Ehm. Du er ikke garantert å havne i problemer, men du er garantert å måtte ta forholdsregler for å unngå det. Ville dermed heller dratt til et mindre konfliktfylt land. Masse fint å oppleve andre, tryggere steder!

Skrevet

Ehm. Du er ikke garantert å havne i problemer, men du er garantert å måtte ta forholdsregler for å unngå det. Ville dermed heller dratt til et mindre konfliktfylt land. Masse fint å oppleve andre, tryggere steder!

Israel er ganske trygt. Det er vel et av de landene som har mest turister hvert år. Har heller ikke hørt om noe grusomt som har skjedd der nede i nyere tider?

• Liker 3
Skrevet

Israel vil jeg absolutt anbefale av de landene, hold deg bare unna palestinere og muslimer. Jøder er vennlige og ufarlige, det er ikke hverken muslimer eller palestinere 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

@mjaus Vet du hvordan temperaturen er i Israel i februar ?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@mjaus Vet du hvordan temperaturen er i Israel i februar ?

Nei dessverre!

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er det så masse  slike tåpelige mennesker? fy faen.. jævla nordmenn og den "jeg vil ha det trygt" holdningen. faen meg redd for alt. verdens kjedeligste mennesker. mamma er litt sånn. kunne liksom aldri, for det er større sjanser for å komme ut for noe her eller der..selv om foreldrene til venninnene mine dro..og mamma kom alltid med et kjedelig alternativ fordi "der er det garantert trygt". karismaløst ass..

Anonymkode: e0611...60b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er grovt uetisk å legge igjen penger i et land som Israel. Det er en ubeskrivelig ondskap hvordan de behandler palestinerne.

Anonymkode: f85da...87a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er grovt uetisk å legge igjen penger i et land som Israel. Det er en ubeskrivelig ondskap hvordan de behandler palestinerne.

Anonymkode: f85da...87a

:hoho:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Israel frister egentlig mest, så da blir det nok tur ditt 😊

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å reise enten til Israel eller Egypt i vinterferien. Hvem anbefaller dere og hvorfor, hvordan er temepraturen i februar?

Kan anbefale Israel! Det er jo et land med enormt mye historie. På en uke ville jeg flydd direkte fra Oslo med Norwegian, om du finner ledige billetter! Da lander du i Tel Aviv, og kan ta bussen opp til Jerusalem. Finn deg et hotell utenfor gamlebyen, og der kan du oppleve hele denne fantastiske byen, passer også lett med en tur ned til Dødehavet der du kan se på Masada og historien rundt dette. Samtidig er Dødehavet fantastisk med sitt saltvann! Kan absolutt anbefales.

Planlegger selv en ny tur om et år eller to :) 

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en forbannet løgn av deg, du vet ikke noe om dette her, bare det du får sådd inn av PK media. Dette er en kamp om landområdene ja, men det er det sannelig i mange land og kontinenter. Du har det over hele kloden. Urettferdighet råder over alt,så å skylde dette på Israel og si at den kampen er mer uetisk en andre er helt latterlig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Kan anbefale Israel! Det er jo et land med enormt mye historie. På en uke ville jeg flydd direkte fra Oslo med Norwegian, om du finner ledige billetter! Da lander du i Tel Aviv, og kan ta bussen opp til Jerusalem. Finn deg et hotell utenfor gamlebyen, og der kan du oppleve hele denne fantastiske byen, passer også lett med en tur ned til Dødehavet der du kan se på Masada og historien rundt dette. Samtidig er Dødehavet fantastisk med sitt saltvann! Kan absolutt anbefales.

Planlegger selv en ny tur om et år eller to :) 

Høres fantastisk ut. blir nok Israel ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...