Gå til innhold

Medlidenhet på nyttårsaften

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30-årene, og alltid vært singel. Jeg ønsker meg selvsagt kjæreste, men dette er ikke noe jeg snakker med andre om. 

Jeg feiret nyttårsaften med familie, tanter, onkler og søskenbarn, og det var en veldig fin kveld, inntil klokken viste midnatt og min tante hadde en type medlidenhetstale til meg. Av alle hun kjente var det meg hun tenkte mest på og ønsket mest at skulle få et bra år, og dette gjentok hun i det kjedsommelige.

Det var litt alkohol inne i bildet for hennes del, så litt fyllerør var det nok, men jeg ble utrolig lei meg og det ødela en ellers fin kveld.

Jeg vet at jeg er singel, og trenger ikke å få det printet inn. Det stakkars deg-blikket, og håp at jeg skulle få et fint år, og da underforstått et håp om å få meg kjæreste. Men herregud jeg kan jo ha et fint liv som singel uten at hun skal synes synd på meg. 

Vipper over fra å være lei meg til å bli irritert. Jeg ønsker overhodet ikke medlidenhet, jeg har det helt fint. 

Anonymkode: 246d8...cb0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var dette et spørsmål?

Mange som har ulike problem på nyttårsaften. F.eks ingen å være med i det hele tatt. VIlle ikke hørt en sånn tale selv, men ikke så mye å gjøre med det?

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne vært der. Den talen må ha vært episk. Hvordan reagerte resten av laget?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm er du sikker på at det var fordi du var singel da? Kan jo være på grunn av helt andre ting og nedturer du har hatt de siste åra 

Anonymkode: a1d86...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å si ifra! Selv om hun mener det godt, så er det ikke greit å få andre til å føle seg ille til mote, eller å snu det å være singel til noe stakkarslig. Du er jo en oppegående dame, og at du ikke har en partner er ikke det som definerer ditt liv. Jeg ville sagt noe sånt som "takk for omtanken, tante, men jeg har det helt fint og mitt kjærlighetsliv er privat for meg. Kan vi snakke om noe annet nå?". 

Det er noe med single på 30+, særlig kvinner, som gjør omverden så utrolig bekymra. Ser det i min familie også. Min kusine er 40 og singel/barnløs, og min mor er utrolig opptatt av å hviske om hvor stusselig det er og hvor synd det er på henne. At min kusine er høyt utdannet, har en spennende jobb og mange venner rundt seg, teller visst ikke. Neida, min mor som stort sett sitter i sofaen og løser kryssord har et mye rikere liv, for hun er jo tross alt GIFT! :rolleyes:

Anonymkode: 01835...347

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du blir irritert av dette er det noe underliggende som trigger deg. Tipper at du innerst inne synes det er bånn i bøtta å være singel som 30 åring?

Anonymkode: 8ed99...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...