Gå til innhold

Silikon rundt kjøkkenvasken?

Windy

Anbefalte innlegg

Det er snart ettårsbefaring her, og i min jakt etter ting å klage på ( :ler: ) så spør jeg her for sikkerhetsskyld:

Det er ikke lagt silikon rundt vasken på kjøkkenet, bør det vanligvis være det? Det skal være sagt at vi ikke har hatt noe problemer, derfor er jeg så usikker (det er kanskje fordi vi ikke leker med vannet og søler masse :tunge1: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasken er kanskje festet med silikon?

Det er i alle fall vår.

Hvis man ser veldig nøye etter, så kan man skimte silikonen under der et sted.

Litt avhengig av hvilken type vask det er, så tror jeg ikke at det er vanlig å bruke silikon rundt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal det nok ikke være det heller. Ser egentlig helt fint ut slik det er nå :Nikke: Jeg kan jo selvfølgelig nevne det på befaringen, slik at vi vet hva vi har :)

Takk for flytting av emne, jeg var visst litt trøtt da jeg postet tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Trodde ikke det var vanlig at silikonen rundt vasken på kjøkkenet var vanlig. Kan det se noe pent ut da??

Trodde det evt var festet med silikon skjult, som Lea nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen vi to bor på samme sted... :wink:

Hehe, jeg har lurt litt på om det var noen her inne - med tanke på aldersgruppen som bor her. Moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal være silikon rundt vasken om du har en vask som er nedfelt i en plate og festet med klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være silikon rundt vasken om du har en vask som er nedfelt i en plate og festet med klemmer.

Ja, det har jeg :Nikke: Har slått meg til ro med alt er som det skal nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her var mange gode kommentarer, men faktum er at alle nyere benkebeslag leveres med en pakning som klemmer ned mot benkeplaten når hakene skrues fast fra undersiden. Denne pakningen er i et elastisk stoff, og leveres forseglet med en "tape". Tapen trekkes av like før montering, og beslaget klemmes ned og festes fra undersiden.

Det er da unødvendig med silikon.

Tidligere ble det lagt en silikonstripe under for å sikre tett forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...