Gå til innhold

Graviditetsplager. Hva kjente du til?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke plager fikk du, eller hva merket du allerede fra tidlig graviditet?

Anonymkode: a09b1...bed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Murring i magen, humørsvinginger, ble veldig fort varm og kjentes som om ansiktet mitt skulle ta fyr. Reagerte på enkelte lukter.

Anonymkode: 55864...c15

Skrevet

" mensen murringer" 

Avsmak på Pepsi Max

Vonde pupper

Trøtthet. 

Skrevet (endret)

mensen murringer 

Vonde pupper 

Trøtthet og slapphet 

Sulten hele tiden men blir fort mett/kvalm

Endret av Larsii
AnonymBruker
Skrevet

Luktesansen. Den kom faktisk før jeg oppdaget at jeg var gravid, fikk ekstremt sterk luktesans. Brekte meg bokstavelig talt av mannens parfyme (som jeg vanligvis liker), for det var så ekstremt sterkt for meg. Kjentes ut som jeg satt i et badekar med parfyme hvis jeg satt i samme bil som han 😛 Stakkars mannen fikk så mye kjeft for å dynke seg i parfyme, når han egentlig ikke gjorde noe annerledes enn vanlig.. 

Og at jeg plutselig ble kvalm av snus. Har brukt snus i 15 år før jeg ble gravid, men helt plutselig en dag fikk jeg totalt avsmak og ble kvalm av den.. :fnise: Gjorde det mye enklere å slutte da, men visste ikke at jeg var gravid enda - så lurte veldig på hva dette var for noe..

Anonymkode: 0d499...83f

AnonymBruker
Skrevet

Sliten, mensmurring

Anonymkode: ec0c5...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Og ubrukelig fordøyelse. 

Anonymkode: ec0c5...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Trøtthet første 3-4 mnd. Økt apetitt(er vel ikke en «plage»😄). Slet med leggkramper et par uker, men gikk heldigvis over. Nå i 8. Måned blir jeg selvsagt fortere sliten, men ellers ingen plager.

Anonymkode: d671a...ef3

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke plager fikk du, eller hva merket du allerede fra tidlig graviditet?

Anonymkode: a09b1...bed

Jeg har egentlig hatt svært lite plager, men jeg merket at jeg var gravid i uke 5 ved at puppene var utrolig ømme.
Utover dette var jeg ekstremt trøtt en periode noen uker senere enn dette husker jeg. Så gikk trøttheten over (varte kanskje noen få uker) og deretter hadde jeg ingen plager før rundt uke 33 - da ble jeg veldig trøtt igjen og syntes det var ubehagelig at han lå oppi ribbeina. Jeg ble også mye mer følsom i 3. trimester, kunne "gulpe" opp maten i oppstøt, og ble fort litt kvalm.

Så egentlig veldig få plager i forhold til andre virker det som, men for meg er den trøttheten en irriterende plage selv om jeg sikkert ikke kan klage. 

Anonymkode: 44e42...ed0

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig hatt svært lite plager, men jeg merket at jeg var gravid i uke 5 ved at puppene var utrolig ømme.
Utover dette var jeg ekstremt trøtt en periode noen uker senere enn dette husker jeg. Så gikk trøttheten over (varte kanskje noen få uker) og deretter hadde jeg ingen plager før rundt uke 33 - da ble jeg veldig trøtt igjen og syntes det var ubehagelig at han lå oppi ribbeina. Jeg ble også mye mer følsom i 3. trimester, kunne "gulpe" opp maten i oppstøt, og ble fort litt kvalm.

Så egentlig veldig få plager i forhold til andre virker det som, men for meg er den trøttheten en irriterende plage selv om jeg sikkert ikke kan klage. 

Og MYE varmere enn jeg har pleid. Før frøs jeg hele tiden, nå er det jeg som sitter og åpner vinduer og holder på å dø av varme overalt. Uvandt 

Skrevet

Kvalme, allerede fra uke 5/6. Har kasta opp til nå, er 14+3.. har vært på sykehuset og fått intravenøst. Jeg takler ikke lukten på pølser, blir kvalm bare jeg tenker på det. :kvalm:  stakkars samboer som er veldig glad i pølse og spagetti 😛 

Gjest nicecar
Skrevet

-Kvalm gjennom hele dagen

-Uvel

-Konstant trøtt

-Overfølsom og hormonell 

-Kokvarm

AnonymBruker
Skrevet

Kvalme fra uke 6. Er i uke 36 med tredjemann nå og fremdeles kvalm. Halsbrann, uvel, leggkramper, søvnvansker, hyperaktiv blære, hemoroider, nedpress og ligamentsmerter. Føles ut som en har en bowlingkule mellom bena. Bekkenløsning, svimmelhet og blodtrykksfall, trøtthet, hodepine og kokvarm. Gleder meg til å bli ferdig 😅

Anonymkode: 51036...e99

Skrevet

Oppkast fra uke 6, ryggsmerter fra uke 10, konstant trøtt de første månedene. Halsbrannen kom ca midt i svangerskapet og slet med det hver eneste natt frem til fødsel! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 4 måneder på vei og har foreløpig disse plagene:

- Ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6, oppkast hver dag, kan bare spise dritkjedelig mat, gått opp 10 kilo fordi jeg må spise hele tiden for å minske den ekstreme kvalmen, 

- Halsbrann 

- Ryggsmerter/Bekkenløsning i korsryggen siden uke 12. Intense smerter nedover ben, som knivstøt. 

- Smerter i magen hvis jeg nyser/strekker meg

Anonymkode: 80203...0ab

Skrevet

Kvalme med oppkast!!

Ømme pupper

Vondt halebein

Bekkenløsning

Vann i kroppen

Trøtt

Varm

Likte plutselig ikke ting som jeg vanligvis elsker, som f.eks taco, sjokolade etc.

Skrevet

Ømme pupper

Depresjon, nedstemthet og humørsvingninger

Trøtthet

Veldig avsmak for alt av søtlig asiatisk mat med ting som sitrongress, kokosmelk, soyasaus, sursøt saus osv, samt alt av fisk og skalldyr

Noe halsbrann og luftplager

Litt leggkramper

Alt det fysiske har vært nærmest uproblematisk, det eneste som faktisk har plaget meg har vært den voldsomme nedstemtheten. Det er bedre nå mot slutten, og det har hjulpet mye å dele det med mange og få profesjonell hjelp.

Skrevet

Før positiv test: Andpusten, mindre fett hår, blodårer på puppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...