Gå til innhold

Verste nyttårsfeiring ever

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er dine tips til å lære en valp til å ikke bli redd av nyttårsraketter?

Anonymkode: 086d2...aec

Aldri trøst den. Den tolker trøst som at det faktisk er noe å være redd for. Ignorer den og opptre rolig. Hunder ser til lederen for å tolke hvordan den skal reagere på en situasjon

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine tips til å lære en valp til å ikke bli redd av nyttårsraketter?

La den gå fritt inne, la den boffe litt for bråket, ikke kose eller klappe når den stresser av lydene. Hvis du behandler lydene som ufarlige så gjør valpen det også.

Anonymkode: c7ff9...c6a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp said:

Aldri trøst den. Den tolker trøst som at det faktisk er noe å være redd for. Ignorer den og opptre rolig. Hunder ser til lederen for å tolke hvordan den skal reagere på en situasjon

Fin filosofi, men temperamentet og forutsetingene til hver enkelt hund spiller også inn.

Selv tenker jeg at TS hadde den riktige instillingen, hold hunden inne og gjør som dere vanligvis gjør, se en film og oppfør seg normalt.

Dra den i hvert fall ikke på død og liv ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

:klappe:

Anonymkode: b80f3...0fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet Ts at dette nok ikke er en mann å få barn med.... husk prevensjon! 

Anonymkode: 2d6ac...f3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der kan han bare sitte å rømme inn i en virtuell verden, for den virkelige verden klarer han hvertfall ikke å leve i! 
Hva for en KOMPLETT IDIOT tar med seg hunden UT og over til naboen halv tolv på nyttårsaften, og vil ha den med i bilen for å dra til byen hvor det smeller som verst???????? Syns du skal si til han at du er sjokkert hvor egoistisk , ansvarsløs og uempatisk han er, og gi han et dataspill for 5 åringer for det er det han oppfører seg som! 

Anonymkode: 89f7a...dba

Det finnes også hunder som står i vinduet og logrer når det skytes. Som min. Han er med på jakt ofte og bryr seg ikke om smell og lys. Tvert i mot.

Anonymkode: acf40...7fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi så på hunden og spurte om han kanskje ikke burde ta henne med inn, siden hun tydeligvis var helt hysterisk, men han mente at det var ikke nødvendig, hun måtte jo bare lære seg at dette ikke var farlig...............

Herregud, er det mulig?! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bikkja vår er med ut kl 00 hver nyttårsaften den. Finnes ikke redd. Liker jeg ikke bikkjer jeg da? 

Er bikkjene redde så tar man selvfølgelig forhåndsregler, men gud så mange hysteriske dyreeiere det dukker opp på nettet i romjula. 

Anonymkode: 35273...784

Stakkars hund. Er du klar over hvor god hørsel de har? Du har skada hunden for life!

Anonymkode: 4c12c...e58

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Stakkars hund. Er du klar over hvor god hørsel de har? Du har skada hunden for life!

Nuvel, er ikke nødvendig å gå helt av skaftet heller da.

Tror du jakthunder bruker hørselsvern?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har fått oss hund -

Anonymkode: 19490...b5c

Vi, eller du?

For slik jeg leser innlegget, så bryr han seg ikke om hunden og har bare akseptert at du skaffet en hund.

Er det vanlig at han ikke svarer når du snakker med han? Hvordan synes du et slikt samliv fungerer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet Ts at dette nok ikke er en mann å få barn med.... husk prevensjon! 

Anonymkode: 2d6ac...f3c

Forskjellen er vel at mange menn er mer opptatte av å passe på hva baby/barn kan og ikke enn hva de passer på med dyrene sine. 

Største problemet her er jo at ts skriver at hun hadde lagt sine planer med hunden deres, en plan han verken hadde sagt seg enig eller uenig i. Samtidig så hadde fyren hele veien ønsket å ut døren i løpet av natten. Begge to prøvde å overkjøre den andre med sine ønsker, ingen av de hadde goe nok kommunikasjon i saken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin filosofi, men temperamentet og forutsetingene til hver enkelt hund spiller også inn.

Selv tenker jeg at TS hadde den riktige instillingen, hold hunden inne og gjør som dere vanligvis gjør, se en film og oppfør seg normalt.

Dra den i hvert fall ikke på død og liv ut.

Tja hunden vår er en liten pingle og redd for alt nytt men er riktignok bedre med gradvis eksponering enn ut som liten valp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det går fint . hørselen er ikke bsre som em veldig forsterket utgave av vår

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttår er ikke problemet her, dere trenger å jobbe med kommunikasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Folk her kan ikke hund tydeligvis...

Overbeskytting bidrar til å øke frykten. Lås inne/trøst hunden og du får en hund som er livredd hver eneste nyttår og dagene rundt

En skikkelig oppdratt hund blir ikke redd

Å dra med en liten valp ut sånn, er ikke rett måte å gjøre det på i hvertfall. 

Han kommer til å få en valp som er livredd raketter for alltid med den måten der. 

Nei man skal ikke dulle med og trøste de, men den mannen der har bommet totalt på hva rett eksponering er 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått oss hund - så jeg sa fra tidlig at min plan var å ta henne m i kjelleren og se film - fordi det er lydisolert og uten vindu.. om han ønsket kunne han dra, ut men jeg kom ikke til å la hunden være alene 

han sa aldri noe- hverken at han ble med - eller at han kom til å dra ut..

så når klokken nærmer seg halv tolv vil han at vi drar over til naboen... han tar ut hunden - jeg får den inn igjen. Så spør han om vi skal kjøre til byen - med hunden i bilen.....jeg blir irritert fordi han totalt har ignorert mine planer- og aller mest fordi han oppfører seg så ansvarsløs ovenfor hunden vår..

så nå har han sittet  forran pcn - helt siden kl tolv.. helt stille .. uff ..GODT NYTT ÅR liksom...

Anonymkode: 19490...b5c

Du vet at du kan lære bikkja di til å like nyttårsraketter?

Er det bikkja som er sjefen i hjemmet deres?

Hvorfor ikke heller la bikkja underholdes av nyttårsraketter i stedet?

Visste du at bikkjer var med i krig i både første og andre verdenskrig?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, MissPierce skrev:

Å dra med en liten valp ut sånn, er ikke rett måte å gjøre det på i hvertfall. 

Han kommer til å få en valp som er livredd raketter for alltid med den måten der. 

Nei man skal ikke dulle med og trøste de, men den mannen der har bommet totalt på hva rett eksponering er 🙄

Hvorfor kan ikke en valp like nyttårsraketter?

Fortell?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte på en rasstapp av en nabo, som hadde med sin valp ut på nyttåraften, valpen skrek, hylte og bar seg og prøvde for alt den kunne å vri seg ut av båndet og var tydelig livredd og hysterisk.

Det er IKKE sånn man lærer en valp å tåle nyttårsraketter!!

"Eksponering" meg i ræva!

1 minutt siden, waco skrev:

Hvorfor kan ikke en valp like nyttårsraketter?

Fortell?

Skrev om den valpen her og ikke TS sin! Den synes tydeligvis ikke at rakketter var særlig stas.

Å lese mer en første og siste innlegg er aldri dumt Waco 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Burde lært opp hunden til å takle smell

Hunden vår bryr seg ikke lenger

Det er mulig. Det kan være så enkelt som at dyr forbinder skumle lyder med noe positivt. Vær entusiastisk og leken med den når skumle lyder oppstår. Det hjelper utrolig mye! 

Men tror det er mange unge med små hunder som er verstingene her. De behandler dem som skjøre porselensfigurer og "babyer". Overfører alt for mye negativitet og engstelse. Synd! Har hatt noen utfordrende under fra omplassering som skal videre til nye eiere. Det er MYE jobb. Men jeg er ikke redd eller engstelig, og det smitter så mye over! En av de tøffeste hundene vi møter her jeg bor er et knøtt av en hund. Den er så tøff og trygg, og den er minst redd av de hundene jeg har møtt. God og trygg oppdragelse av flinke folk har den fått! Jeg mener ikke å klandre noen, men litt kritikk kan være på sin plass. Så ei som skrev her i går at hunden hadde ligget inntil henne og den skalv i lange tider. Da lurer jeg på hvor hodet er på den eieren. Hun burde reise seg opp fra sofaen og lekt med den istedenfor å se på tv og spise godteri( som hun skrev). Fader, da blir jeg en smule provosert. DA er det synd på hunden. Når eiere bare sitter der og tror hunden blir trygg fordi den ligger tett inntil henne. Makan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er mulig. Det kan være så enkelt som at dyr forbinder skumle lyder med noe positivt. Vær entusiastisk og leken med den når skumle lyder oppstår. Det hjelper utrolig mye! 

Men tror det er mange unge med små hunder som er verstingene her. De behandler dem som skjøre porselensfigurer og "babyer". Overfører alt for mye negativitet og engstelse. Synd! Har hatt noen utfordrende under fra omplassering som skal videre til nye eiere. Det er MYE jobb. Men jeg er ikke redd eller engstelig, og det smitter så mye over! En av de tøffeste hundene vi møter her jeg bor er et knøtt av en hund. Den er så tøff og trygg, og den er minst redd av de hundene jeg har møtt. God og trygg oppdragelse av flinke folk har den fått! Jeg mener ikke å klandre noen, men litt kritikk kan være på sin plass. Så ei som skrev her i går at hunden hadde ligget inntil henne og den skalv i lange tider. Da lurer jeg på hvor hodet er på den eieren. Hun burde reise seg opp fra sofaen og lekt med den istedenfor å se på tv og spise godteri( som hun skrev). Fader, da blir jeg en smule provosert. DA er det synd på hunden. Når eiere bare sitter der og tror hunden blir trygg fordi den ligger tett inntil henne. Makan.

Skulle vært et kurs eller test man måtte passere før man fikk ha hund. Lett å ødelegge dem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...