Gå til innhold

Verste nyttårsfeiring ever


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått oss hund - så jeg sa fra tidlig at min plan var å ta henne m i kjelleren og se film - fordi det er lydisolert og uten vindu.. om han ønsket kunne han dra, ut men jeg kom ikke til å la hunden være alene 

han sa aldri noe- hverken at han ble med - eller at han kom til å dra ut..

så når klokken nærmer seg halv tolv vil han at vi drar over til naboen... han tar ut hunden - jeg får den inn igjen. Så spør han om vi skal kjøre til byen - med hunden i bilen.....jeg blir irritert fordi han totalt har ignorert mine planer- og aller mest fordi han oppfører seg så ansvarsløs ovenfor hunden vår..

så nå har han sittet  forran pcn - helt siden kl tolv.. helt stille .. uff ..GODT NYTT ÅR liksom...

 

 

Anonymkode: 19490...b5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo stressende for hunden om dere lager drama også...

Anonymkode: 98e42...0b6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan han bare sitte å rømme inn i en virtuell verden, for den virkelige verden klarer han hvertfall ikke å leve i! 
Hva for en KOMPLETT IDIOT tar med seg hunden UT og over til naboen halv tolv på nyttårsaften, og vil ha den med i bilen for å dra til byen hvor det smeller som verst???????? Syns du skal si til han at du er sjokkert hvor egoistisk , ansvarsløs og uempatisk han er, og gi han et dataspill for 5 åringer for det er det han oppfører seg som! 

Anonymkode: 89f7a...dba

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forstår seg virkelig ikke på dyr! Fint du holdte igjen for hunden sin del, og får håpe at nyttårsraketter blir forbudt 🙂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... ville heller levert tilbake mannen enn bikkja... kjiping som setter seg og furter!!

 

Godt nytt år TS,kan jo bare bli bedre dette året;)

Anonymkode: 062b5...766

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

Tre likes på dette ignorante drittsvaret. 

Anonymkode: c0358...80b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som han bryr seg om hunden i det hele tatt. Helt høl i hodet å ville kjøre ned til byen med hunden! Herregud 🙈 det krever et stort ansvar å ha hund. Du blir veldig bundet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre likes på dette ignorante drittsvaret. 

Anonymkode: c0358...80b

5 likes nå. Sikkert fra folk som ikke liker hunder 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle hunder som kan "vennes til litt bråk", men når det er sagt så har jeg møtt svært få hunder som er livredde på nyttårsaften.  Jeg er i 50-årene og har hatt hund hele livet, jeg har til sammen bodd med ni hunder og ingen av dem har brydd seg noe om fyrverkeri. Av alle i slekt og omgangskrets finnes det to hunder som blir så paniske at de må dopes ned, og en som blir litt stressa og litt i vakthundmodus når fyrverkeriet starter (tror den reagerer mer på farger/ lysglimt, for den roer seg i kjellerstua).

Det burde være en selvfølge å ta de nødvendige hensyn til hunden, men du kan også skape utrygghet hos hunden hvis du viser stress fordi du er redd for at hunden skal bli redd.

Anonymkode: 59690...201

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

Nå handler det vel om at ts hadde uttrykt hva hun kom til å gjøre og kjæresten plutselig finner ut at de skal noe annet. Uten å si noe på forhånd, uten å snakke om det, uten noenting. Bare overkjører henne. 

Jeg hadde vært pottesur enten det hadde handlet om hund eller noe annet, men det at det handler om et levende dyr som er redd raketter sier jo sitt om denne kjæresten. Å ta med hunden i bilen vil være å utsette den for unødvendig stress og frykt. Når ts uttrykker hva hun skal og han ikke sier noe så er det bare å gå ut fra at han er enig. Han burde i god tid fortalt hva han ønsket, sjekket hundepass om de skal noe hunden ikke kunne være med på etc. Ikke komme med ting like før klokken er slagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synes jeg det er jævlig egoistisk å ville dra med seg hunden ut (eller verre, la den være hjemme mens eier stikker på fest) på nyttårsaften når man vet den er redd. Å ha hund krever ansvar og hvis man faktisk mener den fucker opp hele nyttårsaften, så ikke få hund! Det blir nesten som å ha barn. Man blir som sagt veldig bundet 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bikkja vår er med ut kl 00 hver nyttårsaften den. Finnes ikke redd. Liker jeg ikke bikkjer jeg da? 

 

Er bikkjene redde så tar man selvfølgelig forhåndsregler, men gud så mange hysteriske dyreeiere det dukker opp på nettet i romjula. 

Anonymkode: 35273...784

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

En hund er da mye viktigere enn nyttårsfeiring. Mange dyr er redde for fyrverkeri. Nyttårsaften er en dag i året. Et dyr gir deg kjærlighet hele året. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av de som likte første posten. Hadde planer om å skrive under brukernavn, men etter å ha sett hvordan folk kommenterer på det innlegget foretrekker jeg ab.

Jeg har hatt flere hunder på nyttårsaften (både mine egne og passet andres), og det er like stor forskjell på hunder på nyttårsaften som det er med mennesker. Noen blir livredde, mens andre hunder skal være med ut og løpe etter fyrverkeriet for de synes det er gøy. Jeg synes begge gjorde dårlige valg her. Han forstod ikke hva det å være et dyr på nyttårsaften kan innebære, mens du kan hende stresset opp dyret så mye at det kunne blitt redd før i det hele tatt smellene begynte, for du antok at den ville bli redd.

Anonymkode: f4697...d86

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bikkjer reagerer veldig, noen litt og andre ikke. Du vet jo ikke hvor ille det ville vært. Hadde vår første nyttårs med hund vi og, hunden reagerte med små boff mens det pågikk, men aldri noe store greier. 

Anonymkode: c7ff9...c6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de som likte første posten. Hadde planer om å skrive under brukernavn, men etter å ha sett hvordan folk kommenterer på det innlegget foretrekker jeg ab.

Jeg har hatt flere hunder på nyttårsaften (både mine egne og passet andres), og det er like stor forskjell på hunder på nyttårsaften som det er med mennesker. Noen blir livredde, mens andre hunder skal være med ut og løpe etter fyrverkeriet for de synes det er gøy. Jeg synes begge gjorde dårlige valg her. Han forstod ikke hva det å være et dyr på nyttårsaften kan innebære, mens du kan hende stresset opp dyret så mye at det kunne blitt redd før i det hele tatt smellene begynte, for du antok at den ville bli redd.

Anonymkode: f4697...d86

Ja, det er forskjell på hunder. Men hvordan en hund reagerer vet man ikke før den har hatt sin første nyttårsaften, så da tenker jeg at det er selvsagt at man tar de nødvendige forholdsregler første gangen. Det er jo det som er tilfelle her. Var jeg TS ville jeg riktignok ha gjort mer ut av nyttårsaften enn å sitte i kjellerstuen og se på film, men jeg ville ikke gjort noe som medførte at jeg ikke hadde full oversikt over bikkja og mulighet til å løse situasjonen dersom den skulle reagere veldig.

I innlegget du har likt og som jeg reagerte på står det tydelig mellom linjene at hunden ikke bare kan, men bør, overlates til seg selv på sin første nyttårsaften. Det er intet annet enn helt hårreisende. Ni likes nå. 

Anonymkode: c0358...80b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerte hunden på å komme ut da? Dyr blir ihvertfall stressa om eier/flokkleder er stressa, så om hunden ikke reagerer er det dumt at du oppfører deg rart.

Anonymkode: 4fd51...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...