Gå til innhold

Verste nyttårsfeiring ever

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, om dette er noe som oppskaker forholdet deres, så ønsker jeg dere all lykke videre 🙂

Anonymkode: d93a8...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere var ikke enige til å begynne med og begge tenkte at de kom til å få igjennom viljen sin.

Erfaringen deres nå blir å finne noe begge er helt enige i før en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la den bikkja styre livet deres. Skal dere slutte å feire nyttår fordi dere har fått bikkje? Da tror jeg at jeg hadde levert den tilbake hvis den skal fucke opp så innmari for dere. 

Det er jo bare bra at den blir vandt til litt bråk på nyttårsaften. 

Jeg skjønner han godt hvis du ikke kan gjøre annet på nyttårsaften enn å sitte å passe på bikkja deres. 

Anonymkode: 762f7...5b6

Jeg har ikke feiret nyttår på 9 år pgs min hund.

Folk som ikke er villige til å gjøre det som trengs for at hunden skal ha det godt, bør ikke ha ansvaret for en levende skapning! 

Endret av Rucula
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at dere hadde så ulike formeninger om hvordan dagen skulle feires. Hunden min på ett år hadde sin første nyttårsaften og jeg var spent på hvordan hun ville reagere. Jeg har de siste par månedene spilt MYE fyrverkeri på youtube i håp om at lyden ville bli normal for henne. Og heldigvis brydde hun seg ikke! Og vi i selskapet oppførte oss helt normalt, selvom stemningen blir litt eksaltert akkurat rundt midnatt. 

Bare et tips til neste år:-) 

Anonymkode: 8a44b...604

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at hunden ville bli redd, eller var det noe du trodde? 

Jeg fikk omplassering hund etter å ha hatt mange andre hunder som reagerte forskjellig på raketter. Fikk beskjed om at han ble litt redd raketter, så jeg sto inne med han å så fra vinduet. Da jeg plutselig ser en veldig lykkelig hun på armen til far ute på verandaen. Vel han kunne faktisk ikke brydd seg mindre. Så han hadde tidligere blitt redd fordi de rundt gjorde han redd dessverre. 

Forstår godt at du ikke ville ta den med ned i byen eller ut av huset, men ellers så trenger man ikke å bunkre seg inne i kjelleren om ikke hunden viser tegn til å være veldig redd. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I innlegget du har likt og som jeg reagerte på står det tydelig mellom linjene at hunden ikke bare kan, men bør, overlates til seg selv på sin første nyttårsaften. Det er intet annet enn helt hårreisende. Ni likes nå. 

Anonymkode: c0358...80b

Samme reagerte jeg på. For brukeren mener at hunden fucker til nyttårsaften og bør overlates til seg selv. Det er jeg helt uenig i. Da er man i så fall en dårlig hundeeier.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor legger du til rette for at hunden skal bli redd for fyrverkeri? Har hatt hund store deler av livet mitt, og har aldri enda hatt hund som er redd fyrverkeri. Hvilke tiltak jeg har gjort? Ingen. Når hunden ser at vi ikke reagerer på fyrverkeriet - at vi ikke trøster, skrur på musikk, går i et annet rom, oppfører oss anderledes, duller og stuller mer enn ellers, oppfatter ikke hunden at det er større fare på ferde enn ellers. Hunden vi har nå kunne ikke brydd seg mindre om smellene og fargene. Han tusler rundt som før. 

Jeg ville dog ikke reist i fra hunden på nyttår, spesielt ikke første og andre nyttårsaften.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smalls skrev:

5 likes nå. Sikkert fra folk som ikke liker hunder 🙄

Stemmer det. for øvrig 15 likes nå.

Anonymkode: a599a...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått oss hund - så jeg sa fra tidlig at min plan var å ta henne m i kjelleren og se film - fordi det er lydisolert og uten vindu.. om han ønsket kunne han dra, ut men jeg kom ikke til å la hunden være alene 

han sa aldri noe- hverken at han ble med - eller at han kom til å dra ut..

så når klokken nærmer seg halv tolv vil han at vi drar over til naboen... han tar ut hunden - jeg får den inn igjen. Så spør han om vi skal kjøre til byen - med hunden i bilen.....jeg blir irritert fordi han totalt har ignorert mine planer- og aller mest fordi han oppfører seg så ansvarsløs ovenfor hunden vår..

så nå har han sittet  forran pcn - helt siden kl tolv.. helt stille .. uff ..GODT NYTT ÅR liksom...

Anonymkode: 19490...b5c

Så du gikk bare ut fra at hunden ville bli redd? Det er som valp du kan lære den å bli trygg, så slutt å forskån den for ting fordi du selv er hysterisk. En valp som er med trygge eiere får det best. Hadde den vist stor redsel, ja, så kunne du beskyttet den. 

Ser også flere som sitter med hunden på fanget og omtrent knuger den inntil seg. Folk som lar de gjemme seg under sofa og på hjørnet på badet. Som også sitter og ser på at hunden skjelver. Det dere burde gjøre var å begynne og leke med den. Få fokuset vekk fra det den er redd. Vær en trygg eier framfor en som syns sååå synd på hunden. Dere overfører så mye utrygghet! 

Det fins "håpløse" tilfeller av hunder som blir kjemperedde, men jeg er sikker på at de kunne vært færre om eierne sluttet å oppføre seg engstelige og bekymrede. Lær også hunden å takle ulike lyder fra den er valp! Gjør en jobb da for pokker, og nytter det ikke og hunden er og blir engstelig, ja da skal jeg sympatisere med dere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått i råd om å ikke dulle med hunden ved fyrverkerilyder, da lærer den seg at det er grunn til å være redd. Hvis du ignorerer hunden på det punktet mens det foregår så lærer han seg til at lydene ikke er viktig. Jo mer man diller med den, jo mer redd er den. Jo mindre du selv gir dette reaksjon, jo tryggere blir hunden.

Anonymkode: c7ff9...c6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med hunden ut, er i hvertfall idiotisk. En rakett som kommer litt nær er nok, så har du en hund som alltid vil være stresset.

Synes ts la en god plan for hunden jeg. HER reagerte hunden for første gang på fyrverkeri, men tror det var mest pga mengdene. Klokka 18.30 satte en nabo opp flere batteri i innkjørselen vår. (Ja, troddd knapt mine egne øyne). Etter den tid gikk det i ett. 

Her liker hunden da å tasle inn på gjesterommet, som ligger litt skjermet. Men går fritt i hele huset.

Anonymkode: 4c27b...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta med hunden ut, er i hvertfall idiotisk. En rakett som kommer litt nær er nok, så har du en hund som alltid vil være stresset.

Synes ts la en god plan for hunden jeg. HER reagerte hunden for første gang på fyrverkeri, men tror det var mest pga mengdene. Klokka 18.30 satte en nabo opp flere batteri i innkjørselen vår. (Ja, troddd knapt mine egne øyne). Etter den tid gikk det i ett. 

Her liker hunden da å tasle inn på gjesterommet, som ligger litt skjermet. Men går fritt i hele huset.

Anonymkode: 4c27b...af3

TS la en god plan om hun vet at hunden blir veldig redd. Men om hun ikke viste det, så hadde hun ikke trengt å sitte i kjelleren hele kvelden. Hun kunne hatt det som en reserveplan. 

Men ville aldri dratt dra hunden, eller andre dyr for den saks skyld. Har vært alene flere ganger på nyttårsaften pga dyr, og det gjør meg ikke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsraketter bør skytes opp på bestemte plasser. Synes de smeller noe helt vanvittig. Så viktig er ikke raketter. Vi kan ha egne soner for det, helst langt unna hus.

Anonymkode: 25ecc...ca5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte på en rasstapp av en nabo, som hadde med sin valp ut på nyttåraften, valpen skrek, hylte og bar seg og prøvde for alt den kunne å vri seg ut av båndet og var tydelig livredd og hysterisk.

Det er IKKE sånn man lærer en valp å tåle nyttårsraketter!!

"Eksponering" meg i ræva!

Anonymkode: 086d2...aec

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte på en rasstapp av en nabo, som hadde med sin valp ut på nyttåraften, valpen skrek, hylte og bar seg og prøvde for alt den kunne å vri seg ut av båndet og var tydelig livredd og hysterisk.

Det er IKKE sånn man lærer en valp å tåle nyttårsraketter!!

"Eksponering" meg i ræva!

Hva sa du til denne naboen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissPierce said:

Hva sa du til denne naboen? 

Vi så på hunden og spurte om han kanskje ikke burde ta henne med inn, siden hun tydeligvis var helt hysterisk, men han mente at det var ikke nødvendig, hun måtte jo bare lære seg at dette ikke var farlig...............

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi så på hunden og spurte om han kanskje ikke burde ta henne med inn, siden hun tydeligvis var helt hysterisk, men han mente at det var ikke nødvendig, hun måtte jo bare lære seg at dette ikke var farlig...............

Noen folk ass 😏😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp said:

Burde lært opp hunden til å takle smell

Hunden vår bryr seg ikke lenger

Hva er dine tips til å lære en valp til å ikke bli redd av nyttårsraketter?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissPierce skrev:

Noen folk ass 😏😣

Folk her kan ikke hund tydeligvis...

Overbeskytting bidrar til å øke frykten. Lås inne/trøst hunden og du får en hund som er livredd hver eneste nyttår og dagene rundt

En skikkelig oppdratt hund blir ikke redd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...