Gå til innhold

Hva er dine verste opplevelser med bruktbilhandel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du hatt noen nevneverdige opplevelser av negativ art ved kjøp av bruktbil? Tenker både ved kjøp av forhandler og privat. Hvordan løste saken seg til slutt?

Anonymkode: f7c74...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min kjøpte bruktbil til 170.000, hos naf ble det avdekket at den har vært i en omfattende kollisjon og burde ikke kostet mer enn maks 85.000. Saken er pågående.

Anonymkode: 6c52c...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Toyota til 100000 med omfattende skader på bremsene. Bilen ble avskiltet på EU kontrollen 3 mnd etter jeg kjøpte den. Det som var litt spesielt var at jeg kjøpte den av en bilmekaniker som viste jeg skulle bruke den til å kjøre barna til barnehagen. Han hjalp meg med å feste barnesetet av alle ting i bilen🤬

Anonymkode: b6018...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, derimot trøbbel etter salg av bruktbil. Det fins dessverre idioter som (later som de) tror at ting på biler aldri går i stykker og utnytter de helt hinsides norske forbrukerrettighetene maksimalt. Samvittighetsløse og gjerrige.
Aldri  mer salg til en privatmann! Enten kjører jeg den til den skrotes, eller så selger jeg til en bilforhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og sett på bruktbil og der har det vært mye rart. Folk som prøver å skjule at bilens motor ikke er tett og bruker olje, dårlige bremser, lett skjult rust, ødelagte understell osv. Videreselgere er de verste: "Å, er klutsjen gåen?"...som om han ikke visste det.

Det positive med det er at vanlig vedlikehold kan alltid gjøres. Men da ber jeg om prisavslag. Etter 20 år som bruktbilkjøper har jeg betalt full pris én gang - og denne bilen var så underpriset, at jeg rett som det er solgte den videre med 30% fortjeneste to uker senere.

Anonymkode: a2d7a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte bruktbil av eksen for nesten 40 000, det var mye penger for meg. Trodde ikke han kom til å lure meg. Den hadde 14 2er feil på eu rett etter og ble solgt videre for en ærlig pris av 8000 som delebil. Alt av karosseri var jo kjempe pent!

Anonymkode: b935e...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bruktbil av forhandler, ca 8 timer reisevei for å hente den. Begynte å kjøre ut fra forhandler og ca 5 min etter så kom det feilmelding på motoren og bilen slakket ned. Måtte kjøre med denne feilen hele veien hjem, og måtte stoppe og starte den igjen med ujamne mellomrom.. Mye om og men, mange måneder etter fikk vi fiksa det.

Har nettopp oppdaga at det ikke er sikkerhetsbelte i midten i baksetet. Dette er en Passat, familiebil med andre ord, der en mest sannsynlig fikk bruk for setet i midten også. Synes han kunne ha opplyst om det, selv om vi burde ha oppdaget det selv også. Vil ikke anbefale denne forhandleren om noen spør, akkurat.

Anonymkode: e3894...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg bil i fjor, jeg! 6000 kroner - som er sikkert 600K mindre enn det Stein Erik oppe i Åsen betalte for den i sin tid.... Vært minimalt å gjøre med den også!  Bare kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Har hatt både flaks og litt uflaks. Har aldri prioritert å bruke masse penger på ny bil, så det er klart at man kan ende opp med hva som helst når man ikke har peiling.

Men alle bilene har vært verdt pengene, for å si det slik.... 😜 Det er bare kjipt når bilene får skjemmende motorlyd og pipende bremser etter veldig kort tid.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte bruktbil av forhandler, ca 8 timer reisevei for å hente den. Begynte å kjøre ut fra forhandler og ca 5 min etter så kom det feilmelding på motoren og bilen slakket ned. Måtte kjøre med denne feilen hele veien hjem, og måtte stoppe og starte den igjen med ujamne mellomrom.. Mye om og men, mange måneder etter fikk vi fiksa det.

Har nettopp oppdaga at det ikke er sikkerhetsbelte i midten i baksetet. Dette er en Passat, familiebil med andre ord, der en mest sannsynlig fikk bruk for setet i midten også. Synes han kunne ha opplyst om det, selv om vi burde ha oppdaget det selv også. Vil ikke anbefale denne forhandleren om noen spør, akkurat.

Anonymkode: e3894...7a4

Anbefaler å alltid ta en lengre prøvetur før man kjøper bil 😊

Anonymkode: b935e...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller å ta de 5 minuttene tilbake istdf 715 minutter hjem...snodig historie.

Anonymkode: a2d7a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Privat. Det gjorde den ikke (eller jeg betalte det det kostet å få det fiksa).

Anonymkode: a83ba...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hatt problemer selv. Faren min var "heldig" nok til å finne en mye omtalt bruktbiloppkjøper fra Fredrikstad når han skulle kvitte seg med den forrige bilen. Ble lurt trill rundt på prisen, men fikk faktisk pengene sine etter en stund. 

Anonymkode: e658d...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...