Gå til innhold

Ca pris på bulk i bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som kan si CA. pris på å fikse denne bulken? Er ikke intr i alle andre svar om ditt å datt å jeg vet at jeg må dra på verksted, men jeg spørr likevell om noen kan gi meg en CA pris?? 

A75083E0-0E83-4B9F-A138-859EA6179BD6.jpeg

Anonymkode: 63791...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjermen blir byttet og lakkert, støtfangeren kan nok pusses, sparkles og lakkeres. 

Du kan jo finne noen glade amatører som retter, sparkler og lakker som gir deg en lavere pris fordi de ikke tar 1000kr og opp PR time. 

Anonymkode: 49b63...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For nesten lik bulk skulle de ha 12 000 kr for å rette opp og lakkere. Ripene var ikke like omfattende på min. 

Anonymkode: 455ec...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Takk for svar 🙂 er noen som har kjørt på min bil, han ville betale meg å ikke bruke skademelding.. men tror skaden er såpass «dyr» at dette blir en forsikringssak ser jeg 🙂 

Anonymkode: 63791...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for svar 🙂 er noen som har kjørt på min bil, han ville betale meg å ikke bruke skademelding.. men tror skaden er såpass «dyr» at dette blir en forsikringssak ser jeg 🙂 

Anonymkode: 63791...879

Kontakt et verksted og få et prisoverslag. Det er det eneste som kan gi deg et noenlunde riktig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for svar 🙂 er noen som har kjørt på min bil, han ville betale meg å ikke bruke skademelding.. men tror skaden er såpass «dyr» at dette blir en forsikringssak ser jeg 🙂 

Anonymkode: 63791...879

Bare håpe du får oppgjør fra vedkommende da. det lureste hadde vært å skrive skademelding. Motparten hadde da fått er tilbud fra sitt forsikringselskap, om å betale kontant eller ta det på sin kasko/ansvar forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende striper og bulk på bilen min etter påkjørsel. Det kom på underkant av 6000kr. 

Anonymkode: f32b6...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller er det smart å be om et kontantoppgjør. Ser at Det er en gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

I slike tilfeller er det smart å be om et kontantoppgjør. Ser at Det er en gammel bil.

Kontantoppgjør hos forikringselskapet tenker du på? Er en gammel bil ja.. 

jeg er redd for å bli «lurt» så vi har sendt inn skademelding..

Anonymkode: 63791...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Kontantoppgjør hos forikringselskapet tenker du på? Er en gammel bil ja.. 

jeg er redd for å bli «lurt» så vi har sendt inn skademelding..

Anonymkode: 63791...879

Det er alltid smart å sende inn skademelding. Han som har skylden får jo muligheten til å betale for skaden, snarere enn å la forsikringsselskapet betale (mot bonustap). Du kan velge å få kontant betaling, via ditt forsikringsselskap, og eventuelt bruke en billigere oppretter enn forsikringsoppgjøret tilsier - eller leve med den bulken.

Anonymkode: be445...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid smart å sende inn skademelding. Han som har skylden får jo muligheten til å betale for skaden, snarere enn å la forsikringsselskapet betale (mot bonustap). Du kan velge å få kontant betaling, via ditt forsikringsselskap, og eventuelt bruke en billigere oppretter enn forsikringsoppgjøret tilsier - eller leve med den bulken.

Anonymkode: be445...560

Aha, lærer så lenge man lever 😉 første gang jeg har vert borti en sånn sak! Men tusen takk for svar, ble klokere på hva jeg skal gjøre 😄 

Anonymkode: 63791...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skader en bil og skaden er liten ber vi dem bare dra ned på verkstedet forsikringsselskapene bruker for å få takst, er taksten under egenandelen eller så lav at bonustapet gjør det ulønnsomt ber vi dem bare fikse det og be dem sende regning til oss. 

Noen ønsker ikke å reparere gamle biler, da blir vi enige om et kontatoppgjør (dette er vanligvis en litt lavere sum enn en reparasjon). Så da betaler vi taksten + beløpet vi blir enige om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis vi skader en bil og skaden er liten ber vi dem bare dra ned på verkstedet forsikringsselskapene bruker for å få takst, er taksten under egenandelen eller så lav at bonustapet gjør det ulønnsomt ber vi dem bare fikse det og be dem sende regning til oss. 

Noen ønsker ikke å reparere gamle biler, da blir vi enige om et kontatoppgjør (dette er vanligvis en litt lavere sum enn en reparasjon). Så da betaler vi taksten + beløpet vi blir enige om. 

Taksten + beløpet? Får vel bare igjen det taksten sier? 🙄 

ts

Anonymkode: 63791...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taksten + beløpet? Får vel bare igjen det taksten sier? 🙄 

ts

Anonymkode: 63791...879

Selvsagt betaler jeg for takseringen når jeg ødelegger noen sin bil.

Akkurat som forsikringsselskapet ville gjort. 

Taksten alene blir jo fort en tusenlapp eller så (skulle ønske min jobb var å tusle ut, se ta tre bilder av en støtfanger og så sende et estimat og så ta 1000 kroner for det). De tjener jo mer i timen enn frisører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Selvsagt betaler jeg for takseringen når jeg ødelegger noen sin bil.

Akkurat som forsikringsselskapet ville gjort. 

Taksten alene blir jo fort en tusenlapp eller så (skulle ønske min jobb var å tusle ut, se ta tre bilder av en støtfanger og så sende et estimat og så ta 1000 kroner for det). De tjener jo mer i timen enn frisører!

Aha sånn ja.. takk for svar ☺️

Anonymkode: 63791...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha sånn ja.. takk for svar ☺️

Anonymkode: 63791...879

Dessuten handler det jo om min sikkerhet også. Hvis jeg blir enige om å betale 5000 kroner for noen riper i en støtfanger uten takst og det så viser seg at radaren til 50 000 er borte så blir det jo fort masse ekstra styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...