Gå til innhold

Spørsmål til veganere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 30.12.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje rett og slett pga, det er enkle praktiske former. Men kjøttdeig, kjøttboller, kjøttkaker, burger... 

Oppfatningen min blir et de plent skal få det til å «se ut som det normale», og derfor herme etter kjøttprodukter. Men kanskje bare rett og slett praktisk 🤔 (det er slike svar som er grunnen til at jeg spurte :) )

Men her har du biff:

https://lovingitvegan.com/vegan-steak/

Er jo slike ting som gjør at jeg spør: hvorfor skal det plent se ut som biff? 

Du har og vegan bacon:

https://www.theedgyveg.com/2016/05/30/vegan-bacon-make-vegan-bacon-using-rice-paper/

Anonymkode: 39111...f87

Her er et sitat fra "biff"-linken din som faktisk besvarer en del av spørsmålene dine: 

"Well, a little debate immediately ensued whereby someone asked why a vegan would ever want to eat something that looked like a piece of meat. Well…. quite a few vegans had something to say about that because…well…it’s NOT meat. It’s just something tasty.

And when we can replicate some tastes and textures a little, without harming anyone, well why not? And then there’s the fact that the better we are at making tasty things, the more appealing veganism becomes to the mainstream so it’s a win/win."

Og ingredienslista til den "biffen" ga meg faktisk vann i munnen, helt uavhengig av om det likner på biff eller ikke. 

Anonymkode: 91ee1...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er et sitat fra "biff"-linken din som faktisk besvarer en del av spørsmålene dine: 

"Well, a little debate immediately ensued whereby someone asked why a vegan would ever want to eat something that looked like a piece of meat. Well…. quite a few vegans had something to say about that because…well…it’s NOT meat. It’s just something tasty.

And when we can replicate some tastes and textures a little, without harming anyone, well why not? And then there’s the fact that the better we are at making tasty things, the more appealing veganism becomes to the mainstream so it’s a win/win."

Og ingredienslista til den "biffen" ga meg faktisk vann i munnen, helt uavhengig av om det likner på biff eller ikke. 

Anonymkode: 91ee1...4e4

Her snakker vi mentalgymnastikk..

Anonymkode: 74ff2...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...