Gå til innhold

God saus til kalkun og til ribbe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til to gode sauser. En som passer til kalkunbryst og en som passer til ribbe. Vil helst unngå denne brunost varianten siden det er flere som ikke liker den.

Kalkunen har jeg ikke noe kraft fra stekingen til å lage sause av, og jeg har ikke tilgang til rød/hvitvin. Må bruke ting jeg kan anskaffe på en søndagsåpen joker.

Noen gode tips uten at det blir for avansert?

Ribben kan jeg benytte stekesky til å lage saus av, men trenger en god oppskrift her også :)

Kalkun står på menyen i dag, ribbe i morgen så det er dessverre ikke mulig å benytte stekesky fra ribbe til saus til kalkun om noen ville foreslå det :)

Anonymkode: a6d70...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start med en pose fløtesaus, erstatt mye av væsken med matfløte. Sleng oppi en hønsebuljong, finhakket champion og finhakket løk (ikke for mye løk). Smak til med salt og pepper.

Jeg pleier å raspe løk og sopp, slik at det løser seg greit opp i sausen under koking.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag brun saus som du kan tilpasse selv. Fløte, smørstekt løk og sopp etc. Jeg elsker å mikse med sauser så her har det vært mye rart oppi de 😅

Anonymkode: 6e2a8...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtesaus laget av fløte og fond (det får man kjøpt) dropp posesaus dersom du vil ha et godt måltid egnet til fest. Tenker du å steke hel kalkun eller bryst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkunbryst Sous Vide er planen :) Skulle egentlig ikke ha det før neste helg, men grunnet bomkjøp i går blir det dagens middag.

Altså jeg som er TS, vet ikke hvorfor det ble anonymt på første innlegget 

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...