AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Trenger å ha et lite utvalg av frossen vegetar alternativer som er gode. Noe jeg kan servere når vi andre spiser kjøtt, men der vegetarianeren kan få et alternativ og spise tilbehøret. Feks type "hamburger" "kjøttboller" el.l. Skal ha det på hytta og ønsker noe som er smakfull og lettvint å tiberede, når jeg det en og annen gang kommer innom en vegetarianer uten at jeg har fått planlagt noe på forhånd. Har dere forslag på produkter/merker som er gode? Anonymkode: 406a3...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Hälsans kök Falafler og burgere hoff liv laga vegetarburger orginal Anonymkode: 22c22...4a3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hälsans kök Falafler og burgere hoff liv laga vegetarburger orginal Anonymkode: 22c22...4a3 Takk. Det er de som smaker best av vegetarprodukter på markedet? Anonymkode: 406a3...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Hälsans Kök er så fullt i MSG at det burde vært spesialavfall, og det er vanskelig å finne noe i Norge som er fritt for det. Lag heller bønneburgere eller vegisterkaker på forhånd, finnes mange oppskrifter på nettet. Anonymkode: f4028...fa4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hälsans Kök er så fullt i MSG at det burde vært spesialavfall, og det er vanskelig å finne noe i Norge som er fritt for det. Lag heller bønneburgere eller vegisterkaker på forhånd, finnes mange oppskrifter på nettet. Anonymkode: f4028...fa4 Takk for informasjon og forslag. Kan sikkert lage noe og fryse ned, men skulle gjerne hatt en lettvint løsning liggende i fryseren til rask kriseløsning. Er det ingen ferdigprodukter som er gode? Anonymkode: 406a3...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Jeg liker godt liv laga burgerne Anonymkode: e07d4...df8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Jeg spiser mye vegetariansk, men ferdigproduktene har jeg veldig lite til overs for. Både når det gjelder smak og sunnhet. Hva med å lage opp en vegetarisk curry, med søtpoteter? Eller en vegetarlasagne med spinat og feta? Linsegryte? Falafler og pitabrød kan også fint fryses, men krever at du har litt salat i kjøleskapet når det skal serveres. Det er også mange varianter av pai og pizza som kan lages vegetariansk, og fint tåler en tur i fryseren. Anonymkode: 7d826...d81
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Oumph sine vegetarprodukter slår det meste på markedet. Thyme & garlic passer ypperlig som et vegetarisk alternativ ved siden av lam, kylling, stek, osv Disse kan kjøpes på Kiwi og Meny Vivera har gode vegetariske "kjøttboller", snitzel, og litt av hvert. Disse kan fint fryses ned. Utvalget er størst på Coop Mega og Meny Livlaga er også godt, men personlig synes jeg det blir litt vel mye potet og lite annen smak. Likevel så er det et godt alternativ! Med unntak av falaflene og farsen så holder jeg meg langt unna Hälsans Kök sine produkter. De er rett og slett veldig tørre og smaker som seige skosåler. Coop har også en vegetardagserie og disse er laget på erteprotein (og smaker derfor fjøs dersom du spør meg), men burgeren med rødbeter er derimot veldig god! Vegme selges på Meny og har også vegetariske "kjøttboller" og farse, disse produktene er også veldig gode. Rema 1000 førte tidligere en meatishserie som dessverre har gått ut av markedet for en liten periode. De burgerne var fantastiske Anonymkode: 884c1...c70 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Disse er fantastisk gode. Bruk appen "peiling" for å se om de selges i en butikk nær deg Anonymkode: 09a52...de8 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Disse er fantastisk gode. Bruk appen "peiling" for å se om de selges i en butikk nær deg Anonymkode: 09a52...de8 Peilingappen legges ned Anonymkode: 884c1...c70
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 Grønnsaksbollene til IKEA er kjempegode! Anonymkode: 9900a...905
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Peilingappen legges ned Anonymkode: 884c1...c70 Ånei, så kjipt!! Den var jo kjempenyttig. Men takk som sa ifra! Anonymkode: 09a52...de8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Så utrolig mange flotte svar! Takk. Skal sjekke rundt. Vegoschnitzel så godt ut. Hvor pleier man å finne den? Anonymkode: 406a3...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 Merket Anamma har også utrolig gode «kjøttboller». Dette merket kjøper jeg i Sverige. Er veldig glad i mozarella-burgeren til Linda McCartney, fått kjøpt på Rema 1000. Anonymkode: af837...ee5
Gjest justcurious Skrevet 31. desember 2018 #15 Skrevet 31. desember 2018 Snitzlene fra Hälsans kök er veldig gode. Soyapølsene også. Quorn biter fungerer supert som erstatning for kylling, i tikka masala for eksempel 😋
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #16 Skrevet 31. desember 2018 Da er det bedre å lage vegetar for alle de gangene. Feks Chana masala, aloo gobi e.l. Lett å lage, smaker nydelig, billig, er kurant å lage stor porsjon for evt å fryse ned. Ren, hel mat, ingen soya eller msg etc. Anonymkode: f3a97...319
Eun Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 På 30.12.2018 den 14.50, AnonymBruker skrev: Oumph sine vegetarprodukter slår det meste på markedet. Thyme & garlic passer ypperlig som et vegetarisk alternativ ved siden av lam, kylling, stek, osv Disse kan kjøpes på Kiwi og Meny Vivera har gode vegetariske "kjøttboller", snitzel, og litt av hvert. Disse kan fint fryses ned. Utvalget er størst på Coop Mega og Meny Livlaga er også godt, men personlig synes jeg det blir litt vel mye potet og lite annen smak. Likevel så er det et godt alternativ! Med unntak av falaflene og farsen så holder jeg meg langt unna Hälsans Kök sine produkter. De er rett og slett veldig tørre og smaker som seige skosåler. Coop har også en vegetardagserie og disse er laget på erteprotein (og smaker derfor fjøs dersom du spør meg), men burgeren med rødbeter er derimot veldig god! Vegme selges på Meny og har også vegetariske "kjøttboller" og farse, disse produktene er også veldig gode. Rema 1000 førte tidligere en meatishserie som dessverre har gått ut av markedet for en liten periode. De burgerne var fantastiske Anonymkode: 884c1...c70 Støtter denne 100%! ...bortsett fra det med Coop Vegetardag. Syns ikke at noen av de produktene er særlig gode. Pølsene kan til nøden fungere som erstatning for billige grillpølser. Jeg er ganske kresen på erstatningsprodukter, men alt som står beskrevet ovenfor stemmer ganske bra etter min smak 😊
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #18 Skrevet 1. januar 2019 Er bare å ha litt hermetikk stående for å lage feks chana masala. Er ikke mindre lettvint enn å ha noe i frysern. Anonymkode: f3a97...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå