AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Hjelp, mini nekter å spise. Hun ble forkjølet for ca 10 dager siden, og har bare spist mindre og mindre for hver dag. Fra 4 faste måltider før hun ble syk, til ingen fast føde de siste dagene. Hun nekter alt! Smaker til nød på melken, og drikker kanskje 400ml for dagen fordelt på mange små slurker, som er altfor lite for henne😣. Vann går greit. Hva annet kan jeg gi? Legen sjekket bare crp, og om hun var dehydrert, heldigvis var begge deler ok. Men hun må vel få næring i seg snart? Veide 8,5kg før hun ble syk, så vi har jo ikke så mye å gå på akkurat. Anonymkode: 27c87...e70
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Slike fruktposer har vært redning på de sykeste dagene her. Og sukkerholdig drikke. Anonymkode: e6d5d...34a 1
Zoega Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Har du prøvd smoothieposer og velling? Er nok en fase som går over. Så lenge hun har tissebleier tenker jeg det går bra. Tilby vann og mm/mme. Banan? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slike fruktposer har vært redning på de sykeste dagene her. Og sukkerholdig drikke. Anonymkode: e6d5d...34a Har forsøkt å lage smoothie selv, og mose frukt, men hun nekter det. Kanskje jeg skal krype til korset og gi sånne poser? Det er vel bare ihjelkokt frukt uten særlig næring annet enn sukker? Likevel bedre enn ingen mat da. Jeg bare avfeie det siden hun ikke ville ha ordentlig frukt, men skal teste i morgen. Takk for tips,! Anonymkode: 27c87...e70
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Zoega skrev: Har du prøvd smoothieposer og velling? Er nok en fase som går over. Så lenge hun har tissebleier tenker jeg det går bra. Tilby vann og mm/mme. Banan? Velling var lurt ja, skal forsøke det! Banan ville hun ikke ha. Hun drikker vann, og tisser godt, men orker ikke så mye melk dessverre. Dere som har gitt mye søtt når de har vært syke, har det ødelagt for matlysten når de blir friske igjen? Skal selvsagt prioritere å få i henne mat nå, men frykter at hun bare vil spise smoothieposer også når hun blir frisk igjen. Anonymkode: 27c87...e70
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Det er viktigere å få i ungen næring enn å bekymre seg for at han vil ha det når han er frisk. Det sier du jo selv og. Og dersom de ikke lengre er tilgjengelige når han er frisk, så går vel det bra? Her bøtter vi innpå med saft og kjeks ved sykdom. Aldri vært noe problem å "avvenne". Det er forresten ikke å krype til korset når man gir en smoothiepose. Det er å ta ibruk et helt greit og enkelt alternativ. Trodde forresten ikke de smoothieposene var kokt? Anonymkode: f6e5a...952 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har forsøkt å lage smoothie selv, og mose frukt, men hun nekter det. Kanskje jeg skal krype til korset og gi sånne poser? Det er vel bare ihjelkokt frukt uten særlig næring annet enn sukker? Likevel bedre enn ingen mat da. Jeg bare avfeie det siden hun ikke ville ha ordentlig frukt, men skal teste i morgen. Takk for tips,! Anonymkode: 27c87...e70 De posene er ikke så ille, og sukker er ikke heroin. Jeg spiser sunt til vanlig, men sykdom er unntakstilstand. Sånn er det for barn også Med 8.5 kilo bør du gi henne alt hun vil ha nå Anonymkode: e6d5d...34a 1
Zoega Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velling var lurt ja, skal forsøke det! Banan ville hun ikke ha. Hun drikker vann, og tisser godt, men orker ikke så mye melk dessverre. Dere som har gitt mye søtt når de har vært syke, har det ødelagt for matlysten når de blir friske igjen? Skal selvsagt prioritere å få i henne mat nå, men frykter at hun bare vil spise smoothieposer også når hun blir frisk igjen. Anonymkode: 27c87...e70 Tjaa.. Det kan jo bli en kamp, men det kan også gå greit. Dem vil jo glemme det etterhvert hvis det ikke er tilgjengelig, eller? Mye viktigere å få i litt næring. Må også innrømme at jeg nok har brukt de smoothieposene litt mer enn nødvendig, pga at dem er så lettvinte. Føler ikke det er å krype til korset, men en enkel løsning når man alltid er på farta med barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 Så lenge hun får i seg væske er det det viktigste. Anonymkode: 2a31f...efb 1
Mokkilokki Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp, mini nekter å spise. Hun ble forkjølet for ca 10 dager siden, og har bare spist mindre og mindre for hver dag. Fra 4 faste måltider før hun ble syk, til ingen fast føde de siste dagene. Hun nekter alt! Smaker til nød på melken, og drikker kanskje 400ml for dagen fordelt på mange små slurker, som er altfor lite for henne😣. Vann går greit. Hva annet kan jeg gi? Legen sjekket bare crp, og om hun var dehydrert, heldigvis var begge deler ok. Men hun må vel få næring i seg snart? Veide 8,5kg før hun ble syk, så vi har jo ikke så mye å gå på akkurat. Anonymkode: 27c87...e70 Kanskje hun har vondt i halsen. Ville sjekket med lege igjen, stakkar hun har vel vondt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 Ville gitt Paracet å sett om hun vil spise etter det. Anonymkode: a24eb...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 Alt er lov når situasjonen er slik. Hva med iskrem og bokstavkjeks? Slike ting må gjerne til for å finne igjen appetitten. Popcorn og ritzkjeks måtte vi finne frem til 3 åringen etter en uke med sykdom. Anonymkode: 25af3...c58
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Både rema og kiwi har smoothieposer som også inneholder grønnsaker, feks søtpotet, grønnkål, gulrot. Disse er kanskje 40% grønnsaker og resten frukt. Ikke sukker i smoothirposene jeg kjøper iallefall. Anonymkode: f8266...35a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 Sorry hvis jeg virket hysterisk, var helsesøster som frarådet smoothiene på det sterkeste og sa det var akkurat som å gi godteri. Som førstegangs så følger man rådene litt slavisk, så jeg tenkte ikke på det som et alternativ engang. Men gir folk virkelig iskrem til babyer? Hun har nettopp blitt 10mnd, så vi har ikke innført melk i kosten enda. Vi har forsøkt med både paracet og nurofen i tilfelle halsvondt, uten hell. Takk for gode tips uansett, skal få kjøpt inn poser i morgen! Anonymkode: 27c87...e70
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 Smoothiepose med pære inneholder 100% pære. Så hvor alt dette sukkeret kommer fra skjønner jeg ikke. Jeg ville ha gitt myk pære til barnet mitt, og jeg gir også fruktpose med pære. Det er sukker i frukt, men det er bra med litt frukt i et normalt kosthold. Gi det barnet har lyst på når barnet er syk. Ved langvarig sykdom kontakter du lege igjen. Anonymkode: 5e364...f33 2
Mokkilokki Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry hvis jeg virket hysterisk, var helsesøster som frarådet smoothiene på det sterkeste og sa det var akkurat som å gi godteri. Som førstegangs så følger man rådene litt slavisk, så jeg tenkte ikke på det som et alternativ engang. Men gir folk virkelig iskrem til babyer? Hun har nettopp blitt 10mnd, så vi har ikke innført melk i kosten enda. Vi har forsøkt med både paracet og nurofen i tilfelle halsvondt, uten hell. Takk for gode tips uansett, skal få kjøpt inn poser i morgen! Anonymkode: 27c87...e70 Synes ikke du virker hysterisk. Det er jo normalt foreldre er nervøs når poden ikke har det bra. Siden hun har allerede gått 10 dager uten bedring så burde jo legen kontaktes, spesielt med tanke på at hun spiser mindre for hver dag. Det er jo det samme med voksne, er man dårlig så er jo ikke alltid matlysten der.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Smoothiepose med pære inneholder 100% pære. Så hvor alt dette sukkeret kommer fra skjønner jeg ikke. Jeg ville ha gitt myk pære til barnet mitt, og jeg gir også fruktpose med pære. Det er sukker i frukt, men det er bra med litt frukt i et normalt kosthold. Gi det barnet har lyst på når barnet er syk. Ved langvarig sykdom kontakter du lege igjen. Anonymkode: 5e364...f33 Fikk beskjed om at de koker frukten for å få bedre holdbarhet og mer konsentrert smak, derav mer sukker. Men nå sklir det ut her. Jeg skal som sagt prøve med poser. 52 minutter siden, Mokkilokki skrev: Synes ikke du virker hysterisk. Det er jo normalt foreldre er nervøs når poden ikke har det bra. Siden hun har allerede gått 10 dager uten bedring så burde jo legen kontaktes, spesielt med tanke på at hun spiser mindre for hver dag. Det er jo det samme med voksne, er man dårlig så er jo ikke alltid matlysten der. Vi var hos legen på fredag :). Skjønner at matlysten ikke er på topp, men vil så gjerne få i henne noe. Anonymkode: 27c87...e70 1
Mokkilokki Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed om at de koker frukten for å få bedre holdbarhet og mer konsentrert smak, derav mer sukker. Men nå sklir det ut her. Jeg skal som sagt prøve med poser. Vi var hos legen på fredag :). Skjønner at matlysten ikke er på topp, men vil så gjerne få i henne noe. Anonymkode: 27c87...e70 Sjekka de ikke i ørene hennes for og se om hun har ørebetennelse? Det kan og påvirke svelgingen
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 Så lenge det er nok væske ville jeg ikke vært bekymret. Det går over når sykdommen er borte. Anonymkode: 816ae...972
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå