Gå til innhold

Hvordan planlegge utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg fram når jeg skal arrangere et utdrikningslag? Jeg har fått en liste over hvem venninnen min vil ha med og jeg har et par idéer. Jeg føler likevel at alt henger i løse luften. De fleste av de som venninnen min vil ha med bor utenbys, så det blir vanskelig å samle alle. Hvordan gjør/gjorde dere andre forlovere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dato: Pass på at bruden ikke er på jobb eller skal reise bort den dagen, om du skal overraske, er det greit å alliere seg med samboer el slik at hun ikke finner på noe annet.

Da datoen var klar laget jeg et program med litt ulike aktiviteter som ikke er veldig dyre. Jeg sendte ut invitasjonene og alle kan nok ikke være med på alt, men de fleste kan være med på noe. Dette må tydelig fremgå i invitasjonen.

Bruk ideene dine, sjekk opp hva ting koster, om det er ledige plasser, gi beskjed om cirkaantall, husk å tenke på hvordan dere kommer dere dit dere skal.

Hvis folk kommer utenbys fra, er det greit å ha i tankene at de kanskje skal overnatte et sted og husk å spørre om dette, si fra om at de må ha med sovepose fex.

Husk at folk skal ha mat i løpet av dagen, er ikke det i programmet, så må folk vite at de tar høyde for det med penger. Er dere mange kanskje det er greit å planlegge hvor og når omtrent dere skal spise.

Så må du ha en påmeldingsfrist. For skal du bestille plass og aktivitere eller noe, må de på et tidspunkt ha nøyaktig antall. Det må du avtale og sette fristen i god tid. Beregn tid til å purre på folk, noen er trege og særlig de du ikke kjenner så godt.

Lykke til, det blir sikkert kjempebra!

Skrevet

Det viktigste rådet jeg vil gi deg, er få folk til å hjelpe til! Jeg innvolerte alle gjestene mer eller mindre, og delegerte oppgaver. Alt blir mye lettere når jobben er det å være koordinator, slik at du slipper å gjøre alt selv, og det blir nok å gjøre uansett!

Når det gjelder valg av dato, hadde jeg med en travel brud å gjøre, så jeg innbilder meg at kanskje jeg valgte den eneste dagen som passet... Utrolig nok kunne de fleste komme!

Jeg hadde noen ideer på forhånd over hvordan gjestene kunne delta, så jeg hang på telefonen i noen dager, og fikk alle til å bidra med sitt. Når man kommer langveisfra, er det sikkert hyggelig å bli engasjert i det som skal skje, istedet for å bare møte opp og gi deg penger! Også de som ikke kunne komme fikk bidra litt! Syns det var en hyggelig gest mot bruden.

Men for å komme igang, bør du få ned på papiret hvordan du ser for deg dagen. Så tenker du gjennom hva som kreves og hva som trengs av de forskjellige aktivitetene. Transport, føde osv.

Dette går nok bra!

Skrevet
Det viktigste rådet jeg vil gi deg' date=' er få folk til å hjelpe til! Jeg innvolerte alle gjestene mer eller mindre, og delegerte oppgaver. Alt blir mye lettere når jobben er det å være koordinator, slik at du slipper å gjøre alt selv, og det blir nok å gjøre uansett![/quote']

Enig! Det der er litt psykologisk også, deltakerne får et "eierskap" til utdrikningslaget når de har fått muligheten til å komme med innspill - da er det heller ikke så lett for noen å være misfornøyd med opplegget underveis... :wink:

En annen ting som er lurt for å få deltakerne til å forplikte seg, er at man ber om at alle betaler inn pengene på en konto på forhånd. Da slipper forloveren å sitte der med svarteper og ekstra kostnader fordi noen trekker seg i siste liten! :wink:

Skrevet
Hvordan går jeg fram når jeg skal arrangere et utdrikningslag? Jeg har fått en liste over hvem venninnen min vil ha med og jeg har et par idéer. Jeg føler likevel at alt henger i løse luften. De fleste av de som venninnen min vil ha med bor utenbys' date=' så det blir vanskelig å samle alle. Hvordan gjør/gjorde dere andre forlovere det?[/quote']

Jeg ville prøvd å finne en eller to av de andre venninnene du kan ha idemyldring med. Er vel gøyere å planlegge et utdrikningslag sammen med noen enn alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...