AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #81 Skrevet 6. januar 2019 13 timer siden, loveli skrev: Ja, for det ødela litt. Litt amerikansk, overforklare og gjøre ting tydelig. Hadde vært mye bedre hvis de sinnsykes øyne ikke forandret seg i det hele tatt. 😛 Da hadde det vært mer forvirring og paranoia. Men kanskje for mye for en film... Hvis det ikke var noe forandring kunne de ikke bare sjekket øynene før de slapp inn folk (når de skjønte at psychoene også fikk en forandring, dog mindre). Det ble litt zombieaktig der de sjekker om folk er bitt før de slipper inn nye mennesker i gjengen. jeg synes også det med øynene var teit. Det er ikke i boka og det er nettopp det som er så spennende i boka, de bor i årevis sammen og når det av og til banker på døra. De kan ikke vite om det er en sinnsyk som har sett eller en normal person som trenger hjelp. Anonymkode: 1eaf0...c74 1
Helgeline Skrevet 10. januar 2019 #82 Skrevet 10. januar 2019 (endret) Grei film med gode skuespillerprestasjoner. Artig gjensyn med Malkovich, som alltid herlig drittsekk. Endret 10. januar 2019 av Helgeline
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. januar 2019 #83 Skrevet 10. januar 2019 (endret) sw Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Helgeline Skrevet 10. januar 2019 #84 Skrevet 10. januar 2019 Spoiler Kjempeurealistisk den fødinga. Og at alle tre greide seg i strykene. Likte heller ikke biten med at psykisk syke ikke ble affisert, gitt at psykisk sykdom kommer i så mange varianter. 1
BeautyBox Skrevet 10. januar 2019 #85 Skrevet 10. januar 2019 På 29.12.2018 den 22.21, BabyBlue skrev: Dødskjedelig, rett og slett! Ble skuffet jeg også. Men virker som filmer automatisk blir stemplet som kvalitet så fort Sandra Bullock er med 🤔 Er det lov å si at man ikke er stor fan av Sandra Bullock? Synes vi har skuespillere i Norge som er bedre enn henne.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #86 Skrevet 10. januar 2019 På 4.1.2019 den 16.29, AnonymBruker skrev: haha sier du dette fordi noen få hovedpersoner i filmen var svarte? Anonymkode: 1eaf0...c74 Nei, jeg mener det fordi det er helt åpenbart. Den eneste som kunne reddet dem i huset var den skallete hvite mannen som de åpenbart har gjort til en Trump-supporter. Han ble fremstilt som ond. Alle filmen som er onde er hvite. Den hvite mannen til Mallory fremstår som en drittsekk som har forlatt henne. Hun vil ikke ha barn. Tom er helten og viser at skal du ha en duganes alfahann til far til dine barn så er du nødt til å velge en som ikke er hvit. Anonymkode: 1b3a7...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #87 Skrevet 10. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener det fordi det er helt åpenbart. Den eneste som kunne reddet dem i huset var den skallete hvite mannen som de åpenbart har gjort til en Trump-supporter. Han ble fremstilt som ond. Alle filmen som er onde er hvite. Den hvite mannen til Mallory fremstår som en drittsekk som har forlatt henne. Hun vil ikke ha barn. Tom er helten og viser at skal du ha en duganes alfahann til far til dine barn så er du nødt til å velge en som ikke er hvit. Anonymkode: 1b3a7...ee1 Lol. Dette kalles konspirasjonsteorier. Forfatteren av boka er hvit og regissøren av filmen er hvit. Anonymkode: 7b40f...979 7
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2019 #88 Skrevet 10. januar 2019 11 minutter siden, Helgeline skrev: Skjul innhold Kjempeurealistisk den fødinga. Og at alle tre greide seg i strykene. Likte heller ikke biten med at psykisk syke ikke ble affisert, gitt at psykisk sykdom kommer i så mange varianter. Criminaly insane. Ikke bare vanlig psykisk syke. 1
Helgeline Skrevet 10. januar 2019 #89 Skrevet 10. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener det fordi det er helt åpenbart. Den eneste som kunne reddet dem i huset var den skallete hvite mannen som de åpenbart har gjort til en Trump-supporter. Han ble fremstilt som ond. Alle filmen som er onde er hvite. Den hvite mannen til Mallory fremstår som en drittsekk som har forlatt henne. Hun vil ikke ha barn. Tom er helten og viser at skal du ha en duganes alfahann til far til dine barn så er du nødt til å velge en som ikke er hvit. Anonymkode: 1b3a7...ee1 Sludder. Karakteren til Malkovich har ikke noe med Trump å gjøre. Jeg tolket ham som en kyniker, vriompeis og kverulant som er god på bunnen. 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #90 Skrevet 10. januar 2019 Jeg begynte å se den i forrige uke, etter 20 min gadd jeg ikke mer. Kan ikke fordra science fiction. I går ga jeg den en sjangs til, slo av etter 10 min. I kveld så jeg resten og ble faktisk litt positivt overrasket, den var bedre enn jeg trodde. Terningkast 4. Anonymkode: ec0b1...c86 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #91 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, Helgeline skrev: Sludder. Karakteren til Malkovich har ikke noe med Trump å gjøre. Jeg tolket ham som en kyniker, vriompeis og kverulant som er god på bunnen. Hvis du ikke kan se de åpenbare referansene så er du jo helt blind, evt. hjernevasket. Anonymkode: 1b3a7...ee1
Cuckold Skrevet 10. januar 2019 #92 Skrevet 10. januar 2019 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, jeg mener det fordi det er helt åpenbart. Den eneste som kunne reddet dem i huset var den skallete hvite mannen som de åpenbart har gjort til en Trump-supporter. Han ble fremstilt som ond. Alle filmen som er onde er hvite. Den hvite mannen til Mallory fremstår som en drittsekk som har forlatt henne. Hun vil ikke ha barn. Tom er helten og viser at skal du ha en duganes alfahann til far til dine barn så er du nødt til å velge en som ikke er hvit. Anonymkode: 1b3a7...ee1 1 hour ago, Helgeline said: Sludder. Karakteren til Malkovich har ikke noe med Trump å gjøre. Jeg tolket ham som en kyniker, vriompeis og kverulant som er god på bunnen. Nå er jeg ikke uten videre med på at kvinner som velger å ikke få barn er egoistiske slik det hevdes i denne videoen, det kan være like egoistiske grunner til å få barn, mennesker er forskjellige og vi har alle lov til å følge våre egne livsprosjekt. Jeg tror heller ikke det nødvendigvis må ligge et bevisst politisk budskap bak at de sterkeste og hyggeligste mennene i denne filmen er ikke-europeisk ættede. Selv om vi selvsagt ikke kan utelukke at den mannlige hvite forfatteren kan ha en skyldfølelse over hvite menns historiske dominans som kan ha preget castingen. Jeg synes ikke Bird Box var så påfallende politisk korrekt i sin casting, men det slo meg faktisk når jeg så en annen Netflix-film her forleden, Roma, en film der mennene er brutale, upålitelige og svikefulle, mens kvinnene holder fortet ved å stå sammen. Også den filmen var laget av en mann, det er ikke slik at menn ikke kan ha negativ oppfatning av eget kjønn og romantisere det annet kjønn eller andre grupper. Og det er mulig man i dag ikke ville godtatt en omvendt casting, en casting der alle ikke-europeere var svake og det var hvite menn som viste seg som de mest helstøpte og sunne. Akkurat det kan være verdt en tanke. For det er ikke så mange år siden jeg la merke til det omvendte i en Fox-serie, 24, med Kiefer Sutherland: Der slo det meg at alle kvinnene enten var svake og dumme og rotet seg opp i situasjoner der de måtte reddes, eller sterke, men tvers igjennom skuppelløse og onde. Dette var altså en Fox-serie, og skulle man legge en tilsvarende paranoia til grunn, kunne man jo mistenke at også dette var en politisk bevisst skjevhet, men da den andre veien. Personlig tror jeg det i alle tilfellene handler mer om tendens og ubevisste valg enn bevisste politiske føringer. For hvordan forklarer vår konspiratoriker i videoen at Malkovich-karakteren faktisk viste seg å ha rett, ikke bare en gang, men to ganger: Hadde hans godhjertede tredje kone lyttet til ham, ville hun overlevd lenger enn hun gjorde, og når han nektet den fremmede adgang var det jo de andre, de godhjertede som overmannet ham og slapp den fremmede inn, som i praksis satte både seg selv og hele huset i fare - noe som kostet både de fleste av dem og Malkovich-karakteren livet. Hvordan forklare at en venstrevridd propagandafilm viser at de godhjertede setter seg selv og alle andre i fare mens det er kynikeren og den påståtte Trump-tilhengeren som hadde rett? Endret 10. januar 2019 av Cuckold 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #93 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, Cuckold skrev: Personlig tror jeg det i alle tilfellene handler mer om tendens og ubevisste valg enn bevisste politiske valg. For hvordan forklarer vår konspiratoriker at Malkovich-karakteren faktisk viste seg å ha rett, ikke bare en gang, men to ganger: Hadde hans godhjertede tredje kone lyttet til ham, ville hun overlevd lenger enn hun gjorde, og når han nektet den fremmede adgang var det jo de andre, de godhjertede som overmannet ham og slapp den fremmede inn som i praksis satte både seg selv og hele huset i fare - noe som kostet både de fleste av dem og Malkovich-karakteren livet. Hvordan forklare at en venstrevridd propagandafilm viser at de godhjertede setter seg selv og alle andre i fare mens det er kynikeren og den påståtte Trump-tilhengeren som hadde rett? Touchè, den kan jeg faktisk ikke forklare. For øvrig er dette bare en av veldig mange andre eksempler på filmer og serier som har samme agenda. Og når man først får øynene opp er det veldig påfallende og ganske åpenbart. Jeg har for eksempel kjempelyst til å se Troy: Fall of a city, men siden Achilles ikke var svart så har jeg ikke lyst til å se den. Jeg ser nok ting med litt andre briller enn gjennomsnittsseeren, men om man ser på ting med et litt kritisk blikk og ikke bare sluker alt rått så ser man at det er så innmari mye propaganda i filmer, serier og media for øvrig. Det er ett moment til her jeg vil legge til, det ble nevnt tidligere i tråden at regissøren av Bird Box er hvit, det stemmer ikke, mer kan jeg ikke skrive, da blir det slettet. Anonymkode: 1b3a7...ee1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #94 Skrevet 11. januar 2019 Det er mye som er uavklart, føler jeg. Trodde først at det skulle gjøres et poeng utav graviditetene. At vesnene sparte folk som var gravide, for å bruke dem eller barna til noe, siden to av dem havnet inn i samme hus. Og at fødslene var synkrone, veldig spesielt at dette ikke var knyttet opp mot noe relevant. Det føles ikke så veldig trygt i en slik blindeleir. Hvis vesnene styrer psykopatene til å få dem til å tvinge andre til å ta selvmord, kan de vel bare lage en hær av psykopater og storme blindeleiren? Anonymkode: 76ffe...cd0 4
Leifr Skrevet 11. januar 2019 #95 Skrevet 11. januar 2019 (endret) 14 timer siden, BeautyBox skrev: Er det lov å si at man ikke er stor fan av Sandra Bullock? Synes vi har skuespillere i Norge som er bedre enn henne. Hun har fortsatt aldri vært med i en bedre film enn Demolition Man. Elsker den filmen, helt uironisk. (Bird Box har jeg ikke sett. Har lest boka, den var helt OK. Litt skeptisk til at de har castet en dame i femtiårene i en rolle som burde ha vært noen og tjue.) Endret 11. januar 2019 av Leifr 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #96 Skrevet 11. januar 2019 13 timer siden, Cuckold skrev: når han nektet den fremmede adgang var det jo de andre, de godhjertede som overmannet ham og slapp den fremmede inn, som i praksis satte både seg selv og hele huset i fare - noe som kostet både de fleste av dem og Malkovich-karakteren livet. Hvordan forklare at en venstrevridd propagandafilm viser at de godhjertede setter seg selv og alle andre i fare mens det er kynikeren og den påståtte Trump-tilhengeren som hadde rett? Nå har jeg faktisk tenkt litt på dette her. Kanskje de tillater det fordi det har ingenting å si lenger når han er død? Altså, det er ikke lenger noe igjen for han å ta vare på. Vi må bare innse det at (nå skal jeg dra det litt lenger enn bare det som skjer i filmen, altså det de prøver å formidle inn i underbevisstheten) å åpne grensene er det eneste riktige å gjøre. Uansett hvor mye vi står imot og jobber mot de "gode" så vil vi ikke vinne uansett. Trump, og da følgelig de fleste Trump-tilhengerne ønsker strengere grensekontroll, mur, slutt på ulovlig innvandring osv. Dette er jo da ondt og lite medmenneskelig, ikke sant? Når vi har kommet til et punkt der det ikke er noen vei tilbake, er det da noen vits i å kjempe noe mer? Da han ble låst inne i garasjen kunne han enkelt knust et av de små vinduene og tatt seg inn i huset ved å låse opp døren igjen, hvorfor gjør han ikke det? Er det fordi han ønsker å bevare freden i huset? Anonymkode: 1b3a7...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #97 Skrevet 11. januar 2019 Blir gutten drept eller hardt skadet? Tør i såfall ikke se den. Noen som kan svare og skjule med spoilerbox?😊 Anonymkode: da46b...a8c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #98 Skrevet 11. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir gutten drept eller hardt skadet? Tør i såfall ikke se den. Noen som kan svare og skjule med spoilerbox?😊 Anonymkode: da46b...a8c Spoiler Nei, han blir ikke drept eller skadet. Anonymkode: 82f83...67d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #99 Skrevet 11. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Nei, han blir ikke drept eller skadet. Anonymkode: 82f83...67d Tusen takk for svar😊 Anonymkode: da46b...a8c
midlertidigbruker Skrevet 11. januar 2019 #100 Skrevet 11. januar 2019 On 1/4/2019 at 4:29 PM, AnonymBruker said: haha sier du dette fordi noen få hovedpersoner i filmen var svarte? Anonymkode: 1eaf0...c74 Som vanlig var det hvite menn som var en del av problemet og fienden er det vel han mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå