Gjest Embla s Skrevet 10. april 2005 #21 Skrevet 10. april 2005 ja, det må jeg kjøpe meg, swiffer har vel fått noen nye sånne type koster... ser fryktelig praktisk ut til annet også. si ifra om du ser noen sånne potter da, så skal jeg si ifra om jeg finner? Okidok (og de Swiffer-tingene er ganske geniale; gjør det n e s t e n gøy å tørke støv Superenkelt og kommer til på de merkeligste steder!)
Gjest synseren Skrevet 10. april 2005 #23 Skrevet 10. april 2005 nemlig, det hadde vært fint tror jeg. takk for tips foresten, skal spraye bladene på dem, de er faktisk litt støvete... :oops: om man skal tørke støv av fredsliljer (og forøvrig andre planter) er det noe man skal og ikke skal gjøre? eller er det bare å ta en fuktig (ren selvsagt) klut og tørke i vei? (men det er jo så sinnsykt mange blader på fredslilja, så jeg kan jo ikke tørke alle de...) Plantene puster gjennom bladene, så det er viktig å fjerne støv. Bruker selv spray flaske.
Gjest Krølltoppen i.i. Skrevet 11. april 2005 #24 Skrevet 11. april 2005 ja, det må jeg kjøpe meg, swiffer har vel fått noen nye sånne type koster... ser fryktelig praktisk ut til annet også. si ifra om du ser noen sånne potter da, så skal jeg si ifra om jeg finner? Jeg fant høye smale potter både på Ikea og på Plantasjen!
aline Skrevet 11. april 2005 #25 Skrevet 11. april 2005 Jeg fant høye smale potter både på Ikea og på Plantasjen! lange liksom? slik at det blir en lang rad med blomster? liggende altså?
Gjest Krølltoppen i.i. Skrevet 11. april 2005 #26 Skrevet 11. april 2005 lange liksom? slik at det blir en lang rad med blomster? liggende altså? He-he! Nei. Jeg vet ikke hva som går av meg i dag, men jeg så altså ikke forskjell på ordet lang og høy. Jeg har funnet høye (oppover) smale potter, ikke lange (bortover) smale. Sorry. Fredsliljene mine ser veldig flotte ut der de står i en rad med høye smale potter!
aline Skrevet 11. april 2005 #27 Skrevet 11. april 2005 søren!! må nok en tur på div plantasjer etc jeg også, så se om jeg finner noe.
Cherie Skrevet 11. april 2005 #28 Skrevet 11. april 2005 Jeg må også på pottejakt. Har en meget stor gullranke som nok kunne trengt mer jord. Gruer meg som en hund til plante om den ...for det er litt kinkig ...da den har vokst seg fast i veggen ....... altså ikke bare hengt opp, men rett og slett satt seg fast selv. Har også en hoja(hoya) evt porselensblomst som jeg nok må plante om, men den sitter også fast på mange plasser...dog meneske sattfast -- mennne.... blærgh Gruer meg.. og har enda ikke funnet en stor nok potte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå