AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Jeg er 23 bor i Oslo. Er veldig glad i Oslo og i Norge generelt. Men jeg har lyst til å prøve noe nytt nå.💁♂️ Erfaring fra en stor by. Etter fullført bachelor altså om 2 år, tenker jeg å flytte til New York. Jeg har planer om å bo og jobbe der 1-2 år deretter flytte igjen tilbake til Norge. Ting jeg burde tenke på: 1. Visa 2. Green Card 3.Jobb 4. Et sted å bo Alt dette her tenker jeg å fikse fra Norge før jeg er der. Hva tenker dere? Er det noe annet jeg burde tenke på? Noen som har flyttet lignende i USA? Anonymkode: ef0b1...f18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Tror det er større sjanse for å bli lottomilliardær enn å satse på å finne en jobb som vil sponse green card for deg, med kun en bachelor i bagasjen. Jeg har drømt om det selv, men du skal være rimelig heldig, og dyktig, for å lykkes med dette. Men jobb må være pri én, for du får ikke green card uten en arbeidsgiver som sponser deg, og det er vanskelig nok i seg selv. Og det å skulle ordne alt dette fra Norge, før avreise, virker uhyre ambisiøst, spør du meg. Det er vanskelig nok å få jobb, om de ikke må ansette deg uten å treffe deg, pluss at de i tillegg skal sponse ditt green card. Samme med bosted. Du må satse på bokollektiv, og du må nok forberede deg på at det er vanskelig å finne noen som vil leie ut et rom til deg, og bo sammen med deg, uten at de har truffet deg, og uten at du en gang har ankommet landet. Ikke meningen å være party pooper, men er du gira på å flytte til et annet land, og bo i en storby, så er det mange andre byer det trolig er lettere å få til. Jeg jobber i dag for et amerikansk Fortune 500-selskap i Europa, og kan på den måten få et fortrinn om jeg ønsker å flytte til USA en dag, da jeg allerede jobber i bedriften. Kanskje det kan være veien inn? Anonymkode: b42f9...59f 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 AB over her har helt rett. Det er ikke slik at hvem som helst kan flytte til NY eller USA generelt. Ser du ikke nyheter? Anonymkode: 4108e...ced 2
ViljaH Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Det er ikke fri innvandring til USA heller. Det skal mye til at du får til dette. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Den enkleste og mest realistiske måten å få bodd litt i USA på er ved å studere der. Det er stress nok selv om colleget/universitetet hjelper med mye. For å få arbeidsvisum må du ha en utdannelse de trenger i USA, og et forhåndsavtalt jobbtilbud som venter på deg. Eksempler på dette er ingeniør med fast jobb i norge, som skal jobbe for stort oljeselskap som typisk også har avdeling i Norge. Anonymkode: b257a...c09
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Du bør ha grasalt med penger. Broren min betaler 25 k i leie for 40 kvm. Anonymkode: 53967...e19 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå