Gå til innhold

Hvor vanlig er tilbakefall etter brystkreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det gjelder den typen der man både brukte cellegift, opererte bort brystet og deretter stråleterapi? 

Anonymkode: bbf12...188

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder den typen der man både brukte cellegift, opererte bort brystet og deretter stråleterapi? 

Det er for vagt til å si noe om det. Les på kreftforening om prognoser.

Anonymkode: d292a...fd7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo brystkreft blitt forsket veldig mye på, og er en av de kreft typene som har fått mye bedre prognose ila årene. Selvfølgelig vil prognosen komme an på hvilke type brystkreft en har og hvor tidlig/sent den blir oppdaget. Jeg har selv hatt brystkreft for 5 år siden.. Da hadde jeg en brystbevarende operasjon med påfølgende cellegift og stråling. Klart man blir redd for tilbakefall, men prøver og ikke tenke for mye på det.. 

Skrevet

Les boken "Radical Remission" og sjekk nettsiden til Chris Beat Cancer. Jeg hadde frykt for å få kreft før men den forsvant fullstendig når jeg fant denne infoen.

Anonymkode: fa237...6ce

Skrevet

Min mor fikk tilbakefall etter 5-6 år. Men denne gangen har brystkreftcellene satt seg i ene lungen. 

Anonymkode: 47207...a93

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er for vagt til å si noe om det. Les på kreftforening om prognoser.

Anonymkode: d292a...fd7

Det er ikke en prognose jeg er ute etter.. var mer folks erfaringer . En jeg bryr meg om har gått gjennom brystkreft og derfor blir man jo litt redd for tilbakefall:/ så ville bare danne meg et inntrykk hvor vanlig det er og i hvilken form

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mor fikk tilbakefall etter 5-6 år. Men denne gangen har brystkreftcellene satt seg i ene lungen. 

Anonymkode: 47207...a93

Kjente hun symptomer på det?

Skrevet

Hun hostet mye i flere måneder. Siden det var på vinteren trodde hun at det var bronkitt eller noe annet ufarlig, så hun drøjde med å gå til legen. De tok røntgen av lungene, hvor de fant skygge/ en liten svulst. 

Hun er ved godt mot, jobber 50 % og føler seg egentlig fin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...