Gå til innhold

Matintolleranser/-allergier

Har du en matintolleranse/-allergi?  

1. 1. Har du en matintolleranse/-allergi?

• Vet ikke
      2
    • Ja
      9
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en matintolleranse eller -allergi? I tilfelle, hva tåler du ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tåler alt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg spyr som en gris hvis jeg spiser sjampinjonger, men ellers tror jeg at jeg tåler det meste.

Skrevet

Det eneste jeg tåler av kjøtt er kylling og en del sjømat. Jeg tåler ikke kalkun, f. eks. Og så bør jeg være forsiktig med melkeprodukter. Jeg tåler ikke krem (noe som ikke gjør meg det grann - liker det heller ikke).

Skrevet
Nei' date= jeg tåler alt.

Me too

Skrevet

Jeg har laktoseintoleranse. Også tåler jeg ikke så mye sitrusfrukter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tåler alt i normale doser. Får utslett av kjempemye sitrus, og har nøtteallergi så jeg burde igrunnen ikke spise det heller,...men jeg spiser det i små doser likevel, selv om jeg vet at det ikke er så smart,..

Skrevet

Allergi mot: gulrot, pepperrot, kålrot, kiwi, nøtter

Antageligvis allergisk mot eple og jordbær (men spiser litt allikevel siden det er så godt...)

Delvis matintoleranse mot søtmelk og sukker.

Skrevet

Nøtter i pollensesongen, ellers i mindre mengder.

Skalldyr, men kan spise det i små mengder.

Søtmelk går som regel bra, men ikke alltid, magen foretrekker den kokt/stekt.

Skrevet

Tåler heldigvis alt.

Gjest lilletroll
Skrevet

Nope, er av de som kan spise hva jeg vil :-)

Skrevet

Jeg kan heldigvis spise hva jeg vil, men etter et besøk hos homeopat fikk barnet mitt beskjed om å holde seg unna sukker, melkeprodukter, svin, storfe, hvetemel, rugmel + en hel del andre ting.

Jeg kan love dere at matlagingen har vært en utfordring etter dette :-?

Skrevet

Jeg tror jeg tåler alt, men får litt rar mage når jeg spiser mat som inneholder merian og rødløk.

Gjest Gjesta
Skrevet

nei, men det er mange som sier at dette vet du ikke om selv..jeg føler meg like opplagt om jeg spiser boller og hvetemel som om jeg spiser frukt og grønnsaker..rart, men jeg merker ingen forskjell uansett hva jeg spiser..

Skrevet

Jeg tåler ikke mandler, hasselnøtter og en sort nøtter til som jeg ikke husker hva heter bare vet hvordan ser ut :oops:

Kan heller ikke spise epler i pollensesongen, da ligger jeg med vondt i hodet og hovne øyne i flere dager.

Skrevet
etter et besøk hos homeopat fikk barnet mitt beskjed om å holde seg unna sukker, melkeprodukter, svin, storfe, hvetemel, rugmel + en hel del andre ting.

Og da kuttet dere ut alt dette, sånn uten videre?? :o

Har dere merket noen forskjell da? Har hørt man skal være litt forikitg med å kutte ut for mye, bør heller bruke ang tid på å finne ut hva man er allergisk mot. I samråd med ernæringseksperter gjøres dette ved å enten kutte ut en og en ting, eller kutte ut alt og deretter tilføre en og en ting.

Skrevet

Jeg tåler ikke epler, pærer, druer, fersken/nektarin, kiwi, moreller/kirsebær, hasselnøtter, valnøtter og paranøtter.

Gjest the imp
Skrevet

Rømme, creme fraiche og yoghurt alene, går veldig dårlig. Er det brukt som smakstilsetning i sauser, og sausen i hovedsak består av noe annet går det greit, men rene rømmesauser/dressinger, yoghurt rett fra boksen osv, det protesterer magen heftig mot og det kommer opp igjen. Det samme gjør mange andre dressinger + majones og remulade.

I tillegg får jeg utslett hvis jeg spiser for mye jordbær, kiwi og citrusfrukter. Men det gir jeg som regel blaffen i fordi det er så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...