Gå til innhold

Bilens co2 utslipp, krise?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Ja her er tallene om hvor mye vi mennesker har skyld på for all co2 utslippet! Det må da være totalt krise, ikke rart været går i streik!?

FB_IMG_1545994952392.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En snørrvalp slipper ut 58 tonn co2, mens å eie bil hele livet slipper ut sånn 2-3 tonn. Vi burde ha en svindyr avgift til de miljøsvinene som får barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimaforandringer har det alltid vært. Det er ikke noe unikt overhodet. Men du vet hva de pleier å si her. Elbil er best, så hold kjeft!

Anonymkode: 7907b...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja her er tallene om hvor mye vi mennesker har skyld på for all co2 utslippet! Det må da være totalt krise, ikke rart været går i streik!?

FB_IMG_1545994952392.jpg

Greit at du er kunnskapsløs, men må du gjøre det så veldig tydelig?

Selv en liten unge vet at små mengder av noe kan ha store effekter. Prøv f.eks. en dråpe cyanid og se hvor bra det går til tross for at det er så lite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klimaforandringer har det alltid vært. Det er ikke noe unikt overhodet. Men du vet hva de pleier å si her. Elbil er best, så hold kjeft!

Anonymkode: 7907b...376

Det har aldri vært klimaforandringer slik som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, jabx skrev:

Greit at du er kunnskapsløs, men må du gjøre det så veldig tydelig?

Selv en liten unge vet at små mengder av noe kan ha store effekter. Prøv f.eks. en dråpe cyanid og se hvor bra det går til tross for at det er så lite.

Jeg må jo ikke skjule min kunnskapsløshet, hater å utgi meg for noe jeg ikke kan... 😉 

Jeg er vel en unge som flere her kaller meg?? 

Hva er cyanid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klimaforandringer har det alltid vært. Det er ikke noe unikt overhodet. Men du vet hva de pleier å si her. Elbil er best, så hold kjeft!

Anonymkode: 7907b...376

Ja, men det skjønner veldig få her inne hvertfall, har både vært istid og sydentemperaturer her i landet, det har vært palmer på Hardangervidda. 

Nei, jeg må ta opp kampen mot elbilene, den som gir seg har dessverre tapt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, jabx skrev:

Greit at du er kunnskapsløs, men må du gjøre det så veldig tydelig?

Selv en liten unge vet at små mengder av noe kan ha store effekter. Prøv f.eks. en dråpe cyanid og se hvor bra det går til tross for at det er så lite.

Hvis du fører i deg 1000 ml cyanid så betyr 1 ml ekstra minimalt. 

Anonymkode: 68f82...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fører i deg 1000 ml cyanid så betyr 1 ml ekstra minimalt. 

Anonymkode: 68f82...c20

Poenget er at små mengder av noe kan ha større konsekvenser. Det skjønner ikke kunnskapsløse nek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, jabx skrev:

Poenget er at små mengder av noe kan ha større konsekvenser. Det skjønner ikke kunnskapsløse nek.

Hvordan hadde verden verdt om det ikke hadde vært noe forurensning i verden? Da hadde kanskje verden gått under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvordan hadde verden verdt om det ikke hadde vært noe forurensning i verden? Da hadde kanskje verden gått under?

Hva er det du babler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Hva er det du babler om?

Uten noen form for forurensning i verden, så hadde kanskje verden gått under, ikke vet jeg.

Hva babler du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, jabx said:

Poenget er at små mengder av noe kan ha større konsekvenser. Det skjønner ikke kunnskapsløse nek.

Kan du finne et eksempel som faktisk passer? Altså at det er mye av noe fra før av, men hvis det blir 0,00001% mer av det så går alt helt bananas.

Anonymkode: 11e01...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.12.2018 den 18.46, abrasiveRefraction skrev:

En snørrvalp slipper ut 58 tonn co2, mens å eie bil hele livet slipper ut sånn 2-3 tonn. Vi burde ha en svindyr avgift til de miljøsvinene som får barn. 

Hæ? En Diesel-Golf som bruker 0,5 l/mil har sluppet ut 10 tonn CO2 etter 80k km. "Hele livet" for deg som sitter i bil hele dagen er altså rundt 15000km?

Alle de vanlige KG-nissene er jo allerede samlet i denne tråden, men et fnugg av reelle fakta kunne ikke skade, tenkte jeg. 😄

Anonymkode: 7e87a...7a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? En Diesel-Golf som bruker 0,5 l/mil har sluppet ut 10 tonn CO2 etter 80k km. "Hele livet" for deg som sitter i bil hele dagen er altså rundt 15000km?

Alle de vanlige KG-nissene er jo allerede samlet i denne tråden, men et fnugg av reelle fakta kunne ikke skade, tenkte jeg. 😄

Anonymkode: 7e87a...7a7

Kanskje tallene er litt feil da. Men unger er uansett mye mye værre enn biler. 

At jeg slipper ut co2 på jobb er jo ikke min feil, men elevene sin feil da. Og de er noen andres unger. Jeg kan ikke kjøre elbil på jobb, på grunn av de miljøsvinene som får barn. Privat kjører jeg veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jabx skrev:

Poenget er at små mengder av noe kan ha større konsekvenser. Det skjønner ikke kunnskapsløse nek.

Du tar nok en gang feil.

Anonymkode: 68f82...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Kanskje tallene er litt feil da. Men unger er uansett mye mye værre enn biler. 

At jeg slipper ut co2 på jobb er jo ikke min feil, men elevene sin feil da. Og de er noen andres unger. Jeg kan ikke kjøre elbil på jobb, på grunn av de miljøsvinene som får barn. Privat kjører jeg veldig lite.

Har du nå gått over til ren trolling, eller?

Anonymkode: 7e87a...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Kan du finne et eksempel som faktisk passer? Altså at det er mye av noe fra før av, men hvis det blir 0,00001% mer av det så går alt helt bananas.

Anonymkode: 11e01...406

Enhver kjemisk forbindelse. Et atom fra eller til kan innebære store endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Du tar nok en gang feil.

Anonymkode: 68f82...c20

Det er ikke jeg som sier dette, men vitenskapen. Du påstår altså at forskerne tar feil. Deg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Det er ikke jeg som sier dette, men vitenskapen. Du påstår altså at forskerne tar feil. Deg om det.

Problemet er vel at du ikke forstår hva forskere sier. Jeg vet ingenting om din bakgrunn, men du fremstår som ganske enkel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...