Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor vil dere anbefale å reise på helgetur alene? Er singel, og vil oppleve litt. Gjøre noe annet en å sitte hjemme alene de helgene barna mine er hos faren sin. Gjerne en plass som ikke koster all verden, da økonomien ikke er den beste i verden

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Diana skrev:

Hvor vil dere anbefale å reise på helgetur alene? Er singel, og vil oppleve litt. Gjøre noe annet en å sitte hjemme alene de helgene barna mine er hos faren sin. Gjerne en plass som ikke koster all verden, da økonomien ikke er den beste i verden

Storbyer i gamle østblokkland hvor du får mye for pengene, og mye flott gammel arkitektur.  London for shopping, fish&chips og teater.  Leie hytte rundt Tyinkrysset eller Vaset for fjellturer og avslapning.

Anonymkode: ce0f1...3bf

• Liker 1
Skrevet

Tallin

München

København

Stockholm

Riga

Praha

Anonymkode: 41c2f...d8d

Skrevet
16 timer siden, Diana skrev:

Da ville jeg satset på øst europa for eks. Velg et "vanlig" hotel, ikke tenk på stjernene. Det går mest på fasiliteter.

Med tanke på økonomi: praha, krakow, warzsawa, riga, berlin. Berlin er førstevalget i mine øyne, kort tur fra oslo med fly. Alltid billig hotel, utrolig mye å ta seg til. Du spiser rimelig også.

Anonymkode: b6400...865

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storbyer i gamle østblokkland hvor du får mye for pengene, og mye flott gammel arkitektur.  London for shopping, fish&chips og teater.  Leie hytte rundt Tyinkrysset eller Vaset for fjellturer og avslapning.

Anonymkode: ce0f1...3bf

London er altfor dyrt, dyre hoteller om du skal ha "ok" standard. Vært der mange ganger.

Du kan også få deg fin fjelltur i Norge, der du kan slappe av. Gå turer hver dag, på kvelden kan du flate helt ut med det du vil selv.

Anonymkode: b6400...865

Skrevet

Hva med å finne et sted i Norge du ikke har beslkt tidligere?

• Liker 1
Skrevet
On 12/28/2018 at 5:05 PM, Diana said:

Warsawa i Polen anbefales.
Kjempe billig sted å være når det kommer til overnatting, shopping, mat og alkohol.

Hostel koster 50-100kr/natta. Er du festglad anbefales Patchwork Hostel ca 60kr/natta. 4 barer rett utafor og mange fine spisesteder. 
Kun en retning fra togstasjonen, 7min ca å gå og lett å finne fram.
De har store skaper som du kan låse inn ting du ikke vil være rundt, husk hengelås.
4-6 manns rom anbefales.
På dette hostelet møter du også mange reisende og det er lett å bli kjent med mennesker. De har fine fellesområder og daglige eventer slik at det blir superlett å komme i kontakt med andre. 
Spillkvelder med brettspill, filmkveld, gratis guide, drinking games og mye mer. 

Du får egen et roms leilighet til ca 250-300kr/natta i Warsawa lett.
Gode måltider fra 50-100kr
Øl 10-15kr
Shots 15-20kr

Warsawa er perfekt for å reise alene. Du får MASSE for pengene, spesielt mat er kjempe billig. 

AnonymBruker
Skrevet

Budapest

Anonymkode: 38cbc...170

• Liker 1
Skrevet

Slenger meg med og foreslår byer i Øst-Europa, der er det rimelig både og bo og oppleve ting. Hvis du bruker airbnb eller hotwire, kan du godt få overnatting i en helg for noen hundrelapper. Hvis du dessuten også følger med på rimelige flybilletter (f. eks. har Norwegian salg nå) og/eller bruker enda rimeligere flyselskaper som Wizzair osv., trenger det slett ikke å koste så mye. 

Skrevet

Budapest, Gdansk, Ljubljana (kan besøke området rundt, små avstander og mye å se, lett å ta tog osv), Amsterdam.. Ville nok fokusert på øst-europa dersom du ikke ønsker å bruke for mye penger. London blir fort veldig dyrt.

Gjest padawan
Skrevet

De baltiske landene er billig og mye spennende å oppleve.

AnonymBruker
Skrevet

Berlin, Aachen(også i Tyskland) eller Amsterdam. Koster jo mer enn billigturer til Polen men Tyskland er likevel nokså billig etter norsk standard. Dessuten lett å komme i kontakt med andre :) 

Anonymkode: 6ecbc...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...