Gå til innhold

Har du geografikunnskapene i orden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du plassere land som Ukraina og Panama på et kart uten å sjekke?

Kjenner du folk som mangler grunnleggende geografikunnskap? Enklere enn Ukraina og Panama, som Irland, Brasil, USA, Norge.

Anonymkode: 5ec14...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du plassere land som Ukraina og Panama på et kart uten å sjekke?

Kjenner du folk som mangler grunnleggende geografikunnskap? Enklere enn Ukraina og Panama, som Irland, Brasil, USA, Norge.

Anonymkode: 5ec14...711

En tidligere romkamerat spurte meg om sør amerika var i afrika. Og trodde Bali var i amerika, hun som har vært der i 3 mnd. 😓

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å reise en plass, særlig i 3 mnd, og ikke engang vite hvilken verdensdel du befinner deg i.. helt vanvittig.

Jeg har ganske grei geografikunnskap vil jeg si :) Om ikke helt perfekt, om jeg ikke treffer alle steder på kartet helt nøyaktig, så vet jeg ihvertfall sånn ca hvor de er. 

Anonymkode: e6c6a...960

• Liker 3
Skrevet

Ja det kan jeg.

Anonymkode: b4914...df2

Skrevet

iknowtheworld.com :)

Anonymkode: a7ff9...02f

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er geografi -"nerd", så ja det klarer jeg.

Skrevet

Ja, jeg kan alle flagg og plasseringen til alle land, men så har jeg satt meg ned og faktisk øvd på det på fritida da...haha. Jeg vet om en del som mangler grunnleggende kunnskaper, f.eks. Helt oppriktig tror at syden er et land. Og jeg har møtt på en nordmann som spurte meg hvilken verdensdel Norge lå i, og det var ikke en spøk. 

Anonymkode: 81425...e4f

Skrevet (endret)

Jeg kan verken alle flagg eller alle land, men jeg kan de fleste. Det jeg synes er vanskeligst er mange av landene i Afrika, noen av de mindre landene i Sør- og Mellom-Amerika, samt alle delstatene i USA. Jeg er glad i geografi, men har aldri satt meg ned og pugget. Derfor er det noen huller her og der :) Ukraina og Panama kan jeg, da. :)  Hvilken verdensdel et land ligger i, vil jeg nok klare å besvare i 100% av tilfellene, også. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Nei, geografi er jeg generelt dårlig på.

Skrevet

Lett. Kan nok ramse opp norges fylker, vite hvor steder ligger ut fra postnummer, plassere alle land i riktig verdensdel. Sette de fleste land riktig. Samtlige hovedsteder også. Men endringer etter 1993 er jeg ikke godt oppdatert på. Har bare 9årig grunnskole. 

Anonymkode: 653fe...901

• Liker 1
Skrevet

Er relativt god i norsk geografi. Da jeg var 10 - 17 år hadde jeg mange brevvenner. Kikka mye i pappas NAF bok for å speide etter hvor mine  brevvenner befant seg. 

Savner håndskrevne brev i postkassen...

Skrevet

Når det kommer til europeisk geografi så har jeg geografikunnskapene mine i orden.

Utenfor Europa er det litt opp og ned.

Skrevet

Ukraina ja. Panama, kanskje - i hvert fall sånn ca.

Anonymkode: 479fa...4a0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lett. Kan nok ramse opp norges fylker, vite hvor steder ligger ut fra postnummer, plassere alle land i riktig verdensdel. Sette de fleste land riktig. Samtlige hovedsteder også. Men endringer etter 1993 er jeg ikke godt oppdatert på. Har bare 9årig grunnskole. 

Anonymkode: 653fe...901

Det er ganske lett da, spesielt hvis man har jobbet i NAV (pga. Infotrygd).

Anonymkode: 479fa...4a0

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan det meste - utenom Afrika. Afrika er et slikt uinteressant kontinent at det driter jeg i.

Skrevet

Ja. Land, hovedsteder og største byer/områder går fint, men så elsker jeg også å lese kart. Kan godt skjønne at man ikke kan plassere ethvert land korrekt, men hvis man bommer på verdensdel er det svakt, synes jeg. 

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Tror faktisk jeg mangler den delen av hjernen som skal huske sånt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...