Gå til innhold

Tips til flokete hår jente 5 år???


leetha

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 5 år har langt hår til under rumpen. Hun sparer bestemt til Rapunzel men jeg sier stopp til der hun har det nå. Håret er fyldig men med fine bløte hårstrå. Jeg sliter så med dette håret da det floker seg sykt fort, hårsår er hun også så jeg må sitte i evigheter med flokene. Prøvd alle mulige sprayer også. Ender ofte i en vanlig flette for å unngå floker. Kan ikke lage noen ting for da blir det floker og tårer. Mest lyst til å klippe det av men da blir hun knust.

Tips til børster, sprayer, balsamer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul Mitchell balsamspray, en god shampoo og balsam når hun dusjer, olje i håndkletørt hår etter hver dusj, kur det gjerne av og til og flett håret hennes før hun skal sove. En god børste er også gull verdt, jeg bruker tangle teaser til min. men ser du skriver at det ikke funker på henne. Ville likevel prøvd meg litt frem i børsteverden, jeg syntes de som er helt harde er grusomme, mens de med "en myk luftpute" er bedre.

Anonymkode: 700d4...ed5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egne smertefulle floke-erfaringer anbefaler jeg flette om natten, da mulighetene er store for å lage et uendelig flokekaos i søvne 😅 Har tjukt hår, og da funker det bra med hårkurer som får sitte i og jobbe med flokene. Jeg børster med grov kam gjennom håret når det er kur i det. Blir glatt og mykt, og lett å ha med å gjøre. 

Denne bruker jeg nå, og kan anbefale 😄

 

FFEB2DB2-3C74-4C7C-8BDA-AE57295D4B80.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville forsøkt sebastian penetrait hårkur. Jeg bruker denne som balsam, nettopp fordi håret mitt floker lett og jeg er hårsår. Den er flokeløsende. Elsker den og har den kun i lengdene. Ville også brukt en god sjampoo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overtalte datteren til å klippe, men forsikring om at hun fikk la det vokse ut hvis hun ikke likte det.

Hun ble veldig fornøyd, og det er det smarteste jeg har gjort. Null stress med vask og greiing, ingen floker, ingen tårer, og en fryd i luse-sesongen!

Anonymkode: 064eb...38f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ville forsøkt sebastian penetrait hårkur. Jeg bruker denne som balsam, nettopp fordi håret mitt floker lett og jeg er hårsår. Den er flokeløsende. Elsker den og har den kun i lengdene. Ville også brukt en god sjampoo

Denne vil jeg også anbefale. Jeg har tykt grovt hår som blir helt krise hvis det ikke er i flette. Denne kuren er et mirakel.

Anonymkode: 37a3e...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bruke såpe, og vask håret med kun vann. :) Tar et par uker før håret venner seg til det, men da slipper man floker.

Vasker kun håret til femåringen med vann, bortsett fra når hun har vært i klorvann, og da er det alltid tørt og flokete i lang tid etterpå. 

Det blir helt rent med vann ja. 

Anonymkode: 32178...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klippe det kort er det eneste som hjelper her... Det vil si, det blir fortsatt floker, men de går veldig lett ut når håret er kort :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å bruke såpe, og vask håret med kun vann. :) Tar et par uker før håret venner seg til det, men da slipper man floker.

Vasker kun håret til femåringen med vann, bortsett fra når hun har vært i klorvann, og da er det alltid tørt og flokete i lang tid etterpå. 

Det blir helt rent med vann ja. 

Anonymkode: 32178...a57

Det strides nok om det. Håret mitt blir lngt fra rent med bare vann, og flokene er der mer med vann enn med shampo og kur. Jeg mener skikkelig kur er løsningen. Dattern min får heller ikke rent hår med kun vann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å bruke såpe, og vask håret med kun vann. :) Tar et par uker før håret venner seg til det, men da slipper man floker.

Vasker kun håret til femåringen med vann, bortsett fra når hun har vært i klorvann, og da er det alltid tørt og flokete i lang tid etterpå. 

Det blir helt rent med vann ja. 

Anonymkode: 32178...a57

Vann alene fjerner ikke overflødig olje/talg fra hodebunnen.

Anonymkode: 1b386...a7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å bruke såpe, og vask håret med kun vann. :) Tar et par uker før håret venner seg til det, men da slipper man floker.

Vasker kun håret til femåringen med vann, bortsett fra når hun har vært i klorvann, og da er det alltid tørt og flokete i lang tid etterpå. 

Det blir helt rent med vann ja. 

Anonymkode: 32178...a57

Vann alene fjerner ikke overflødig olje/talg fra hodebunnen.

Anonymkode: 1b386...a7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp det kortere, men lag en avtale om at når hun klarer å børste det selv skal hun få ha lengre hår. Det trenger ikke bli veldig mye kortere, bare nok til at det blir enklere å børste og så hun blir motivert til å lære det selv.

Børst håret hver kveld og hver morgen, med fletter om natten. Da blir det ikke så flokete om morgenen, så den verste børstingen kan tas om kvelden. Det er viktig at floker ikke får lov til å vokse seg store. 

I barnehagen og når hun leker ute bør hun ha fletter. Minn henne på at Rapunzel også fletter håret sitt.

Løs opp flokene nedenfra. Mange (inkludert enkelte frisører) kan ikke å børste hår riktig, og dermed strammes flokene til knuter. Det er også lurt å jobbe i seksjoner.

Da jeg var barn hadde jeg en god børste med ganske stort mellomrom mellom hver pinne, og med litt myk pute. Jeg har aldri siden hatt noen like god børste, selv ikke tangle teazer. Jeg var veldig hårsår og hadde hår som floket seg lett.

Anonymkode: 9e137...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 28.12.2018 den 12.57, Honey Dew skrev:

Bruker du balsam etter den? Hvis jeg gjør det (som det står man skal) så blir det floker.

Anonymkode: c0c83...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke steller håret selv, så bestemmer jeg at det skal være så kort at jeg lett kan gre og stelle det. Så enkelt har vi gjort det. Eldste har nå langt hår, begynte å spare da hun ikke trengte noe mer hjelp til noe med det. Kan fortsatt sette det opp for henne til spesielle anledninger, men å bruke tid på langt hår på en femåring? Det gadd jeg ikke altså 😛 

Anonymkode: 47ab0...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst håret før hun går i dusjen. Ta kun Shampo i hodebunnen og masser rolig inn. Skyll ut. Bruk balsam, men ikke i hodebunnen. Prøv å påfør og skyld ut uten å buste til håret hennes noe særlig. Da blir det mye lettere å børste når håret tørker:)

Anonymkode: 8f8c5...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...