AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Hei. Jeg trenger litt hjelp her, eller rett og slett håper at noen kanskje har vært borti noe av det samme. Min sønn eg 2 år, snart 3. I helga har han hatt plagsom hodepine i tre uker. Det startet antagelig med virus, han hadde feber, hodepine og kastet opp to ganger søndag 9 des. Hadde feber uka etter. Ikke spesielt forkjølet, hostet litt i starten av sykdomsperioden, men det gikk fort over. Hodepinen har ikke forsvunnet. Vi var til lege 18 des. og skulle «se det ann» til i går. Da var det akuttsituasjon slik at timen vår ble avlyst og vi ikke fikk komme til. Det ble tatt crp, men på grunn av en feil på aparatet ble blodprøven liggende for lenge og vi fikk ikke noe svar. Nå til helga har han gått med hodepine i 3 uker. Han holder seg til tinningen på venstre side, over øyet, på kinnet, har lett feber av og på hele dagen. Med lett feber mener jeg mellom 37,5 -38,0. Altså ikke noe veldig med feber, men han tar seg til hodet OFTE gjennom hele dagen. Jeg vil anta hvert 10-15 minutt. Fra han står opp til han går å legger seg. Han sier og at «jeg er så syk i hodet mitt mamma». Vi har fått ny time 3 januar. Ører ble sjekket og legen mistenkte heller ikke bihulebetennelse. Paracet hjelper ikke på hodepinen. Vi har prøvd å skylle med saltvann og suge nesen, men det kommer ikke særlig med snørr. Han legger seg ofte ned og har smerter og det kan se ut som om smertene øker når han for eksempel gråter. Han sover med klosser under hodeenden av senga for å få hodet høyere enn kroppen. Noen som har vært borti noe av det samme eller som har noen gode råd? Jeg er skikkelig bekymret, jeg syns det er fælt å tenke på den lille kroppen som har hatt disse smertene i snart tre uker. Som sagt fikk vi ikke komme til legekontoret i dag og siden vi bor på ennveldig liten plass er det ikke lege på kontoret i dag. Utenom legevakt er neste mulighet altså 3 januar. Han er i fin form bortsett fra disse plagene så jeg vil tro at legevakten ikke kan gi oss noe hjelp nå i jula siden det ikke er akutt. Noen gode råd? Anonymkode: d0455...632
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Sjekka synet? Anonymkode: dade0...5f9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 Ville absolutt sjekket synet, da dette kan gi hodesmerter. Hodepinen og det andre må heller ikke henge sammen, bare være veldig tilfeldig at det skjer samtidig. Det er mye sykdom nå, med feber, forkjølelse etc blandt store og små på denne årstiden, og spesielt om de går i barnehage. Første jeg tenker med hodepine over så lang tid er en synstest god bedring til lille! Kan ikke være noe greit for noen av dere ❤️ Anonymkode: dade0...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Bihulebetennelse? Anonymkode: fd836...da2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 Hadde absolutt tatt meg en tur på legevakta!! Siste gang legen sendte oss hjem for å "se det an" dro jeg rett på legevakta i stedet. Endte med akuttinnleggelse samme kvelden og nesten 300 i crp. Legevaktslegene er generelt sett flinkere og mer kunnskapsrike enn fastlegene, pluss at de har et øye som er mye bedre trent til å se akutte tilfeller. Det er også mer naturlig for en legevaktslegene å henvise til barneavdeling. Medisinsk vurdering er ingen objektiv vitenskap, og det er godt å få en second opinion. Stakar liten! Dra på legevakta, og legg ut om at du er utrolig bekymret, så er de nødt til å ta deg på alvor. Få i alle fall målt en ordentlig crp! Direkte uansvarlig av legen å ikke få målt crp. Han skulle henvist dere videre til legevakta når prøven ikke gikk i orden. Anonymkode: c8e71...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 Meg over. Et barn med smerter og feber på 3. uka skal legevakten absolutt ta alvorlig! De kan uansett ikke avvise dere før de har gjort ganske grundige undersøkelser. Du kan også ringe til legevakten. Hilsen sykepleier 😇 Anonymkode: c8e71...ab6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Dra på legevakten igjen! Anonymkode: 9f3f2...5b4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg over. Et barn med smerter og feber på 3. uka skal legevakten absolutt ta alvorlig! De kan uansett ikke avvise dere før de har gjort ganske grundige undersøkelser. Du kan også ringe til legevakten. Hilsen sykepleier 😇 Anonymkode: c8e71...ab6 Er ikke lov å signere som helsepersonell, du kan like gjerne si du er Donald Trump... Anonymkode: df469...da5 1
Forundret.. Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Jeg fikk beskjed om at små barn med hodepine skal tas veldig alvorlig. Tenker også at hvis det er synet så skulle ikke det påvirke temperaturen. Jeg ville ringt legevakta og sagt fra at vi kom.
Gjest Tutte Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Kan det være ørebetennelse da? Da er det vanlig med hodepine, feber og også kvalme. Og siden du også nevnte at han holder seg til tinningen, er jo nære øret. Noen må ha antibiotika for ørebetennelse. Men ring legevakten du, som flere andre sier her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå