Gå til innhold

Uhell i rundkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er greia er at jeg sto på høyre for han, det er jo venstreregel i rundkjøring, men det var klart så jeg kjørte (sakte) han kommer i stor fart rett fra 60sona og dette ser jeg, så jeg stopper å prøver å kjøre i ”autovernet” for å unngå å treffe denne mannen, men han presser seg fremdeles fram, så jeg sto omtrent stille (veldig lav fart når jeg stoppa omtrent) mens da treffer han siden på frontskjermen min, over dekkene. Så det set ut som jeg kan ha kjørt i han også men han smalt i bilen min. Jeg mener selv om man har venstreregel i en rundkjøring skal du ikke kun kikke på venstre å kjøre rett på i stor fart. Fordi du vet aldri om du kjører på rompa på en bil foran. I en rundkjøring er som regel folk ”første mann inn” så uansett høyre ellet venstre skal man se godt. 

Anonymkode: 02ad7...9b8

Er det 60 sone kan man kjøre i 60 også i rundkjøringen, kom han over sin vikelinjr før deg har du skylden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er det 60 sone kan man kjøre i 60 også i rundkjøringen, kom han over sin vikelinjr før deg har du skylden

Han gjorde ikke. Nei man kan ikke holde 60 i en rundkjøring, man skal se om det er klart først. 

Anonymkode: 02ad7...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gjorde ikke. Nei man kan ikke holde 60 i en rundkjøring, man skal se om det er klart først. 

Anonymkode: 02ad7...9b8

Da må du bevise at du var inne først som er veldig vanskelig uten videobevis eller andre vitner. Jeg har mange ganger kjørt i 60 inn i rundkjøring, fullt lovlig, det er 60 sone!...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...