Gå til innhold

Darkdate

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tilbragte mine kleine tenåringsår på Darkdate. Lånte PC på biblioteket for å logge inn en gang om dagen for å se om jeg hadde fått ny melding av crushet som sendte meg egenskrevne, super-emo dikt. Those were the days!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Luppa skrev (41 minutter siden):

Jeg tilbragte mine kleine tenåringsår på Darkdate. Lånte PC på biblioteket for å logge inn en gang om dagen for å se om jeg hadde fått ny melding av crushet som sendte meg egenskrevne, super-emo dikt. Those were the days!

Haha! Spart på noen? 

Skrevet

Husker dere newgrounds 

Anonymkode: 4f43c...3d6

Skrevet

Åh, Darkdate! Mang en time ble tilbrakt der inne! Har enda flere vennskap derifra som har blitt opprettholdt. Fantastisk side! 

• Liker 2
Skrevet

Darkdate 🥰♥️ herregud som jeg savner den epoken på nettet. 

• Liker 4
Skrevet
Sinte-my skrev (3 timer siden):

Åh, Darkdate! Mang en time ble tilbrakt der inne! Har enda flere vennskap derifra som har blitt opprettholdt. Fantastisk side! 

Samme her :)

Skrevet

Det haddde vært greit om utenforstående ikke var her inne.
Fordi de ikke har fatteevne til å begripe at vi var et community som brått ble ødelagt av en forbanna fjott som bare kom inn og trodde han kunne gjøre som han ville.

Ellers vil jeg nok en gang minne på om dette

https://darkdateshop.myspreadshop.no/about

I forbindelse med 20 års jubileumet for lanseringen av DarkDate neste år har vi laget noen fjonge tskjorter. Vi satser på ett event i Oslo høsten 2022, og ett overskudd fra denne butikken vil gå til dette. Hilsen Pantheon, Zhiva og pk101

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 hours ago, HalldirV2 said:

Samme her :)

The heydays of the internet.
En epoke beskrevet som  fra 1994 til 2010.
Og det er sant.
Nå er nettet sentralisert og dødt og alt er google, facebook, instagram etc etc

Vi hadde mere valg før.
Og man fant mye mere på nettet før.

Endret av Heydayotheinterweb
  • Liker 4
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (1 time siden):

Og det er sant.

Vi hadde mere valg før.

Godt skrevet. Alt føles mer klinisk/sterilt/kaldere på et sett nå. Varmen, eller snarere stemningen, er ikke den samme. Sånn sett var Darkdate et magisk sted. Jeg savner det så utrolig mye :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 10.25):

Pga endringer i ledelse på et forum?

Det var mer enn bare et forum vil jeg påstå, det var et fellesskap. Vi som hang på DD fant sammen i en slags følelse av oss mot det konforme. Siden var jo retta mot metalheads av ulike sorter. For mange ble nok DD viktig i forhold til å skape seg sin egen identitet. Her fant man tips og inspirasjon til musikk, klesstil og andre identitetsmarkører. Det var nok mange som "fant" seg selv på forumet, hvis det gir mening. 

• Liker 2
Skrevet

Ah, minner!

Jeg var rundt 16/17 år da denne siden var in. Ble ikke kjent med så mange der inne men husker jeg møtte en fyr jeg hadde noen  dater med. Herlig nostalgi! Elsket å kikke på profilene til folk, men var for sjenert til å skrive til dem, haha.

En morsom ting var at man kunne se de fem (?) siste som hadde besøkt profilen sin, og at man kunne dukke opp tre ganger på den listen om det hadde vært en annen innom i mellomtiden. 

Anonymkode: 3f63d...35d

• Liker 2
Skrevet

Ingen her som husker newgrounds? Husker det godt fra før YouTube tiden 

Skrevet
5 hours ago, HalldirV2 said:

Godt skrevet. Alt føles mer klinisk/sterilt/kaldere på et sett nå. Varmen, eller snarere stemningen, er ikke den samme. Sånn sett var Darkdate et magisk sted. Jeg savner det så utrolig mye :)

Det er faktisk noe som heter "the dead internet theory" som omtaler dette fenomenet.
At internet virker sterilt og klinisk og at mye av det som står der genereres av boter som følger algoritmer.
Og at søkene med google bare viser deg en brøkdel av hva som er der.

Før noen roper "konspirasjon" så sjekk inn i dette og hør argumentene rundt det.
Kontroll av informasjon og manipulering av informasjon har bestandig vært der og internet er nok ingen unntak.

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ah, minner!

Jeg var rundt 16/17 år da denne siden var in. Ble ikke kjent med så mange der inne men husker jeg møtte en fyr jeg hadde noen  dater med. Herlig nostalgi! Elsket å kikke på profilene til folk, men var for sjenert til å skrive til dem, haha.

En morsom ting var at man kunne se de fem (?) siste som hadde besøkt profilen sin, og at man kunne dukke opp tre ganger på den listen om det hadde vært en annen innom i mellomtiden. 

Anonymkode: 3f63d...35d

Sjekk ut dette da:

I forbindelse med 20 års jubileumet for lanseringen av DarkDate neste år har vi laget noen fjonge tskjorter. Vi satser på ett event i Oslo høsten 2022, og ett overskudd fra denne butikken vil gå til dette. Hilsen Pantheon, Zhiva og pk101

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (3 minutter siden):

Sjekk ut dette da:

Du har nevnt dette mange ganger nå :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk noe som heter "the dead internet theory" som omtaler dette fenomenet.
At internet virker sterilt og klinisk og at mye av det som står der genereres av boter som følger algoritmer.
Og at søkene med google bare viser deg en brøkdel av hva som er der.

Før noen roper "konspirasjon" så sjekk inn i dette og hør argumentene rundt det.
Kontroll av informasjon og manipulering av informasjon har bestandig vært der og internet er nok ingen unntak.

Høres paranoid ut

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (15 timer siden):

Og det er sant.

Vi hadde mere valg før.

Det er jo bare tullball 😂 Nettet er mye bedre nå!

HalldirV2 skrev (13 timer siden):

Kg er sånn 😃

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Høres paranoid ut

"Du kan ikke forstå en teori før du har satt deg inn i den."
- Albert Einstein

Han sa også at de som gjorde det er idioter, men det er mindre kjent.

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du har nevnt dette mange ganger nå :fnise: 

Fordi jeg prøver å få gamle brukere med! 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo bare tullball 😂 Nettet er mye bedre nå!

Kg er sånn 😃

Nei, nettet var mye mere omfattende før.
Nå er alt begrenset til noen få apper som brukes til alt.

Og konservasjoner er redusert til:
"Skjer?"
"Ingenting"
"Ok" 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...