Gå til innhold

Blindtarmbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min på 12 år våknet for ca et døgn siden og var kjempesvimmel og kastet opp. Hele natten hadde hun sterke magesmerter og prøvde å gå på do flere ganger. Hadde ikke diaré. Hun var så svimmel at hun besvimte i et par sekunder på vei fra badet til soverommet, og kastet opp når hun kom til seg selv. Hun har siden dette ikke kastet opp, men vert svimmel, kvalm og har sterke smerter i magen. Hun har ikke hatt matlyst. Er usikker på om hun hadde feber på natta, men har ikke hatt feber på dagtid eller nå.

Smertene er nå bare nederst på magen på høyre side. Det er vondt når jeg trykker der og enda vondere når jeg slipper. 

Kan dette være blindtarmbetennelse eller er det mest sannsynlig bare magesyken?

(Ps. Vi har feiret jul med en som hadde influensa med oppkast for ca 1,5 uke siden)

Anonymkode: dbc44...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ringt lege ? 

Anonymkode: 0cea8...753

• Liker 2
Skrevet

Det kan selvfølgelig være blindtarmbetennelse. Det kan også være andre ting, som bl.a forstoppelse.

Det er vel bare en ting å gjøre, dersom datteren din har virkelig vondt, og det er jo å kontakte legevakta...

Anonymkode: 361f5...673

• Liker 1
Skrevet

Kom deg til lege med henne! Det høres ut som blindtarmbettenelse fra det jeg (fullstendig lekmann) kan lese av det. Bruk legevakten hvis du mistenker noe alvorlig eller er usikker.

Blindtarmbetennelse er noe dritt, og kan gjøre kjempevondt, men det er også vanskelig å beskrive skikkelig hvor det er vondt. Jeg trodde det var magesmerter, og når det ble så vondt at jeg til slutt gikk på legevakten, tok det ikke mange timer før jeg lå på operansjonsbordet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ringt legevakten med en gang! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 27636...741

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som blindtarmbetennelse. Min datter hadde det nylig, og hadde samme symptomer som din datter. Så ring legevakten.

Anonymkode: dfc6e...78d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres ut som...

Om du "deler opp" magen hennes i 4 firkanter, smertefokus er "oppe i" høyre / mot mitten av nedre Høyre "Firkant", mest vondt når du presser inn, og slipper Brått... = Max smerte ..? Og Feber... Ring 113, -og hør med dem ,,!  -NÅ.

DETTE Er IKKE Noe å vente med ! Ring 113 , -og hør !

Mitt råd... Ønsker dere alt Vel.

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 12 år våknet for ca et døgn siden og var kjempesvimmel og kastet opp. Hele natten hadde hun sterke magesmerter og prøvde å gå på do flere ganger. Hadde ikke diaré. Hun var så svimmel at hun besvimte i et par sekunder på vei fra badet til soverommet, og kastet opp når hun kom til seg selv. Hun har siden dette ikke kastet opp, men vert svimmel, kvalm og har sterke smerter i magen. Hun har ikke hatt matlyst. Er usikker på om hun hadde feber på natta, men har ikke hatt feber på dagtid eller nå.

Smertene er nå bare nederst på magen på høyre side. Det er vondt når jeg trykker der og enda vondere når jeg slipper. 

Kan dette være blindtarmbetennelse eller er det mest sannsynlig bare magesyken?

(Ps. Vi har feiret jul med en som hadde influensa med oppkast for ca 1,5 uke siden)

Anonymkode: dbc44...d53

TS, har du nå vært i kontakt med lege? 

Anonymkode: 5d22e...6c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg så en i bassenget hvor blindtarmen sprakk. Han kunne ikke ha feiret jul. Han kunne ikke lagt sammen to og to engang. Han lå så i smerter. Det var dypt alvorlig. Ambulanse kom. Hun har nok bare vondt i magen.

Skrevet

Gratis å r

2 minutter siden, Nadya skrev:

Jeg så en i bassenget hvor blindtarmen sprakk.

Sett det gå Syd, -jeg. GRATIS å ringe AMK ..!

AMK Tlf. Nr. = 113 DE VURDERER !

Skrevet
Just now, Sliten&kjørt51 said:

Gratis å r

Du ikke tvil. Ring dem. De forteller deg bedre hva det er enn meg. Ring nå.

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sliten&kjørt51 said:

Gratis å r

Ring dem!

• Liker 1
Skrevet

De kan syntomene. De vet om det er blindetarmen for da er det kjempealvorlig. Da må de komme og hente henne og hun må opereres.

• Liker 1
Skrevet (endret)

God ide. Ring dem og spør. Folk kan jo reagere på det forskjellig. Han jeg så det på så det ut som døden.

Endret av Nadya
Skrevet

Til TS:

Gå helt sikkert bra, Men du skal ikke surre bort tid, Nå !

Håper du følger mitt råd. Som Nadya skriver:

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

• Liker 1
Skrevet

At du skal ringe 113 eller legevakten.

• Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Tråden er også ryddet for innlegg signert av helsepersonell, helseskadelige råd og avsporinger.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...