Gå til innhold

Hva er galt med å være singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misforstå meg rett. Jeg er glad i samboeren. Men vi er veldig forskjellige. Å være i et forhold skaper masse bekymringer og utfordringer. Mange ganger misunner jeg de single. Å kunne bo alene. Gjøre alt på sin måte. Innrede helt etter sin smak. Slippe å forholde seg til den andres rot. Disponere penger og fritid helt som man selv ønsker. Ingen krangling. Ingen masing. Ingen frustrasjon over den andre. 

Jeg planlegger ikke å gjøre det slutt. Men om jeg en dag blir singel, så skal jeg ikke sette himmel og jord i bevegelse for å finne en ny mann, ihvertfall. 

Hvorfor er mange single deppa og desperate fordi de ikke finner noen? Ja, det er fint å ha noen å dele livet med. Men det er også mange fordeler med å være alene. Ihvertfall om man har et nettverk. 

Anonymkode: cc260...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og man må ikke ha tilgang til sex med en annen person for å ha et fullverdig liv. Blir trangen stor, kan man hjelpe seg selv. Fantasien overgår ofte virkeligheten uansett... 

Anonymkode: cc260...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke et godt forhold skal innebære bekymringer, utfordringer og krangling. Og disponere penger og fritid gjør man velsom man vil uansett?

Utover det er jeg enig, singellivet har sine fordeler, men jeg foretrekker et forhold likevel.

Anonymkode: 08f07...588

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi samfunnet hjernevasker deg til å tro at du bare kan være hel, lykkelig og føle kjærlighet gjennom en partner.

Anonymkode: baf98...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner virkelig det å ha en kjæreste.

Men så har jeg og opplevd, en helt fantastisk kjærlighet. Hvor bare blikket hans gjorde meg helt mo i knærne gjennom hele forholdet vårt, en enkel berøring fra han, var bedre enn sex med noen andre. Da vi hadde sex, så var det så lidenskapelig, så intenst, høres helt idiotisk ut, men det var som om kroppene våres ble forent, og ble til en. Var jeg sint, fikk han meg til å le, var jeg trist, fikk han meg i godt humør. Aldri har noen vist på en bedre måte, hvor høyt han elsket meg. Han kjempet for meg, han var der for meg. Men vi hadde og våre venner, vårt liv utenom, han dro på guttetur osv. Vi disponerte våre egne penger selv. Vi kranglet aldri om sånt, vi var så trygge på oss, så det var jo ikke noe problem med guttetur, jentetur osv. 

Nå er jeg i en situasjon, som gjør det veldig vanskelig å få kjæreste. Da blir det ekstra sårt og. Og det er og en sorg, og tenke at jeg aldri skal få oppleve en så fantastisk kjærlighet igjen.

Anonymkode: aeacb...bdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og man må ikke ha tilgang til sex med en annen person for å ha et fullverdig liv. Blir trangen stor, kan man hjelpe seg selv. Fantasien overgår ofte virkeligheten uansett... 

Anonymkode: cc260...641

Det har du veldig rett i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje noko galt med å væra frivillig singel. Detv er trist for ufrivillig single å leva livet åleina til tider. Det å ha partnar er og ei statusgreie. Det viktigaste er at folk trivest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye med uttdaterte holdninger å gjøre. For meg er livet med familie og venner det beste, og vil aldri gå inn i et romantisk forhold.

Anonymkode: 632e7...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner virkelig det å ha en kjæreste.

Men så har jeg og opplevd, en helt fantastisk kjærlighet. Hvor bare blikket hans gjorde meg helt mo i knærne gjennom hele forholdet vårt, en enkel berøring fra han, var bedre enn sex med noen andre. Da vi hadde sex, så var det så lidenskapelig, så intenst, høres helt idiotisk ut, men det var som om kroppene våres ble forent, og ble til en. Var jeg sint, fikk han meg til å le, var jeg trist, fikk han meg i godt humør. Aldri har noen vist på en bedre måte, hvor høyt han elsket meg. Han kjempet for meg, han var der for meg. Men vi hadde og våre venner, vårt liv utenom, han dro på guttetur osv. Vi disponerte våre egne penger selv. Vi kranglet aldri om sånt, vi var så trygge på oss, så det var jo ikke noe problem med guttetur, jentetur osv. 

Nå er jeg i en situasjon, som gjør det veldig vanskelig å få kjæreste. Da blir det ekstra sårt og. Og det er og en sorg, og tenke at jeg aldri skal få oppleve en så fantastisk kjærlighet igjen.

Anonymkode: aeacb...bdd

Er det lov å spørre hva som skjedde med dere? Det var fint skrevet

Anonymkode: 8b0c4...bc0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke et godt forhold skal innebære bekymringer, utfordringer og krangling. Og disponere penger og fritid gjør man velsom man vil uansett?

Utover det er jeg enig, singellivet har sine fordeler, men jeg foretrekker et forhold likevel.

Anonymkode: 08f07...588

Om man lever sammen med noen, må man jo ta hensyn til den andre. Man må prioritere tid med partneren. Og begges pengebruk påvirker jo den andre parten. Så om man disponerer fritid og penger helt etter eget forgodtbefinnende når man er i et forhold, er man ganske egoistisk. 

Anonymkode: cc260...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordeler og ulemper i begge situasjonene. At man må ta mer hensyn og har mindre frihet med en partner er jo greit, men så har man de rollene der man utfyller hverandre fremfor å irritere seg over hverandre. Når man har vært singel en stund og bor alene, merker man fort hvor tomt huset er og at man savner å ha en partner.

Det jeg savner mest med å ikke ha en partner er ting som er lettere når man er to (f.eks. flytte noe tungt), og det som er like mye arbeid enten man gjør det bare for seg selv eller for begge (lage mat, handle). Det å kunne ha ansvar for mat annenhver dag, fremfor å alltid måtte lage mat bare til seg selv hver dag. Det blir dobbelt arbeid bare til matlaging. En hjelpende hånd her og der når man skal flytte noe tungt. Hvis man har litt vanskelig for å ta en beslutning, forstå et brev eller andre ting, så har man ingen å få innspill fra.. Det å ikke ha noen å finne på noe med på en kjedelig dag. Ingen sex og kos. Ingen støtte når man trenger det. Ingen å støtte når de trenger det. Ingen å glede, ingen som gleder deg.

Anonymkode: 071ff...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være singel er bedre enn å være i et forhold man ikke er helt fornøyd med. Så lenge man har gode venner man pleier hyppig kontakt med (og som ikke aaalltid nedprioriterer deg for egne kjærester), regelmessig god sex og en spennende jobb/studier, så kan singellivet være helt fantastisk spør du meg ☺️ Det eneste er at fremtidsdrømmen om drømmemannen, barn og hus alltid er der i bakhodet og man skal ikke bli mye over 25 før man føler på at tiden jobber i mot en...hvis man har den drømmen da.

Anonymkode: f59a3...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.12.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett. Jeg er glad i samboeren. Men vi er veldig forskjellige. Å være i et forhold skaper masse bekymringer og utfordringer. Mange ganger misunner jeg de single. Å kunne bo alene. Gjøre alt på sin måte. Innrede helt etter sin smak. Slippe å forholde seg til den andres rot. Disponere penger og fritid helt som man selv ønsker. Ingen krangling. Ingen masing. Ingen frustrasjon over den andre. 

Jeg planlegger ikke å gjøre det slutt. Men om jeg en dag blir singel, så skal jeg ikke sette himmel og jord i bevegelse for å finne en ny mann, ihvertfall. 

Hvorfor er mange single deppa og desperate fordi de ikke finner noen? Ja, det er fint å ha noen å dele livet med. Men det er også mange fordeler med å være alene. Ihvertfall om man har et nettverk. 

Anonymkode: cc260...641

Du skriver jo egentlig konklusjonen med dine egne ord. Det er både fordeler og ulemper med å være i et forhold og det å være singel. Så spørs det om man kan leve med ulempene hvis fordelene veier mer enn ulempene da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være singel er bedre enn å være i et forhold man ikke er helt fornøyd med. Så lenge man har gode venner man pleier hyppig kontakt med (og som ikke aaalltid nedprioriterer deg for egne kjærester), regelmessig god sex og en spennende jobb/studier, så kan singellivet være helt fantastisk spør du meg ☺️ Det eneste er at fremtidsdrømmen om drømmemannen, barn og hus alltid er der i bakhodet og man skal ikke bli mye over 25 før man føler på at tiden jobber i mot en...hvis man har den drømmen da.

Anonymkode: f59a3...134

Spesielt damer! Damene har jo en biologisk klokke som tikker, det har jo ikke mannfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også heller ønsket å være singel om jeg hadde et slikt forhold som du beskriver.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tooquiet

Har ikke noe i mot å være singel, men liker ikke denne tomheten/stillheten som henger rundt en hele tiden. Det er det verste med å være singel. Liker å være alene, men stillheten kan bli for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Serafin skrev:

Spesielt damer! Damene har jo en biologisk klokke som tikker, det har jo ikke mannfolka.

Tror dette betyr noe. 

Da jeg var ung og singel drømte jeg om en partner, og familie. Hadde jeg blitt singel nå når jeg har tre barn hadde ikke det å finne partner vært så viktig. 

Fikk teste meg litt som singel for en stund siden, og var det noe jeg ikke ville ha så var det ny partner. En elsker med tiden, jatakk, men ikke samboer og ekteskap! 

Nå klarte mannen min å overbevise meg om at han fortjente en ny sjanse, så jeg fikk ikke vært singel så lenge, men den så jeg ikke helt komme, så det jeg følte som singel tror jeg at er det jeg ville ha følt lenge. Jeg hadde ikke samme lengsel etter å bli en del av et par, fordi jeg allerede hadde de barna jeg skal ha. 

Jeg tror ikke dette er noe man tenker så bevisst over, men alle de kvinner jeg kjenner som er lykkelig som singel, og har vært det i mange år, har barn, og er over alderen der man får barn. De bare fnyser når man spør om det ikke hadde vært kjekt med en samboer. 

Anonymkode: 0eb21...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Og man må ikke ha tilgang til sex med en annen person for å ha et fullverdig liv. Blir trangen stor, kan man hjelpe seg selv. Fantasien overgår ofte virkeligheten uansett... 

Anonymkode: cc260...641

Problemet med fantasien er at uansett hvor deilig den er kommer den ikke med følelsen av hud mot hud, og det å holde rundt noen og bli holdt rundt. 

Dette savner jeg så utrolig mye mer enn sex. :( 

Anonymkode: 3e8ee...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett. Jeg er glad i samboeren. Men vi er veldig forskjellige. Å være i et forhold skaper masse bekymringer og utfordringer. Mange ganger misunner jeg de single. Å kunne bo alene. Gjøre alt på sin måte. Innrede helt etter sin smak. Slippe å forholde seg til den andres rot. Disponere penger og fritid helt som man selv ønsker. Ingen krangling. Ingen masing. Ingen frustrasjon over den andre. 

Jeg planlegger ikke å gjøre det slutt. Men om jeg en dag blir singel, så skal jeg ikke sette himmel og jord i bevegelse for å finne en ny mann, ihvertfall. 

Hvorfor er mange single deppa og desperate fordi de ikke finner noen? Ja, det er fint å ha noen å dele livet med. Men det er også mange fordeler med å være alene. Ihvertfall om man har et nettverk. 

Anonymkode: cc260...641

Å være single er det beste! 🙂 Å ha en kvinne som kommer innom av og til for sex, kos og nærhet er greit. Men når det blir å bo sammen, tilpasse seg HVER dag. Aldri mer! Bare det å dele bad er ille nok.

Jeg er så drittlei mennesker som bare gnåler og jager etter å finne en partner. Den idiotiske tankegangen der er helt håpløs.

Mann 40.

Anonymkode: e416d...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...