Gå til innhold

Matchet med den flotteste jenta jeg har sett - how to proceed?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Mann 28 her. 

Etter 3mnd på tinder, ca 120 matcher, 12 dates og noen flings så har det nå dukket opp ei jente som gjorde meg paff.

Hun er 25 og er den peneste dama jeg har sett. Jeg er svak for «Karen» i Californication og hun har lignende trekk. 

Jeg ble nok litt ivrig og skrev nettopp at jeg syns hun var flott og spurte kort hva hun likte å bruke tiden sin på.

Jeg ble nå nysgjerrig på hva damer flest syns er en bra/hyggelig førstemelding? Min var hvertfall spontan og ærlig, men det er jo ikke alltid lett å få gjennom. Det er vel kanskje enklest å bruke taktikken fra de andre jeg har likt, men denne gangen blir jeg faktisk litt skuffet hvis hun ikke svarer..!

Anonymkode: bf4c4...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du åpnet bra. :)

Når hun svarer så fortsetter du bare å spørre om ting hun har nevnt i svaret sitt og evt tar tak i noe som står skrevet i profilen hennes og sier noe om det og hvordan det passer på deg. 

Lykke til 

Anonymkode: bea5a...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg syns du åpnet bra. :)

Når hun svarer så fortsetter du bare å spørre om ting hun har nevnt i svaret sitt og evt tar tak i noe som står skrevet i profilen hennes og sier noe om det og hvordan det passer på deg. 

Lykke til 

Anonymkode: bea5a...e47

Jeg må møte henne f2f...

Der er jeg også bedre enn over tekst. Får se om hun svarer, da kommer jeg ikke til å gå lenge rundt grøten før jeg spør om et møte.

Problemstillingen er egentlig; hvordan få frem at man er oppriktig interessert og syns personen ser helt nydelig ut, uten å virke som en tøffel/taper? Jeg er jo stort sett litt treg/kald med andre og det funker jo ofte å ikke være så interessert... rart egentlig

Anonymkode: bf4c4...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør fokusere på andre ting enn at hun ser nydelig ut. Jeg tror du bør fokusere på ting som hun liker å gjøre, humor, interesserer osv. 

Det holder å si at du syns hun er nydelig, men det er unødvendig å kverne på det. Og at du kommer med komplimenter er virkelig en god og fin ting, ikke noe taper/tøffeltendenser i det. 

Jeg er nesten dobbelt så gammel som deg, så det kan jo hende at det er helt utdatert det jeg sier her, men det er slik jeg ville hatt det med en jeg hadde matchet med. Jeg vet ikke helt om de unge jentene er enig, så jeg håper du får svar fra noen andre også. 

Anonymkode: bea5a...e47

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må møte henne f2f...

Der er jeg også bedre enn over tekst. Får se om hun svarer, da kommer jeg ikke til å gå lenge rundt grøten før jeg spør om et møte.

Problemstillingen er egentlig; hvordan få frem at man er oppriktig interessert og syns personen ser helt nydelig ut, uten å virke som en tøffel/taper? Jeg er jo stort sett litt treg/kald med andre og det funker jo ofte å ikke være så interessert... rart egentlig

Anonymkode: bf4c4...4f1

Med de tallene du presenterer i hi har du en god profil, og er mest sannsynlig en kjekk og attraktiv mann. Det er nok ikke slik at det funker å være treg og kald. Det er heller slik at du kommer unna med det fordi damene finner deg attraktiv sånn ellers.

Jeg er ikke spesielt glad i chatte på tinder slik at det jeg pleier å gjøre er å spørre et par spørsmål bare for å finne ut om det kan være potensiale i damen og relasjonen. Dersom jeg ser potensiale der spør jeg damen om vi skal ta en kaffe. Får jeg inntrykk av at damen er glad i å chatte er jeg litt mer aktiv med skrivingen på tinder.

Hvis jeg var deg ville jeg egentlig bare roet meg litt ned. Det er ganske mange faktorer utenfor din kontroll som avgjør om hun kommer til å svare, og respondere. Mulig hun  snakker med flere allerede, og da kan det bli vanskelig å nå gjennom. Ville ikke hatt store forhåpninger før etter du har vært på date med henne, og daten var bra. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minesveiper said:

Med de tallene du presenterer i hi har du en god profil, og er mest sannsynlig en kjekk og attraktiv mann. Det er nok ikke slik at det funker å være treg og kald. Det er heller slik at du kommer unna med det fordi damene finner deg attraktiv sånn ellers.

Jeg er ikke spesielt glad i chatte på tinder slik at det jeg pleier å gjøre er å spørre et par spørsmål bare for å finne ut om det kan være potensiale i damen og relasjonen. Dersom jeg ser potensiale der spør jeg damen om vi skal ta en kaffe. Får jeg inntrykk av at damen er glad i å chatte er jeg litt mer aktiv med å skrive på tinder.

Hvis jeg var deg ville jeg egentlig bare roet meg litt ned. Det er ganske mange faktorer utenfor din kontroll som avgjør om hun kommer til å svare, og respondere. Mulig hun  snakker med flere allerede, og da kan det bli vanskelig å nå gjennom. Ville ikke hatt store forhåpninger før etter du har vært på date med henne, og daten var bra. 

Gode poenger. Jeg er som deg mindre glad i å chatte og spør derfor raskt om et møte.

Og ja, blir nok bare å roe seg ned, hun prater helt sikkert med andre. Det var bare en veldig rart å for første gang bli paff..? Og jeg har sett og møtt en del pene jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
1 minutt siden, SM30 said:

Gode poenger. Jeg er som deg mindre glad i å chatte og spør derfor raskt om et møte.

Og ja, blir nok bare å roe seg ned, hun prater helt sikkert med andre. Det var bare en veldig rart å for første gang bli paff..? Og jeg har sett og møtt en del pene jenter...

Forstår hva du mener :ler: Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at mennene skriver og responderer raskt. Og jeg liker å treffes ganske raskt. Med et par har jeg snakket på telefonen før vi har truffet hverandre. Sånn kald og fraværende, gjør at jeg ikke gidder lenger. Med et par har jeg droppet chattingen før det har kommet til date fordi de har ventet for lenge med å svare. Jeg trenger å føle at mannen er skikkelig interessert.

Og han må gjerne si at jeg er pen, men det er viktigere for meg at han er interessert i hvem jeg er. Jeg får mye skryt for utseendet og blir egentlig ikke særlig smigret av det.

Lykke til!

 

Endret av Eplekaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er som personen over meg sier at han skriver og responderer raskt. En løpende samtale med humor og spontanitet. IKKE gå i intervjufella - har du stilt henne et spørsmål og hun har svart uten å spørre tilbake, svar på det samme  spørsmålet selv likevel. Vis at DU er interessant, ikke fokuser så mye på å vise at du er interessert. Og gå for tidlig avtale om treff. Jeg var nok den typiske pene bitchen på tinder i og med at hvis samtalen døde sakte men sikkert ut den ene dagen, så var det ikke noe vits i å snakke med han den andre dagen. 

Anonymkode: 31509...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min fremgangsmåte er å miste motet og slette tinder. Falle på ny inn i en dyp depresjon med selvmordstanker.

Kan ikke si det funker veldig bra for meg, men kanskje det er noe for deg?

Anonymkode: 4e956...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, min fremgangsmåte er å miste motet og slette tinder. Falle på ny inn i en dyp depresjon med selvmordstanker.

Kan ikke si det funker veldig bra for meg, men kanskje det er noe for deg?

Anonymkode: 4e956...843

Tinder fungerer bare om du ser ut som en drømmeprins noe 80% av oss menn ikke gjør. Hilsen mann med ca en match i måneden hvis jeg sveiper ja til alt, hver dag. TS er tydeligvis i topp 20%

Anonymkode: c8f62...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
18 hours ago, Eplekaka said:

Jeg liker at mennene skriver og responderer raskt. Og jeg liker å treffes ganske raskt. Med et par har jeg snakket på telefonen før vi har truffet hverandre. Sånn kald og fraværende, gjør at jeg ikke gidder lenger. Med et par har jeg droppet chattingen før det har kommet til date fordi de har ventet for lenge med å svare. Jeg trenger å føle at mannen er skikkelig interessert.

Og han må gjerne si at jeg er pen, men det er viktigere for meg at han er interessert i hvem jeg er. Jeg får mye skryt for utseendet og blir egentlig ikke særlig smigret av det.

Lykke til!

 

Noe jeg har opplevd er at dersom begge er opptatte, og man avtaler møte mer enn en uke senere så kan relasjonen dø ut om jeg  virker fraværende på chattingen i perioden fram til daten. Jeg ligger ikke særlig mye verdi i selve chattingen på tinder fordi det viktige slik jeg ser det er om ting klaffer når man møter hverandre face to face. Siden chattingen er viktig for noen damer må jeg tilpasse meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig bare anbefale å legge det at du synes hun er så vakker litt til side. Selv om hun er vakker kan hun ha en fæl personlighet - eller verdens beste. Prøv å ikke bli for blendet av utseende.

Det er tross alt mange andre ting som er viktigere - humor og kjemi og alt det. Siden du ikke vet stort om henne, er det lite vits i å stemple henne som «drømmedama» riktig ennå. Klarer du å se henne som et menneske som du ennå ikke kjenner, men ønsker å bli bedre kjent med - så tror jeg det er lettere både å bli kjent, og lettere å ikke bli så skuffet hvis hun ikke er interessert. 

Gjør som du ville gjort med hvilken som helst annen jente, og prøv å legge utseendefokuset litt til side! Masse lykke til, håper hun viser seg å være drømmedama di!

Anonymkode: 9f2e6...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg møtte mannen min var han veldig rask med å si at han synes jeg var så utrolig vakker.. Jeg ble veldig sjarmert av det.. han sier det fortsatt omtrent hver dag, 15 år senere..

Anonymkode: e1c2c...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er attraktiv og en av hunksene på tinder, er tillit viltig. Damer har svæært lite tillit til de vi vet at kan herje rundt som de vil der inne. 

Tror du må virke interessert i henne og ikke at hun er toppen av kremen blant de 1xxx du matcher med. Det virker fort som et slags spill hvor du stadig kan rykke opp. Det er ingen kamp om å vinne henne. Du må finne ut om hun passer for deg. Hvem er hun, hva liker hun, hva ler hun av. Spør hvordan hun har hatt det i julen, tøys litt og ikke vent for mange dagene med å be henne på date. Ikke virk som en player for de mistankene har hun sikkert allerede

Anonymkode: 942d0...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Jeg må møte henne f2f...

Der er jeg også bedre enn over tekst. Får se om hun svarer, da kommer jeg ikke til å gå lenge rundt grøten før jeg spør om et møte.

Problemstillingen er egentlig; hvordan få frem at man er oppriktig interessert og syns personen ser helt nydelig ut, uten å virke som en tøffel/taper? Jeg er jo stort sett litt treg/kald med andre og det funker jo ofte å ikke være så interessert... rart egentlig

Anonymkode: bf4c4...4f1

Først og fremst , å være tøffel er ikke noe negativt. Tøffel er ikke taper.  

Å være ærlig å si man er interessert i noen er heller ikke tøffel, eller taper. Det er tiltrekkende og tøft.  

Anonymkode: 33689...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.12.2018 den 15.18, Minesveiper skrev:

Noe jeg har opplevd er at dersom begge er opptatte, og man avtaler møte mer enn en uke senere så kan relasjonen dø ut om jeg  virker fraværende på chattingen i perioden fram til daten. Jeg ligger ikke særlig mye verdi i selve chattingen på tinder fordi det viktige slik jeg ser det er om ting klaffer når man møter hverandre face to face. Siden chattingen er viktig for noen damer må jeg tilpasse meg.

 

Jeg synes faktisk chattingen på Tinder/Sukker fort blir litt kjedelig, men er avhengig av bekreftelsen hyppig kontakt er (eller i alle fall føles det sånn for meg). For lang tid før mannen svarer, spesielt hvis meldingen er åpnet og lest, gjør at jeg tolker det som manglende interesse.

Så ja, menn bør tilpasse seg dette! Da har de litt mer å gå på med daten, tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligner litt på karen, kanskje det er meg ;)) men jeg er ikke 25 da!

Anonymkode: 14d2b...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...