Gå til innhold

Utveksling USA eller England

Mari2809

Anbefalte innlegg

Hei til alle der ute. Jeg er ei jente på 16 som har veldig lyst til å dra på utveksling, jeg har allerede vært på interjuv og fått godkjent. Det eneste som står igjen er å velge destinasjon. Jeg vil enten dra til USA eller England, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg lurte derfor på om noen kunne hjelpe meg, kanskje fortelle meg litt om forskjellene mellom landene, fortelle hva de selv ville valgt, egen erfaringer osv. 

Takk på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken organisasjon reiser du med? Det er flere, meg selv inkludert som har dårlige erfaringer fra USA. Jeg ville ha valgt England.

Anonymkode: 91c3e...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken organisasjon reiser du med? Det er flere, meg selv inkludert som har dårlige erfaringer fra USA. Jeg ville ha valgt England.

Heihei, Tenker å dra med EF, men har også vært på møte med AFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari2809 skrev:

Heihei, Tenker å dra med EF, men har også vært på møte med AFS.

Ikke velg EF😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke velg EF😶

Hvorfor ikke, de ga veldig godt innrykk på møtene og interjuvet jeg har vært på med dem. Jeg var dessuten på språkreise med dem og er storfornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i 2011/12, og var forsåvidt heldig med vertsfamilien min. Men veldig mange i gruppen min, og venner som reiste sammen med meg hadde dårlige opplevelser. Jeg syns det var litt vanskelig å komme inn i miljøet på skolen, og å knekke de kulturelle kodene selv om jeg etter hvert fikk venner. I dag hadde jeg nok heller valgt England eller Australia. 

Anonymkode: b7dcb...a95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Mari2809 skrev:

Hvorfor ikke, de ga veldig godt innrykk på møtene og interjuvet jeg har vært på med dem. Jeg var dessuten på språkreise med dem og er storfornøyd med det.

Fordi de er useriøse, velger uegnede vertsfamilier og bryr seg ikke om dem som havner i dårlige vertsfamilier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari2809 skrev:

Står veldig mye negativt om EF i ulike artikler/blogginnlegg. Bruk google så finner du masse om dette. Ville valgt AFS. Dessuten hadde jeg ikke valgt et engelsktalende land, mye mer interessant å lære et nytt språk. Veldig mange arbeidsgivere leter etter folk som snakker flere språk.

Anonymkode: 491c2...004

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i England med EF. Kunne vært oppholdet foruten. Ble kasta ut fra de to første vertsfamiliene, før jeg ble boende med familien til hun som var den lokale koordinatoren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

STYR UNNA EF! Ville absolutt holdt meg til AFS. I EF betales vertsfamilien for å ha en utvekslingsstudent boende. Det sier seg selv at da mange mennesker uten ønske om kulturutveksling velger dette som en inntektskilde, og dermed gjerne er uegnede for å være vertsfamilie. I AFS lønnes ikke vertsfamilien. Det vil si at familiene som velger å ha en utvekslingsstudent boende ønsker det av helt andre grunner - kanskje er de faktisk interessert i å bli kjent med mennesker fra andre land og å møte helt andre kulturer.

Ellers ville jeg dratt til England.

Lykke til!

Anonymkode: 86d5b...e3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i England med EF og angrer! Reste hjem etter en uke. Vertsfamilien plasserte meg på et kott sammen med en annen jente i det trange rekkehuset sitt, og snakket ikke til meg en gang. Presenterte seg ikke for oss da vi kom en gang. 

Anonymkode: 74f3e...191

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Dessuten hadde jeg ikke valgt et engelsktalende land, mye mer interessant å lære et nytt språk. Veldig mange arbeidsgivere leter etter folk som snakker flere språk.

Støttes! Da vil du jo faktisk lære noe nyttig. Opphold i et engelsktalende land er bortkastet ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...