Gå til innhold

Ønsker synspunkt fra menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere menn... Du finner ei jente attraktiv. Hun tenner deg, dere har sex, hun sender deg spennende meldinger og bilder. Du skjønner at hun ikke er fremmed for mer. Hvor "lett" er det å bare fortsette med dette, fortsette slik det er. Er det mulig hvis det ikke er, eller kan bli, noe mer/følelser? Vil du være så fornøyd med dette at du fortsetter så lenge du får det du vil ha, eller kunne du ikke gjort det om du ikke hadde følelser eller trodde det kunne utvikle seg til noe mer? 

For "min" sier fortsatt, etter noen uker (jada, der er sikkert ikke lang nok tid), at han tar det som det kommer, at vi får se hva det ender opp med. JEG tenker at jeg aldri hadde satt meg selv i denne posisjonen om jeg ikke hadde trua eller håpet. Selvfølgelig er jeg "dum", men, kan dere menn virkelig bare nyte en slik situasjon uten å reflektere i det hele tatt?

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

I istedenfor å spørre han om relasjonen deres kan du jo spørre han hva han er på utkikk etter nå. Ønsker han å finne en kjæreste eller vil han bare "leve livet" og være fri. Finnes sikkert menn som vil lyve, men jeg tror nok det er mer vanlig at menn unngår å svare på spørsmålet dersom de ikke ønsker forhold, og de tenker at damen ønsker forhold (gitt at de ønsker å forsette en relasjon uten forpliktelser). Finner du ut hva mannen ønsker kan du trekke deg unna dersom du finner ut at han ikke ønsker det samme som deg. 

Du kan godt si hva du er ute etter ts. "Jeg ønsker å finne meg en mann, og dersom du ikke er på utkikk etter forhold nå, men en relasjon uten forpliktelser går jeg videre". 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mann men skal fortelle deg en grei leveregel.

Menn utvikler ikke følelser på samme vis som oss. Hvis du vil lese om forskjellene så gjør det, jeg gidder ikke å ramse opp eller linke til noe, men forskjell mellom kjønnene er der.

Vil han ikke gå videre etter at dere har holdt på maks 3 mnd så går du videre. Da er det ingen vits. Han kommer ikke til å ville ha noe mer hvis han ikke sier ja på dette tidspunktet. 3 måneder og ikke mer. I løpet av disse 3 månedene må du holde følelsene i sjakk. Hvis følelsene er sterke og du ikke får i det samme i retur så ender du bare opp såret. 

Derfor så holder du dem i sjakk ved å ikke være helt på tuppa etter han. Ta det med ro og se på disse 3 mnd som dating og det som skal skje etter disse 3 mnd er enten at dere blir sammen eller at dere slutter å ha kontakt.

Følg disse rådene og det blir lettere for deg selv.

Endret av SunnivaOslo
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Det kan ikke være det han gjør, når han sier han ikke har det travelt da? Jeg tenker mer på om det i det hele tatt er mulig for noen å ha dette "opplegget" helt uten følelser, eller vel vitende om at det aldri kunne blitt følelser, eller noe mer. JEG kunne aldri gjort det.

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Det kan ikke være det han gjør, når han sier han ikke har det travelt da? Jeg tenker mer på om det i det hele tatt er mulig for noen å ha dette "opplegget" helt uten følelser, eller vel vitende om at det aldri kunne blitt følelser, eller noe mer. JEG kunne aldri gjort det.

Anonymkode: 81857...eb8

Selvfølgelig kan han det dersom han ikke er på utkikk etter et langvarig forhold. Det er derfor du må finne ut hva han ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, SunnivaOslo said:

Jeg er ikke mann men skal fortelle deg en grei leveregel.

Menn utvikler ikke følelser på samme vis som oss. Hvis du vil lese om forskjellene så gjør det, jeg gidder ikke å ramse opp eller linke til noe, men forskjell mellom kjønnene er der.

Vil han ikke gå videre etter at dere har holdt på maks 3 mnd så går du videre. Da er det ingen vits. Han kommer ikke til å ville ha noe mer hvis han ikke sier ja på dette tidspunktet. 3 måneder og ikke mer. I løpet av disse 3 månedene må du holde følelsene i sjakk. Hvis følelsene er sterke og du ikke får i det samme i retur så ender du bare opp såret. 

Derfor så holder du dem i sjakk ved å ikke være helt på tuppa etter han. Ta det med ro og se på disse 3 mnd som dating og det som skal skje etter disse 3 mnd er enten at dere blir sammen eller at dere slutter å ha kontakt.

Følg disse rådene og det blir lettere for deg selv.

Noe bra du skrev men hvis målet er å «holde mannen i sjakk» tror jeg at man begynner med feil holdning. 

Ha respekt for både deg selv og mannen. Målet er å finne en mann som man er kompatibel med og ikke bare å kapre ham. Ellers varer ikke forholdet. 

Ja ta det med ro. Det tar tid for menn til kjenne følelser. Bruk tided til a bli en bedre kvinne og du får velge om du vil blir med ham eller en annen person. 

Anonymkode: 652f5...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe bra du skrev men hvis målet er å «holde mannen i sjakk» tror jeg at man begynner med feil holdning. 

Ha respekt for både deg selv og mannen. Målet er å finne en mann som man er kompatibel med og ikke bare å kapre ham. Ellers varer ikke forholdet. 

Ja ta det med ro. Det tar tid for menn til kjenne følelser. Bruk tided til a bli en bedre kvinne og du får velge om du vil blir med ham eller en annen person. 

Anonymkode: 652f5...0ad

Jeg skrev ikke holde mannen i sjakk men holde følelsene i sjakk.

Hvis man går rundt og er betatt og han ikke føler det samme så blir man såret. Derfor må man lære seg å roe ned og ta ting mer som det kommer disse 3 månedene. Ikke legge mye i det og etter 3 mnd spørre han direkte. Har han ikke bestemt seg da så er han ikke verdt videre kommunikasjon hvis man ønsker et forhold.

Det tar ikke tid før menn å vise følelser. Enten så liker han deg eller ikke. Kvinner kan mislike enn mann og deretter utvikle følelser og elske han. Menn fungerer ikke slik. Investerer han ikke i deg og viser interesse så er det ikke liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, SunnivaOslo said:

Det tar ikke tid før menn å vise følelser. Enten så liker han deg eller ikke. Kvinner kan mislike enn mann og deretter utvikle følelser og elske han. Menn fungerer ikke slik. Investerer han ikke i deg og viser interesse så er det ikke liv laga.

Jeg tenker at det ligger noe sannhet i dette. Det virker som at menn forelsker seg raskere enn kvinner sånn generelt noe som går litt imot det man hører her inne. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/helen-fisher-har-forsket-pa-kjaerlighet-i-30-ar---menn-blir-lettere-og-oftere-forelsket-enn-kvinner/3423550108.html

Jeg tror det er mer slik at man som mann vet ganske tidlig om man potensielt kan få følelser for en dame eller ikke (bli forelsket). Så må man bare tilbringe tid med damen for å se om ting klaffer, om det er kjemi osv. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Jeg tror dette er fucked. Jeg har en magefølelse på at han trives meget godt med situasjonen, han tar lite initiativ, har så god tid, lite tid til å treffes... Selv om han virker ganske forelska når vi er sammen. Han har det nok nokså bekvemt sånn, men jeg tenkte at han faktisk kanskje trengte tid, men, jeg skjønner jo egentlig at det bare er noe han sier for å opprettholde det som er. Min tanke var at han kanskje ikke gjorde det om det ikke lå noe i bunn, men, menn er vel ikke sånn. Pokker og...

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som mannen ts er med. Har ingen problemer med et slikt forhold, det er faktisk det som passer meg best. Da kan man også være med flere samtidig ettersom det ikke er noen eksklusivitet.

 

Men dersom drømmedama dukker opp er det selvsagt en helt annen sak...

Anonymkode: 8c368...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere menn... Du finner ei jente attraktiv. Hun tenner deg, dere har sex, hun sender deg spennende meldinger og bilder. Du skjønner at hun ikke er fremmed for mer. Hvor "lett" er det å bare fortsette med dette, fortsette slik det er. Er det mulig hvis det ikke er, eller kan bli, noe mer/følelser? Vil du være så fornøyd med dette at du fortsetter så lenge du får det du vil ha, eller kunne du ikke gjort det om du ikke hadde følelser eller trodde det kunne utvikle seg til noe mer? 

For "min" sier fortsatt, etter noen uker (jada, der er sikkert ikke lang nok tid), at han tar det som det kommer, at vi får se hva det ender opp med. JEG tenker at jeg aldri hadde satt meg selv i denne posisjonen om jeg ikke hadde trua eller håpet. Selvfølgelig er jeg "dum", men, kan dere menn virkelig bare nyte en slik situasjon uten å reflektere i det hele tatt?

Anonymkode: 81857...eb8

grunn regel er at man ikke har sex med noen før man forstår man vil satse å bli kjærester. Uansett kjæreste tid er kun en periode, når tiden er inne for å fri, så kommer vente tiden... deretter planlegger man å bli ektepar....

det du beskriver er begjær og lyster, det gir ingen mening, men bare forviklinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg er ikke mann men skal fortelle deg en grei leveregel.

Menn utvikler ikke følelser på samme vis som oss. Hvis du vil lese om forskjellene så gjør det, jeg gidder ikke å ramse opp eller linke til noe, men forskjell mellom kjønnene er der.

Vil han ikke gå videre etter at dere har holdt på maks 3 mnd så går du videre. Da er det ingen vits. Han kommer ikke til å ville ha noe mer hvis han ikke sier ja på dette tidspunktet. 3 måneder og ikke mer. I løpet av disse 3 månedene må du holde følelsene i sjakk. Hvis følelsene er sterke og du ikke får i det samme i retur så ender du bare opp såret. 

Derfor så holder du dem i sjakk ved å ikke være helt på tuppa etter han. Ta det med ro og se på disse 3 mnd som dating og det som skal skje etter disse 3 mnd er enten at dere blir sammen eller at dere slutter å ha kontakt.

Følg disse rådene og det blir lettere for deg selv.

Nesten ikke noe av dette stemmer overens med min erfaring. Men selvfølgelig, det vil alltid finnes unntak.

Anonymkode: 0f043...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som mannen ts er med. Har ingen problemer med et slikt forhold, det er faktisk det som passer meg best. Da kan man også være med flere samtidig ettersom det ikke er noen eksklusivitet.

 

Men dersom drømmedama dukker opp er det selvsagt en helt annen sak...

Anonymkode: 8c368...290

Ts

Så, det trenger ikke være fnugg av følelser, eller troen på at det kan bli følelser? Det dreier seg kun om begjær, lyst og behov? Selv om du er over 40, og "burde" være voksen, moden og klar? Menn, altså! 🙈

Anonymkode: 81857...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Egenskap skrev:

grunn regel er at man ikke har sex med noen før man forstår man vil satse å bli kjærester. Uansett kjæreste tid er kun en periode, når tiden er inne for å fri, så kommer vente tiden... deretter planlegger man å bli ektepar....

det du beskriver er begjær og lyster, det gir ingen mening, men bare forviklinger. 

Ts

Ja, det kan man kanskje si, men, nå kan ikke tiden skrus tilbake, og gjort er gjort. Jeg har lært leksa mi, og vet det til en evt. neste gang.

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja, det kan man kanskje si, men, nå kan ikke tiden skrus tilbake, og gjort er gjort. Jeg har lært leksa mi, og vet det til en evt. neste gang.

Anonymkode: 81857...eb8

da får du angre, legge lokk over hele situasjonen, og rette ny kurs i livet. Selv om du opptrådte løs, så får du lære av det. Du gjorde ingenting som tilsa at du gjorde offentlige plikter. Finn en redelig mann som har bedre verdier og du slipper det fallet du har vært igjennom. Ta med det gode, og legg vekk det som skader deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanlig fyr
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere menn... Du finner ei jente attraktiv. Hun tenner deg, dere har sex, hun sender deg spennende meldinger og bilder.

Anonymkode: 81857...eb8

Jeg er såpass gammel at hvis jeg har sex med noen så er det seriøst. Hater å måtte si det men jeg tror faktisk at dere snapchat-Instagram generasjons ungdommer har noe å lære av den forrige generasjonen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vanlig fyr skrev:

Jeg er såpass gammel at hvis jeg har sex med noen så er det seriøst. Hater å måtte si det men jeg tror faktisk at dere snapchat-Instagram generasjons ungdommer har noe å lære av den forrige generasjonen. 

 

 

Ts

Mener jeg er greit voksen selv også, i 30 åra, og mannen er over 40. 

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

Ts

Mener jeg er greit voksen selv også, i 30 åra, og mannen er over 40. 

Anonymkode: 81857...eb8

Ok, trodde du var 20, men det spiller ingen rolle. Hvorfor har du sex så tidlig? Ikke det at jeg dømmer deg, men hvis du har hatt sex med en person og du lengter etter han og han ikke lenger etter deg så gjør du noe galt. Hva skjedde med romantikken?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Ok, trodde du var 20, men det spiller ingen rolle. Hvorfor har du sex så tidlig? Ikke det at jeg dømmer deg, men hvis du har hatt sex med en person og du lengter etter han og han ikke lenger etter deg så gjør du noe galt. Hva skjedde med romantikken?

 

 

Ts

Det var absolutt ikke planlagt, og burde heller ikke skjedd, da hadde mye av dette vært unngått. Jeg har ikke et godt svar. Det er jo helt tydelig at den ønskede romantikken uteblir, at det var et ønske fra bare min side, men jeg håpet vel (og skjønte ikke) at det skulle utvikle seg....

Anonymkode: 81857...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...