Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noen lys og noe fra bruktbutikk i år... Klarer bare ikke synes det er kjekt. Noen andre?

Anonymkode: 29fe0...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stearinlys? Hvordan vet du at tingene er fra bruktbutikk?

Jeg har fått noen veldig fine ting fra bruktbutikk, men det var ordentlige ting i en interiørstil jeg liker, fra nær familie som kjenner meg. Ble veldig glad.

Anonymkode: 129af...fd6

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er noe jeg synes er fint så synes jeg det er kjekt å få brukte ting.

Anonymkode: ba4a4...21a

• Liker 5
Skrevet

Gjenbruk er vel bra? Og er det kjøpt på feks. Fretex så støtter man en god sak i tillegg. Jeg fikk ingen brukte gaver, men gav selv to brukte gaver til mine barn. Dette var noe de ønsket seg veldig og gavene var kjøpt på Finn. Ingen sure miner for det!  

Jeg hadde satt pris på gaven uansett om den var ny eller brukt. Hadde tenkt at giveren var miljøbevisst og det er en bra ting i dette overflodssamfunnet. 

Eller om giveren har dårlig råd så er det jo flott at han/hun faktisk har prioritert å kjøpe en gave til deg i det hele tatt. 

Det er tanken som teller!

• Liker 9
Skrevet

Om jeg liker det spiller det ingen rolle hvor det kommer fra. 

Anonymkode: cb808...c92

• Liker 7
Skrevet

Jeg har fått norske sølv og emaljesmykker fra bruktbutikk. Kunne ikke falle meg inn å klage. 

Anonymkode: e83af...aca

• Liker 6
Skrevet

Jeg har noen dessertglass jeg samler på, som er gått ur av produksjon. Har fått slike i gave hos familie som vet jeg ønsker meg flere slike, hvis de har kommet over det på en bruktbutikk eller loppemarked. Har også fått en nydelig  gammel boks, som jeg bruker daglig.

Brukte gaver kan være fint. Har selv gitt bort noen asjetter i en serie jeg visste mottakeren samlet på, samt at jeg en gang kjøpte en kurv fra bruktbutikk for å fylle med div godsaker. 

Anonymkode: 59a45...cab

• Liker 3
Skrevet

Brukte gaver kan være supert det, men man bør jo helst kjenne folk ganske godt eller gi noe man vet de trenger eller ønsker seg, siden det jo tross alt ikke kan byttes. 

Hvis det er noe jeg liker bryr jeg meg lite om det er brukt eller ei. Har fått flere brukte gaver, og det er har vært helt topp. Men de har jeg fått fra folk som kjenner meg og min stil!

Anonymkode: 69b7d...4fd

• Liker 2
Skrevet

Vi tar ikke imot brukte gaver. Slike ting er ekle å få, så de går rett i bosset

Anonymkode: cf893...a95

Skrevet

Spurte familien en gang om det var greit.. Fikk tilbakemelding på at det var ett veldig rart spørsmål å stille og hvorfor i all verden ville jeg det da ??? Så da så.

Anonymkode: 3a2aa...9e0

Skrevet

Jo og « at om jeg ville gi noe brukt jeg hadde funnet var det greit men ikke til barna og ikke som gave til jul eller bursdag» så da så 😳😉

Anonymkode: 3a2aa...9e0

Skrevet

I år fikk jeg brukte gaver både fra egne foreldre, besteforeldre og svigerforeldre. Gavene er ting jeg samler på. Synes disse gavene er noen av de fineste, rett og slett fordi det er ting som blir kjøpt fordi giverne tenkte på meg.

Hadde jeg fått noe som absolutt ikke var min smak, eller noe jeg hadde ønsket meg som var kjøpt brukt, hadde jeg nok sett annerledes på gavene.

Anonymkode: 62a97...669

• Liker 1
Skrevet

Hva er dette noe fra bruktbutikk? Hvorfor er det ikke greit? Synes du det er ekkelt at det er "brukt"? Hvis ja: Spiser du på kafé/restaurant/drikker på utested? Bruker du kollektivtrafikk? Tar du på dørhåndtak, kontanter, varer i butikk, taster inn koden på kortterminal, låner bøker på biblioteket, håndhilser, er på besøk hos folk, klapper kjæledyr, tar/sitter på noe som helst utenfor hjemmet ditt?  Hvis nei, er det selve tingen(e) du er misfornøyd med? Vel, da er du bare bortskjemt og det finnes ingen kur for. Men tingen(e) kan du gi videre. 

Altså, det viser at giverne har tenkt fornuftig. Hvorfor bidra til økt forbruk når vi kan gjenbruke? Om ikke annet, så har du fått en leksjon i gave. 

Anonymkode: 3b0d6...ef5

• Liker 3
Skrevet

Nå handler jeg en del på finn.no, og er derfor overhodet ikke "redd" for brukt. Men dersom jeg skulle ha gitt noen noe brukt i gave, så måtte jeg virkelig følt meg sikker på å treffe (servise i en bestemt serie, en lampe mottaker har ønsket seg el). Og det samme tilbake,  jeg liker virkelig ikke å få interiør i gave,  det må være min stil, og brukt hadde jeg opplevd som ekstra vanskelig å bytte.

Brukte klær synes jeg ikke at man gir i gave (med mindre det har vært et spesifikt ønske hos mottakeren, f.eks en jakke av bestemt merke). Men hadde jeg hatt klær på ønskelisten og fått en samlepose fra finn.no, så hadde jeg syntes det var spesielt.

Enkelte leker til barn kan jo være helt topp å få brukt, slik som elektronikk. Brukte kosedyr derimot, det hadde jeg ikke syntes noe om 😉

Så konklusjonen min er vel at brukt kan  være topp, om man faktisk kjenner mottakeren og velger brukt for å glede denne. Brukt til barn kan være topp for det kan innebære at de faktisk får ting de normalt ikke ville fått/får finere ting enn om man hadde kjøpt nytt.

Anonymkode: d683e...273

• Liker 3
Skrevet

Personlig foretrekker jeg å få penger, gavekort på ting jeg kan bruke eller ting jeg kan spise eller drikke opp framfor ting. Har alt for mange ting allerede. 

Anonymkode: 06a6e...d35

• Liker 2
Skrevet

I år har jeg verken gitt eller fått brukte ting, men tidligere år har det skjedd flere ganger. Det vi har fått selv er kunst, deler til sølvbestikk og glass/servisedeler. Har gitt bort glass, servise og pent brukte barnebøker.

For at det skal være vellykket må man være sikker på hva mottaker ønsker seg og samler på. 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Synes det er kjempebra å gi og få brukte gaver. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om ting er brukt eller ikke spiller ingen rolle, så lenge de ikke er utslitt, ødelagt. Heller noe brukt jeg liker som noe nytt og dyrt ræl. Hvis det er brukte stearinlys som er halveis nedbrent ville jeg synes det var rart 😄 Men stearinlys er en fin gave sånn sett, liker man dem ikke går de raskt å brenne ned ;) 

Anonymkode: 18579...e5c

Skrevet
På 30.12.2018 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Personlig foretrekker jeg å få penger, gavekort på ting jeg kan bruke eller ting jeg kan spise eller drikke opp framfor ting. Har alt for mange ting allerede. 

Anonymkode: 06a6e...d35

Enig. 

Skrevet

Jeg har både fått og gitt brukte ting. Spiller ingen rolle for meg.  Handler MYE på Finn og har gjort mange kupp! Elsker gjenbruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...