Gå til innhold

2018 - et år uten dating


sjonkelrolf

Anbefalte innlegg

Dette året har jeg ikke vært på en eneste date. Fjernet Tinder i begynnelsen av året, og alle byturer, fester eller andre sosiale sammenkomster jeg har vært på har fokuset vært å være sammen med gode venner. Dating har ikke vært et tema. Flere som har gjort noe i den retningen? Og kan man ta "skade" av det, på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv 3 år. Ikke sett på en mann siden 2015. Er fortsatt såret etter vondt brudd.

Anonymkode: 8a458...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid levd slik. Og nei, jeg mener det tvert imot er sunt. Men det må jo være genuint da.. 

De gangene jeg har møtt de store kjærlighetene gikk jeg bare lykkelig og uvitende inn i rommet, og så var han bare der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare sunt det. Byturer er også mer givende på det personlige plan om man bare fokuserer på å hygge seg med venner syns jeg.

Anonymkode: b50c7...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på date, jeg. Er på år 17 som singel. Eneste skaden jeg har tatt av det er at jeg ikke har grå hår enda. Og når folk spør om hvorfor, så pleier jeg å svare at det er fordi jeg ikke har noen mann... 😁

 

Vil tro det er mer skadelig å date hver uke som mange gjør. Inbiller meg at man kan miste både selvtilitt og selvrespekt av det.

Anonymkode: 180ad...2a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det er mer skadelig å date hver uke som mange gjør. Inbiller meg at man kan miste både selvtilitt og selvrespekt av det.

Anonymkode: 180ad...2a2

Ikke at det var en date i uka før det heller, akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg trodde at jeg var klar for en ny mann kort tid etter bruddet, men så etter en stund at jeg ikke var klar i det hele tatt.

Så jeg har ikke hatt fokus på det og når jeg er ute på byen så er fokuset mitt på å ha det gøy.

Tanken på å date nå gjør meg ikke oppglødd og spent sånn som det har gjort før. Nå blir jeg egentlig bare negativ og tenker på alt det negative med det forrige forholdet mitt. Jeg tenker egentlig bare at det er masse krav og styr med menn og orker egentlig ikke det akkurat nå.

Anonymkode: 51b08...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en date i år, som førte til et dårlig ons og ellers har jeg ikke vært i nærheten av en mann. Tror jeg har glemt hvordan man kysser...

Anonymkode: e34ba...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2018 har også vært et datingfritt år for meg:) 

kun fokus på venner og familie.

har vært veldig befriende for min del å ikke sjekke tinder og den usikkerheten som dating fører med seg.

bestemte meg vell for å ta en pause etter jeg hadde datet en som var veldig av å på for 2 år siden,og jeg trengte det året her for å bli klar for å date igjen. 

Veldig glad for at jeg gjorde det,men nå kjenner jeg fortsatt på om jeg er klar for å date igjen.

så vi får se hva 2019 bringer:)

Anonymkode: e2375...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år er lite. Jeg har ikke vært på noe date på 9 år før 2018 pga at jeg var alene med barn d ble aldri tid. Men i 2018 har jeg vært på 3 date... da har beg stått på selv da🙈🙈😂. Ikke klaff med noen av de. Så satser på 6 i 2019... vi dobler😂😂. Lykke til damer og herrer. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 2.41, sjonkelrolf skrev:

Dette året har jeg ikke vært på en eneste date. Fjernet Tinder i begynnelsen av året, og alle byturer, fester eller andre sosiale sammenkomster jeg har vært på har fokuset vært å være sammen med gode venner. Dating har ikke vært et tema. Flere som har gjort noe i den retningen? Og kan man ta "skade" av det, på noen måte?

Snart 10 år uten noen kjæreste i sikte! Ikke noe stress.. Jeg gidder ikke å ta til takke med hva som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer du på at du ikke datet I 2018?  Hvis nei så har du nok valgt riktig. Hvis ja så er det kanskje greit å date noen I 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært skilt i to og et halvt år nå, og storkoser meg som singel. Har med hensikt unngått all form for dating etc. Orker det ikke. Liker å være min egen sjef og bo alene. Jeg har en voksen (18) sønn boende hjemme og en hund, så jeg er ikke ensom. Trives i eget selskap, null problem.

Det som er verre er andres spørring og gnåling om når jeg skal begynne å date eller "finne meg en ny". Det har jeg faktisk ingen planer om.

Det er selvfølgelig ikke på noe vis "skadelig" å ikke date. Merkelig spørsmål.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble singel i høst etter et særdeles dårlig forhold. Går til traumepsykolog og skal ALDRI involvere meg med mannfolk igjen. 

Anonymkode: 2fa50...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan date uten at det er altoppslukende. Dating trenger ikke nødvendigvis være med mål om å finne sitt livs kjærlighet heller - kan jo ha det moro òg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Man kan date uten at det er altoppslukende. Dating trenger ikke nødvendigvis være med mål om å finne sitt livs kjærlighet heller - kan jo ha det moro òg!

Og ende opp med selvskading fordi man føler seg så dritt etter å ha blitt dumpa og avvist igjen og igjen? Nei takk. 

Anonymkode: 2fa50...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ende opp med selvskading fordi man føler seg så dritt etter å ha blitt dumpa og avvist igjen og igjen? Nei takk. 

Anonymkode: 2fa50...f08

Om vanlig dating skaper slike følelser i deg tror jeg du vil ha nytte av å bygge deg selv opp.

Dating kan være moro og avslappet for alle involverte, uten at det må bli noe langvarig. Det fordrer dog kommunikasjon og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Million skrev:

Jeg har vært skilt i to og et halvt år nå, og storkoser meg som singel. Har med hensikt unngått all form for dating etc. Orker det ikke. Liker å være min egen sjef og bo alene. Jeg har en voksen (18) sønn boende hjemme og en hund, så jeg er ikke ensom. Trives i eget selskap, null problem.

Det som er verre er andres spørring og gnåling om når jeg skal begynne å date eller "finne meg en ny". Det har jeg faktisk ingen planer om.

Det er selvfølgelig ikke på noe vis "skadelig" å ikke date. Merkelig spørsmål.

 

Dette kunne vært meg! Jeg trives også som singel, og kjenner at det å være forelder tar all min fokus for tiden. 

Men sånn som folk maser om jeg har kjæreste og hvorfor ikke! Jeg som er så fin jente, at jeg ikke kan finne meg en kjæreste, osv. Skulle tro jeg ikke var god nok alene, at det er noe galt med meg som ikke har funnet en kjæreste. Sannheten er jo at jeg ikke har lett skikkelig, datet bittelitt, men gidder ikke date hver uke. 

Anonymkode: 69cf2...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Om vanlig dating skaper slike følelser i deg tror jeg du vil ha nytte av å bygge deg selv opp.

Dating kan være moro og avslappet for alle involverte, uten at det må bli noe langvarig. Det fordrer dog kommunikasjon og trygghet.

Jepp, er derfor jeg holder meg unna menn ;) Enig i at dating ikke trenger å være så seriøst, for de som takler det. 

Anonymkode: 2fa50...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...