AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #21 Skrevet 26. desember 2018 De aller fleste har hatt sjansen eller har sjansen til å få seg en kjæreste. Men spørsmålet er hvorvidt følelsene er gjensidige. Det er nok av folk som bare er sammen med noen for å være sammen med noen. Enten de ikke takler å være alene eller at de er redd for hva andre skal tenke. Selvfølgelig er det jo slik at det er ingen som tør å innrømme dette. Det kan være mange grunner til en person ikke har hatt kjæreste. Kanskje vedkommende ikke har funnet noen denne personen vil ha. Ikke alle er sånn at de tar det de får. Kanskje vedkommende er sjenert eller har klart å ødelagt de sjansene han har hatt pga. sjenanse. Menn som er sjenerte har større problemer med å finne seg kjæreste enn kvinner som er sjenerte. Dette fordi at forventningene er betydelig større for menn enn for kvinner. Anonymkode: 1f44b...34c 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #22 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir som med jobb. En mann i slutten av 20-årene som aldri har hatt en jobb har et forklaringsproblem. Ja det er vanskelig å få jobb/dame, men ikke så vanskelig at man ikke en eller annen gang har hatt en eller annen form for jobb/relasjon. Store røde varselflagg. Anonymkode: 15384...037 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/bGP0q/Single-lever-kortere Anonymkode: 15384...037 "Dersom man er gift har man et mer lykkelig liv og et sterkere sosialt bånd til verden. Dette gir insentiver til å leve en sunnere livsstil, sier Poelnitz." Tatt fra: https://www.aftenposten.no/norge/i/bGP0q/Single-lever-kortere Med andre ord er det andre faktorer for hvem som dør tidligst inne i bildet, enn kun forskjeller på sivilstatus. Dette, og andre artikler jeg har lest, indikerer at det ikke er sivilstatus i seg selv som avgjør, men hva man gjør med det og hvordan man lever generelt. Det er kanskje mange single som tenker at det ikke spiller noen rolle om de "lever som en dass" siden de ikke har kone/mann/barn, og at det derfor ikke teller så mye. Likevel er det altså mulig å leve et sunt/aktivt og rikt liv som singel, som er det som teller mest med tanke på levealder. Mange av oss går ikke enkelt inn i forhold, og vi nyter friheten det gir (Og nei, jeg tenker ikke på friheten til å ha masse ONS og ff´s - det kunne ikke falle meg inn personlig hvertfall) i forhold til hverdagsliv, jobb og ferier. Anonymkode: 9ebf9...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #23 Skrevet 26. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste har hatt sjansen eller har sjansen til å få seg en kjæreste. Men spørsmålet er hvorvidt følelsene er gjensidige. Det er nok av folk som bare er sammen med noen for å være sammen med noen. Enten de ikke takler å være alene eller at de er redd for hva andre skal tenke. Selvfølgelig er det jo slik at det er ingen som tør å innrømme dette. Det kan være mange grunner til en person ikke har hatt kjæreste. Kanskje vedkommende ikke har funnet noen denne personen vil ha. Ikke alle er sånn at de tar det de får. Kanskje vedkommende er sjenert eller har klart å ødelagt de sjansene han har hatt pga. sjenanse. Menn som er sjenerte har større problemer med å finne seg kjæreste enn kvinner som er sjenerte. Dette fordi at forventningene er betydelig større for menn enn for kvinner. Anonymkode: 1f44b...34c Sjenanse dreier seg ikke alltid om det. Som mann har jeg blitt beskyldt av enkelte kvinner for å være "sjenert" når interessen innerst inne ikke har vært så stor. Det er mange folk i Norge som nok er litt mer innbilske for sitt eget forgodtbefinnende og hadde hatt godt av å jekke seg ned et par hakk. Kvinner som er vant til å snurre menn rundt lillefingeren takler det ikke alltid så bra når de forstår at ikke alle danser etter deres pipe. Anonymkode: 9ebf9...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #24 Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/bGP0q/Single-lever-kortere Anonymkode: 15384...037 Ja for folk i forhold lever jo evig. Anonymkode: 2be3b...480
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #25 Skrevet 26. desember 2018 Min kjæreste hadde heller ikke vært i et forhold før pga «friheten». Han var flott, morsom og pen og det manglet ikke på tilbud. Han hadde fråtset i ons noe som medførte at han hadde en veldig egoistisk holdning til sex. Viste seg også at han har store tilknytningsproblemer og intuitivt alltid setter egne behov foran mine. Ingen underdrivelse å si at forholdet har vært turbulent. Selv om han har prøvd å forandre seg så bryter alltid det egoistiske og bruk-og-kast mentaliteten gjennom når det stormer. Kommer aldri til å involvere meg med noen som har styrt unna forhold pga «friheten» igjen. Aldri. Anonymkode: 392c3...82a 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #26 Skrevet 26. desember 2018 Det kan ha så mange årsaker og noen jeg vet om er ; pendling og lite tid til slik ( denne er snill og bra på alle måter, har bare ikke " falt seg sånn" , en er sjalu og meget brautende oppførsel ( styr unna!) en er sjenert og har lite sosial kompetanse( kan fungere med den rette) en syns det er helt greitt å vere singel og fri .. Anonymkode: 61a09...73d 1
Gjest Helena89 Skrevet 26. desember 2018 #27 Skrevet 26. desember 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: tror ikke mange menn ønsker å være i nærheten av deg, tror dem styrer seg unna så godt det lar seg gjøre. Og avvise kjærlighet og tro det er bedre å bo alene er det største løgnet som finnes på jord. Tror ikke du engang er i riktig miljø! Anonymkode: 2e10f...269 Hæ? Hvordan drar du sånne konklusjoner fra posten min? Føler jeg er i et ganske godt miljø, og opplever ikke at menn trekker seg unna meg. Tvert i mot. Jeg avviser dessuten ikke kjærlighet når det dukker opp, jeg bare føler ikke det store behovet for å jakte på den. Har det, helt seriøst, fint alene. Det er mange som meg.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #28 Skrevet 26. desember 2018 Det er mange mennesker som har opplevd forskjellige relasjonstraumer, og er preget av det. De vegrer seg ofte for å gå inn i forhold pga. frykt for flere vonde opplevelser, noe som er forståelig men trist. Andre ser oftest bare fasaden til disse menneskene - sånn som utseende, jobb, penger osv. - og tenker da at det er "rart" at de er single. Ikke sjelden begynner folk å tro at de single er skaphomo. Anonymkode: d99b6...196
meeeg9 Skrevet 26. desember 2018 #29 Skrevet 26. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: er mann selv, 28 , god jobb, godt med penger , bra utseende og har hatt draget siden jeg var 16 non stop. Jeg har vært slik som deg nå de siste 3 årene, før det så datet jeg med nye kvinner ganske ofte, men så mye drama, så mye styr og så mye penger,tid, energi disse kravstore norske kvinnene tar så fant jeg ut det ikke var verdt det. det eneste du får igjen er sex og nærhet, og det kan jo du få som singel også . vi som er kjekk klarer jo å få det uten å få med alle de problemene som henger med når du er i et romantisk forhold med noen. har 2 FF nå som jeg kan ha sex med når jeg vil. De fleste kvinner har jeg opplevd ikke er til å stole på heller, vertfall ikke de pene. begge FF jeg har nå har type og er utro over lav sko, de trengte rett og slett bare en mann som var litt kjekkere en typen deres for å være utro. så slik er min erfaring. jeg tjener også mye mer penger, og har mye mer tid til det jeg vil nå som jeg slutta og date . bare lev livet ditt, hold deg singel og nyt livet. tjen mer penger og gjør det bra på jobben. når du blir eldre har du forsatt tilgang til sprettne 20 åringer så det er aldri for sent. har flere kolleger på arbeidsplassen min som er 35 år og nysingel- de knuller forsatt stramme 22åringer. det gjør jeg også! God luck! Anonymkode: 005b2...ae6 Så trist...at du skal bruke pengene dine på denne måten. In the end, kommer du til å bare føle deg tom inni deg, og tenke at selv om du har masse penger, så er du lite verdt. 2
Gjest tooquiet Skrevet 26. desember 2018 #30 Skrevet 26. desember 2018 (endret) For min del har jeg det vanskelig for å binde meg til andre. Finne connection. Er i trettiårene og aldri vært i forhold. Liker mennesker, men har ikke venner heller for synes det er vanskelig å finne noen å relatere seg med på et vis, og få en forståelse for hverandre.Å stole på noen er vanskelig. Endret 26. desember 2018 av tooquiet
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #31 Skrevet 26. desember 2018 Jeg var sammen med en mann på 29 fram til i høst. Han hadde aldri funnet noen som var bra nok, sa han. Det var mye han sa og gjorde som førte til at jeg gjorde det slutt. Han var ekstremt egoistisk, lite kjærlig og alt skulle være på hans premisser. Han fikk meg også til å føle meg dritt siden han fulgte masse fitness-damer på insta og påpekte ofte at SÅNN skulle en drømmedame se ut. I tillegg var han ekstremt gjerrig, men det har nok ikke sammenheng med at han hadde vært singel så lenge. Men jeg tenker at det trenger ikke nødvendigvis være en dårlig ting at en mann aldri har hatt dame En mann kan ha masse bra egenskaper uavhengig om han har hatt ett forhold bak seg eller 10. Man må gi det tid, sånn som jeg gjorde. For noen funker det, for andre ikke. Men blir for dumt å dømme noen på bakgrunn av deres sivilstatus. Anonymkode: 86d10...aad 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #32 Skrevet 26. desember 2018 Jeg er i midten av 30 årene og har vært en slik som aldri har hatt dame. For mitt vedkommende handler det om at jeg er litt skadeskutt mtp utrygge omgivelser i barndomshjemmet så jeg er typen som tenker veldig mye og kan derfor virke innadvendt, sjenert eller til og med arrogant fordi jeg tilsynelatende ikke viser interesse for andre. For noen år siden bestemte jeg meg for å få meg kjæreste bare for å se om det forandrer måten jeg har det inni meg. Forholdet varte i litt over et år og det var ikke et vondt brudd, vi var egentlig begge enige om at vi var litt for forskjellige. Vi skiltes som venner og har pratet mye i ettertid. Jeg var visstnokk en snill og god kjæreste og siden eksen og jeg finner på ting i ny og ne så jeg føler at jeg var en grei person å være med. Dessverre så endret ikke forholdet noe med hvordan jeg har det inni meg og jeg har nå bestemt meg for å leve som singel resten av livet. Jeg tror ikke jeg har evne til å slappe av og åpne meg for et annet menneske så isteden for å leve med lengselen om å finne kjærligheten så vil jeg heller fornekte og undertrykke den. Så ja at noen ikke har hatt dame kan være pga røde flagg men røde flagg kommer i mange fasonger og nyanser. Anonymkode: 1e577...2e1
mummitroll1 Skrevet 26. desember 2018 #33 Skrevet 26. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om en mann i slutten av 20 årene som aldri har hatt dame? Han sier det er fordi han liker friheten og det er ingenting galt med hans utseende heller. Er det bare meg som synes det er litt rart? Anonymkode: 23c9d...036 Det er vel ikke noe galt i det? Noen har kjæreste konstant fra barnehagen, ungdomsskolen, vgs og resten av voksenlivet. Andre har bare hatt en kjæreste eller to i løpet av livet. Selv fikk jeg min første kjæreste midten av 20 årene, det var ikke noen spesiell grunn for det enn at jeg bare ikke hadde møtt den riktige for meg før senere i livet? Jeg har flere venninner i 20 årene som aldri har vært i forhold før, er ingenting galt med de, normale, pene og utdannede jenter som bare ikke har møtt en spesiell. Det finnes ingen fasit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå