Gå til innhold

Vaksinerer du kjæledyrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vaksinerer. Det viktigste jeg lærte under naturforvasltnings-utdasnningen var at idiotene lager egne kampanjer og tv-innslag. Dersom noen stiller seg negative til vaksinering av katter så er jeg mektig imponert over idiotien.

Anonymkode: 6eb21...6c5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi vi stoler mer på vetrinæren vår enn Google kanskje? 

Anonymkode: f64a4...639

Du stoler på at veterinæren er oppdatert på vitenskapen og gir deg dette rådet ut fra det? Det finnes ikke støtte for det, jeg bare sier det. Finn det da om du mener det finnes, eller be veterinæren din om å finne det. Veterinærer tjener enormt med penger på å vaksinere  hvert år, så om de hører at det skal være slik gidder de aldri i livet å faktisk sjekke det ut.

Anonymkode: 7fc30...697

• Liker 1
Skrevet

Dere som ikke vaksinerer. Om dere er i kontakt med et smittsomt dyr. Kommer hjem koser med dyret deres uten å ha vasket dere på hendene først. Hvor mange tror at dyret deres ikke vil bli smittet?

Anonymkode: 9e74d...048

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du stoler på at veterinæren er oppdatert på vitenskapen og gir deg dette rådet ut fra det? Det finnes ikke støtte for det, jeg bare sier det. Finn det da om du mener det finnes, eller be veterinæren din om å finne det. Veterinærer tjener enormt med penger på å vaksinere  hvert år, så om de hører at det skal være slik gidder de aldri i livet å faktisk sjekke det ut.

Herlighet 😛 du får kjøre ditt løp, så gjør jeg som jeg vil. Du trenger ikke å fyre deg opp

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet 😛 du får kjøre ditt løp, så gjør jeg som jeg vil. Du trenger ikke å fyre deg opp

Jeg fyrer meg opp? Det var du som angrep meg med en sleivete google-kommentar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt to katter i livet som holdt på å dø til kattepest. Det er en helvettes sykdom som krevde mye fri for oss alle for å komme igjennom. I tillegg var det mye sorg og bekymring. Naboene mistet sine katter, men vår begikk seg. Med ny kattunge i hus og full vaksinering på alle puser har vi begått oss. I år igjen har naboene mistet kattene til kattepest...Våre lever upåvirket. Jo flere som velger å ikke vaksinere, jo mer livsgrunnlag skaper dere for viruset. Jo færre verter, jo mindre livsgrunnlag. 

Anonymkode: 6eb21...6c5

• Liker 7
Skrevet

Alle kastreres her

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fyrer meg opp? Det var du som angrep meg med en sleivete google-kommentar.

Neimen jøss da. Det var ikke et angrep. Hvis DET trigget deg så bør du kanskje revurdere om Internett er noe for deg 

• Liker 3
Skrevet
On 12/26/2018 at 9:03 AM, AnonymBruker said:

Neimen jøss da. Det var ikke et angrep. Hvis DET trigget deg så bør du kanskje revurdere om Internett er noe for deg 

Du beskyldte meg for noe jeg ikke har gjort for å få meg til å virke useriøs. Jeg kommer ikke med en eller annen vilkårlig link som jeg har funnet på google og slenger ut tilfeldige råd i forhold til vaksiner og kjæledyr. Videoen jeg postet er laget av veterinærer som har satt seg inn i og studert dette. Her kan du lese om den ene veterinæren fra videoen, han har publisert studier som omhandler kjæledyrvaksiner og varighet av dem: https://www.vetmed.wisc.edu/people/ronald d schultz/

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du beskyldte meg for noe jeg ikke har gjort for å få meg til å virke useriøs. Jeg kommer ikke med en eller annen vilkårlig link som jeg har funnet på google og slenger ut tilfeldige råd i forhold til vaksiner og kjæledyr. Videoen jeg postet er laget av veterinærer som har satt seg inn i og studert dette. Her kan du lese om den ene veterinæren fra videoen, han har publisert studier som omhandler kjæledyrvaksiner og varighet av dem: https://www.vetmed.wisc.edu/people/ronald d schultz/

Har både lest og hørt mye rart. Jeg velger fremdeles å ha mitt synspunkt uavhengig av hvilke linker du måtte føle for å dra frem :) 

Skrevet

Vaksinerte aldri hunden min, hun ble nesten 14 år og var aldri syk.

Anonymkode: 700c8...245

Skrevet

Her vaksineres alle. Ønsker ikke pusene mine syke. Ikke meg selv heller, eller ungen.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha sett mange av sykdommene uvaksinerte dyr kan få tør jeg ikke la være å vaksinere.... kanskje går der bra uten, men hvorfor ta sjansen?

• Liker 2
Skrevet

Her er Alle ( utenom meg) vaksinert.

2 og 4beinte!:) 

Anonymkode: ee5cd...e95

Skrevet

Jeg synes det er fint at andre gjør det, men jeg gjør det ikke med mine firbeinte.

Jeg bor på landet, der de har lik null kontakt med andre katter og hunder. Har noen katter som aldri går utendørs, så ser heller ikke poenget med å vaksinere dem.

Men hadde jeg bodd sånn at det var andre dyr i nærheten, eller at hunden min møtte og lekte med andre hunder og mennesker, så hadde jeg mest sannsynlig vaksinert. Men ikke sånn som det er nå. Det ser jeg ikke poenget med rett og slett. :) 

Anonymkode: cedba...74b

Skrevet

Vaksinerer selvsagt barna mine, men ikke kattene. De er innekatter og aldri på kennel. Jeg vet anbefalingen fortsatt er der, men kattene spiser ikke på skoa våre

Anonymkode: b140b...7cb

Skrevet

Jeg vaksinerer pusene årlig. 
Veterinæren vi bruker anbefaler det, og da følger jeg det rådet. 
Det finnes mye artikler som motsier hverandre, og det er vanskelig vite hvilke forskningsartikler man bør stole på, derav velger jeg stole på den fagpersonen som også vil være den som skal behandle mine puser dersom noe skal skje. 
Pusene er uansett inne til årlig helsekontroll, og da får dem vaksinen også. 

Jeg vaksinerer meg selv etter behov, dvs om jeg skal ut å reise og noe er anbefalt. Har også oppdatert stivkrampe. Men tar ikke influensa eller hpv-vaksine. 

Anonymkode: a02ed...73e

Skrevet
On 12/28/2018 at 12:47 AM, AnonymBruker said:

Vaksinerte aldri hunden min, hun ble nesten 14 år og var aldri syk.

Anonymkode: 700c8...245

Uvaksinerte dyr er friskere enn vaksinerte, det er min erfaring også. Før var det jo slik at blandingshunder ofte var friskere enn renrasede, jeg lurer på om det kan ha med at rasehunder ble mer vaksinerte. Nå vaksinerer man jo rubbel og bit, og til og med kattene, som alltid har vært friske, er nå fulle av sykdommer. Dyrene våre har ikke blitt friskere av det, det er sikkert.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Uvaksinerte dyr er friskere enn vaksinerte, det er min erfaring også. Før var det jo slik at blandingshunder ofte var friskere enn renrasede, jeg lurer på om det kan ha med at rasehunder ble mer vaksinerte. Nå vaksinerer man jo rubbel og bit, og til og med kattene, som alltid har vært friske, er nå fulle av sykdommer. Dyrene våre har ikke blitt friskere av det, det er sikkert.

BS. Jeg har sett for mange hunder og katter dø av sykdommen,  i LIDELSE til at jeg faller for forkastelige kvakksalveriet om å ikke bruke de lusne kronene på vaksiner. 

Anonymkode: 091c4...c19

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du hva,  det er FOR JÆKLI å lese at enkelte her fremelsker det å ikke vaksinere!  Dyr DØR I SMERTEHELVETE pga at hooligans gir f i å vaksinere.

Mennesker også. 

Anonymkode: 091c4...c19

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...