Gjest Sirah Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Inspirert av alle vaksinetrådene så kom jeg til å tenke på dette: Vaksinerer du kjæledyrene dine? Hvorfor/hvorfor ikke? Følger du anbefalingene fra veterinærer/kennelklubben/rytterforbundet osv eller følger du et annet forløp? Om du vaksinerer hesten men ikke ungen, hvorfor? Kjør debatt
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Selvfølgelig vaksineres katten, andre dyr vi har hatt har også fått vaksiner. Jeg er vaksinert, og mine fremtidige barn skal vaksineres. At folk har fått det for seg at det er farlig får nå være deres valg. Anonymkode: f64a4...639 5
Chantielle Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Selvsagt vaksinerer jeg.Tobente er også vaksinert. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Selvfølgelig! Anonymkode: 29467...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Ja, hun får kennelhoste vaksine hvert år, og hvert 3. år får hun et par andre vaksiner i tillegg. (Er uskikker på hva de er mot.) Før hun kom til meg var hun ikke vaksinert, jeg tenker det er viktig å vaksinere for hennes del, og andre hunder. Jeg er selv vaksinert. Tok ny boosterix vaksine i fjor, og tar influensa vaksine hvert år. Jeg vaksineres og for hjernehinnebetennelse, da jeg går mye i skogen og ofte blir bitt av flått. Anonymkode: 927f0...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Så klart! To bente barn skal naturligvis også vaksineres. Anonymkode: 1bd0e...985 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Jeg vakserer både bikkje og kid. Jeg vaksinerte meg også i fjor mot det viruset som kan fremprovosere livmorhalskreft. Håper vaksinering av barn blir påbudt for alle som ikke har barn som går utenom vaksinenene av medisinske årsaker Anonymkode: 46558...80e 3
Gjest Sirah Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Får vel svare selv også Alle mine dyr er vaksinert og er vaksinert selv også. Hestene er fullvaksinert etter nasjonale regler og hundene blir vaksinert årlig. Innimellom går det kanskje noen uker over tiden på hundene om jeg glemmer meg, men vaksinert blir dem. Jeg passet en gang en hund som viste seg å være uvaksinert. Den hostet og var ikke i form og tok den derfor med til dyrlegen. Den hadde kennelhoste og var skikkelig klein. Ingen av mine hunder (hadde tre på det tidspunktet) ble syke selv om den syke hunden var hos oss over en uke.
Månespeil Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Både to, og firbente er vaksinerte hos oss.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Ingen vaksineres her i huset, hverken tobente eller firbente. Anonymkode: d844a...33d 1
Coronas Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 Min er innekatt så den får ikke vaksine. Den treffer aldri på andre katter. Vaksinerer barnet mitt og meg selv. 2
Gjest Sofia2018 Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 Mine hunder har alle vaksiner på plass
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 Alle vaksineres etter gjeldende anbefalinger. Mennesker, hunder, katter og sauer. Anonymkode: b4e34...8c2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 Kattene vaksineres hvert år, hunden hvert 3. ( etter anbefaling fra veterinær grunnet sykdom hos hunden. ) Skal hunden mot formodning trenge opphold på kennel e.l, så vil den selvfølgelig få vaksine mot kennelhoste. Anonymkode: 4d831...7a9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 Her er alle vaksinert, både 2-bente og 4-bente. Anonymkode: 949dc...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 Nei aldri i livet. Har en katt som er grunnvaksinert fra dyrebeskyttelsen (dessverre). Hun hadde både problemer med hårballer og øremidd da hun kom, noe som mine tidligere og nåværende uvaksinerte katter aldri har hatt. Utenom henne har jeg en grunnvaksinert hund som hadde leddproblemer da hun kom til meg (bedre nå), og tre fullstendig uvaksinerte katter som er og har vært 100% friske. Dyrene mine er 5, 7 og 8 år gamle og kommer aldri til å bli vaksinerte igjen. De er alle råforede, får rått kjøtt og bein, beinkraft, frukt og grønnsaker. Jeg mener helseproblemene til kjæledyrene våre for en stor del kommer av vaksinering/overmedisinering og bearbeidet mat med mye tilsetningsstoffer i og dårlige råvarer av tvilsom opprinnelse. OM du velger å vaksinere eller ikke skal ikke jeg legge meg i, men tenk iallefall på at vaksinering hvert år finnes det null vitenskapelig grunnlag for. Denne videoen er laget av dyrleger: Anonymkode: 7fc30...697 1
SPOCA Skrevet 26. desember 2018 #17 Skrevet 26. desember 2018 Har ikke barn, men hvis jeg hadde hatt barn ville de blitt vaksinert. Kattene ble vaksinert hvert år frem til 2 år siden. Siden de er innekatter ble vi enige med veterinæren at det ikke var nødvendig (de har fått alle andre vaksiner frem til det punkt). Skulle det vise seg at veterinær ønsker at de skal vaksineres, blir de selvfølgelig det. 1
tussi84 Skrevet 26. desember 2018 #18 Skrevet 26. desember 2018 Kattene mine får helsesjekk og vaksinerer en gang i året ja. Er det noe utenom så bringer jeg dem til dyrlege og jeg følger dyrlegens anbefaling. Det er etter anbefaling av dyrlegen at en av mine katter nå går på lett kalori kosthold fordi han er litt overvektig, og kanskje evt har diabetes. Men det kunne hjelpe å slanke han litt, så da følger jeg det rådet.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #19 Skrevet 26. desember 2018 Hvorfor vaksinerer dere hvert år når dette ikke har noen som helst form for støtte i vitenskapen? Anonymkode: 7fc30...697 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #20 Skrevet 26. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vaksinerer dere hvert år når dette ikke har noen som helst form for støtte i vitenskapen? Anonymkode: 7fc30...697 Fordi vi stoler mer på vetrinæren vår enn Google kanskje? Anonymkode: f64a4...639 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå