Gå til innhold

Baker du brød selv?  

1 stemme

1. 1. Baker du brød selv?

• Aldri
      11
    • Alltid
      14
    • Noen ganger
      27

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baker du brød selv? Og hva baker du det av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Innimellom, spørs hvor sprek jeg er.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepps. Av hvetemel, rugmel, havre, durumhvete, kli etc. Og solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, valmuefrø, oliven, hasselnøtter, valnøtter, mandler og sikkert mer jeg ikke kommer på nå.

Tror jeg ikke har kjøpt bakst på et år. Jeg fører en liten oversikt og i løpet av dette ene året har jeg laget 21 forskjellige typer bakst.

Jeg synes det er morsomt :) Veldig god avkobling fra hverdagen og jobb.

Gjest Gjesta
Skrevet

Aldri. Men jeg baker massevis av rundstykker.

Gjest Dolphina
Skrevet

Aldri!

Desverre...

Skulle gjerne gjort det, men er ikke noe flink på kjøkkenet gitt!

Skrevet

Skulle nok ha gjort det oftere. Ønsker meg en sånn brødbakermaskin jeg......

Skrevet

Jeg baker både brød og rundstykker. Baker som regel en gang i uka. Hva jeg baker avhenger av hvorfor jeg baker.

Skrevet

Var den første til å registrere at jeg ALLTID baker brød!! :hoppe::wink:

Vi har brødbakemskin og den brukes daglig! Innimellom har vi rundstykker isteden i helgene bare.

Vi bruker:

Hvetemel

Kruskakli

Hvetekli

Hvetekim

Sesamfrø

Solsikkefrø

Linfrø

Havregryn

Rug

Grahamsmjõl ( kjøp i Sverige!)

Honning

Div krydder innimellom

... sikkert annet, men kommer ikke på i farta!!

:)

Skrevet

Noen ganger, men det finnes så mange butikker hvor de selger godt brød så det er ikke så ofte jeg gidder.

Når jeg baker brød bruker jeg 50/50 hvetemel og diverse grove melsorter, har i solsikkefrø, linfrø, havregryn og annet godt, gjær, litt salt, litt sukker og vann/melk. Gjerne egg også som gjør brødet luftig. Også veldig godt å ha i urter (både tørkede eller friske), hvitløk, grønnsaker som er stekt på forhånd (purre, paprika, sopp o.l.), hakkede nøtter o.l.

Skrevet

Jepp. Bakar faktisk alt brødet me et her i huset - men det er jo ikkje SÅÅÅ mykje då, sidan me berre er to stk... (Men mannen et himla mange brødskiver kvar dag, i alle fall samanlikna med meg...)

Kva eg bakar av? Som regel max 50% kveitemjøl, resten grove mjølslag. Brukar alltid kli, og bakar stort sett med vatn, ferskgjær, sirup og olje.

Bortsett frå brød bakar eg rundstykke, baguettar o.l, og skillingsboller. Dette har me alltid i fryseboksen. Og så eksperimenterer ein jo litt innimellom...

Skrevet

Jepp, brødbakemaskin her.

Lager av det samme som Thomasine, minus Grahamsmel.

Gjest Madeline
Skrevet

Nei, jeg baker ikke brød. Går veldig mye brød hos oss ( opp til 10 brød i uka) og da er det enklere å kjøpe. Men jeg baker mye annen gjærbakst og kaker. Liker både å bake og lage mat.

Skrevet

Baker innimellom.

Bruker:

Hvetemel

Rugmel

Grovbakstmel

Havreryn

Kruskakli

Hvetekli

Linfrø

Solsikkekjerner

Noen ganger kokt ris

Gjest Gjesta
Skrevet

I dag skal jeg bake brød, nærmere bestemt skolebrød....... :sjarmor: Men det var vel ikke det du tenkte på :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Baker innimellom.

Bruker:

...

Noen ganger kokt ris

Hvordan da?

Skrevet

Har en brøddeig stående til heving akkurat nå, faktisk. :)

Hva jeg baker av varierer, synes det er spennende å prøve forskjellige ting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg baker av og til.

Bruker nesten alltid sånne ferdige melblandinger. Synes de er supre! :tommelsmil:

Skrevet

Raspa gulrøtter eller moste kokte poteter er også godt i!!

Blir saftige og holdbare brød ut av det!!! :)

Skrevet

Hvordan da?

Jeg har i kokt ris (rester) sammen med melet. Synes brødet blir mer saftig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Aldri, men min samboer baker brød hver gang han er lei av kjøpebrød. Og hand brød er mye bedre enn kjøpebrødene, men vi begynner med kjøpebrød igjen når han ikke har tid til å bake en dag. Vi har minimal fryserkapasitet, så han baker bare ett brød om gangen, vi fryser max et halvt brød. Så dt må bakes ganske ofte da. Har han ikke tid blir det kjøpebrød, men ellers baker han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...