Gå til innhold

Menn swiper til høyre oftere enn kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.elle.com/uk/life-and-culture/culture/news/a31293/men-swipe-right-on-tinder-more-than-women-study-confirms/

Hvorfor gjør de det? 

Har kvinner ofte bedre bilder enn menn?

Fra mitt ståsted ser jeg like ofte gode som dårlige bilder av kvinner på Tinder. Her tenker jeg på bilder som er kornete, bilder som er for mørke og dårlige selfier.

Anonymkode: 329fd...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Men jeg har jo fått mach med flere menn, som jeg da har kontaktet, men får ikke svar tilbake.

Jeg svarer alle menn, som jeg har fått mach med.

Så kanskje menn bare sviper de fleste, uten å tenke seg om. Mens kvinner tenker mer om de virkelig vil få kontakt med den mannen.

Anonymkode: a8ac3...c38

• Liker 4
Skrevet

Nå er ikk jeg på tinder lenger og har ikke vært der på flere år, men strategien min da jeg var der var følgende:

Hvis normal BMI, swipe høyre. Finsorter om noen dager når man ser hva man har fått i garnet.

Sikkert litt ufint/brutalt, men det sparte mye tid.

Anonymkode: 3a94f...2db

Skrevet

Fordi kvinner drukner i matches, og kan da være mer selektive på hvem de vil matche

Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å sveipe høyre på omtrent alle, men det forklarer hvorfor mange menn ikke svarer. Kanskje det er de samme som klager på at de "ikke får svar".

Jeg sveiper kun høyre på de jeg faktisk ønsker kontakt med. Er det kanskje noe av forklaringen? Jeg har også hørt at det er flere menn enn kvinner på Tinder.

Anonymkode: 80d38...5d5

• Liker 1
Skrevet

Flere menn enn kvinner og menn overlater som regel «fin» sorterings jobben til kvinner. De skiper høgre selv med oppenlyst dårlig kjemi 

Anonymkode: 6d482...25c

Skrevet

Jeg er dame, og det skal endel til for å sveipe til høyre... Mest fordi jeg vill unngå å måtte ha kontakt med noen jeg bare er halvveis interessert i. Føler også at nordmenn henger litt etter, jeg faller for en spesiell type menn som jeg enda har til gode å se her, og nå som jeg har bikket 30 er jo utvalget enda mindre. 

Anonymkode: c1fb0...4a9

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

'Men see that they are matching with few people, and therefore become even less discerning: women, on the other hand, find that they match with most men, and therefore become even more discerning,' they suggested. 

Det er en teori som står skrevet i artikkelen. Menn blir mindre kritiske i sveipingen sin pga av lav matchrate, noe som gir mening. Menn tilpasser fremgangsmåten/strategien etter det. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Jeg bruker ikke tinder, men det er vel hva man må gjøre for å i det hele tatt få en match.

Skrevet

Som Minesviper skriver. Menn sveiper ja på alt for å i det hele tatt få en match. Derfor matcher kvinner med omtrent alle menn. Derfor blir kvinner enda mer selektive. Noe som fører til at menn sveiper ja på absolutt alle. 

Jeg er selv mann under snittet pen og kan bekrefte at teorien stemmer. Holdt på med Tinder i 3 måneder uten matcher. Så sier kameraten min at du bare må sveipe ja på alt. Begynte med det får ett par matcher i uka. I løpet av 3 måneder har det blitt 2 dates. De fleste damene jeg matcher med svarer aldri eller sletter matchen. 

Tinder funker best for de som er penest. 

Anonymkode: b6dc3...5f1

• Liker 1
Skrevet

Denne maniske høyresveipinga til en del menn var grunnen til at jeg aldri gadd å ta initiativ til en samtale med noen på Tinder. Han kunne i det minste være sikker på at jeg var litt interessert, jeg visste ikke om han i det hele tatt hadde sett på profilen min. 

Skrevet
10 minutter siden, INGNTNG skrev:

Denne maniske høyresveipinga til en del menn var grunnen til at jeg aldri gadd å ta initiativ til en samtale med noen på Tinder. Han kunne i det minste være sikker på at jeg var litt interessert, jeg visste ikke om han i det hele tatt hadde sett på profilen min. 

Det er akkurat dette vi prøver å forklare menn her inne når de klager over lite initiativ fra damene på Tinder.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat dette vi prøver å forklare menn her inne når de klager over lite initiativ fra damene på Tinder.

🙄

Skrevet
9 timer siden, fullførsetningen skrev:

🙄

Hva er det du prøver å si?

Anonymkode: 29c2d...9c3

Skrevet

Menn synes gjennomsnittskvinnen er attraktiv. De er ikke alltid ute etter det store forholdet, men vil ligge med nesten hvem som helst. Menn har tradisjonelt et litt mer avslappet forhold til hele datinggreia. Ergo er det mye lettere bare å aveipe til høyre.

Anonymkode: 07543...3a8

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn synes gjennomsnittskvinnen er attraktiv. De er ikke alltid ute etter det store forholdet, men vil ligge med nesten hvem som helst. Menn har tradisjonelt et litt mer avslappet forhold til hele datinggreia. Ergo er det mye lettere bare å aveipe til høyre.

Anonymkode: 07543...3a8

Det er ikke fordi de er avslappet, men fordi de blir mer og mer desperate og ikke skjønner hva de gjør feil. Menn på tinder er patetiske. 

Anonymkode: 29c2d...9c3

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Som Minesviper skriver. Menn sveiper ja på alt for å i det hele tatt få en match. Derfor matcher kvinner med omtrent alle menn. Derfor blir kvinner enda mer selektive. Noe som fører til at menn sveiper ja på absolutt alle. 

Jeg er selv mann under snittet pen og kan bekrefte at teorien stemmer. Holdt på med Tinder i 3 måneder uten matcher. Så sier kameraten min at du bare må sveipe ja på alt. Begynte med det får ett par matcher i uka. I løpet av 3 måneder har det blitt 2 dates. De fleste damene jeg matcher med svarer aldri eller sletter matchen. 

Tinder funker best for de som er penest. 

Anonymkode: b6dc3...5f1

Og i tillegg er det langt flere menn på Tinder enn kvinner, noe som bare forsterker tendensen med at menn sveiper til høyre på "alle" og at kvinner blir enda mer sellektive.

Dermed faller hele grunntanken med Tinder bort, nemlig at de som matcher allerede er interessert i hverandre.

Anonymkode: 2ab65...4a7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...