AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Jeg har ei lita jente på 6 uker som 90% av gangene blir helt hysterisk når jeg bader henne, noen her som har vært borti noe lignende? Jeg tar henne rolig ned i baljen og har et godt og trygt grep rundt henne, bruker i tillegg spedbarnstillegg så hun ligger stødig der, noe jeg burde gjøre annerledes? Anonymkode: afc34...24c
Sinsiew Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Har du varmt nok vann? Kan du venne henne til vann ved å ha hun med deg i dusjen, hvor du lar vannet renne over dere begge mens hun ligger trygt mot brystet ditt? Her har vi vært mer i dusjen sammen, enn hun har vært i balja alene. Men vi har romslig dusj da, så her kan hun enda sitte mellom mine ben og leke. Jeg ville uansett tatt hun med noen ganger i dusjen. Og pass på at vannet er varmt nok, så det blir behagelig for henne 2
gohege Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Det er ikke sikkert det hjelper, men jeg var en sånn baby (har jeg blitt fortalt 😄). Ble illsint og gråt masse uten at foreldrene mine visste hva det var. De badet meg i håndvasken eller sammen med meg i badekaret. Plutselig en dag elsket jeg å bade, og ble heller sint når jeg ble plukket opp. Enkel unge der altså 😅 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Kanskje baby syntes det er skummelt? Prøv å legg et håndkle over magen og nedover så ikke baby føler seg så «naken» eller prøv å dusj sammen kanskke vannet er for varmt? Eller for kaldt? Bare ikke vis at dere blir stressa og engstelige, men prøv å syng og ros og kos på baby! 🥰 Anonymkode: 9da86...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 Kanskje baby syntes det er skummelt? Prøv å legg et håndkle over magen og nedover så ikke baby føler seg så «naken» eller prøv å dusj sammen kanskke vannet er for varmt? Eller for kaldt? Bare ikke vis at dere blir stressa og engstelige, men prøv å syng og ros og kos på baby! 🥰 forresten! Når vi har brukt en balje som er altfor høy, sånn at baby ligger langt nede i balja, så har ikke vår baby heller likt det. Men prøv dere frem med forskjellig høyde på balje. Anonymkode: 9da86...5b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Bare la være. Vi badet ungen annenhver uke. Skjønner ikke badehysteriet Anonymkode: 74484...888 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 Mitt barn var sånn. Jeg sier nå at han var født med vannskrekk. Var 2 uker i varmere strøk og det var så vidt han ble våt på føttene. Søsken elsker vann. Anonymkode: 95798...10c 1
Mynona Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 (endret) Vår var likedan. Vi tok hun med i dusjen i steden. Det likte hun greit. Når hun ble ca 5 mnd tok vi frem baljen igjrn og da synes hun det var ok. Etter babysvømming (litt avventende til å begynne med) fra 5 mnd også begynte hun å elske det. Sitter og spruter og ler og sparker alt hun kan. Så det kan være det er en periode og at det blir bedre senere. Prøv dusj i steden. Endret 23. desember 2018 av Mynona
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 Vannet til baby skal være 37 grader. Så pass på at det ikke er for varmt. Babyer kan få brannskader hvis vannet er over 40 grader. Så jeg skjønner ikke dere som tar med baby i dusjen, hvordan orker dere å dusje i 37 grader? Anonymkode: 2f213...061 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Bare la være. Vi badet ungen annenhver uke. Skjønner ikke badehysteriet Anonymkode: 74484...888 Vi badet vår for første gang nå til jul. 4 uker gammel. Anonymkode: c4495...0a4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 Min var ikke så glad i balje, men elsket å bade i badebøtte. Anonymkode: 4a563...472
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 Hadde samme problem her, vi fant ut at å dusje sammen med henne var enklest. Når hun ble ca 5 måneder begynte hun å elske å bade i balje. Anonymkode: 47162...021
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 Samme problem her, men gikk plutselig over ved 3 mnd alderen 😊 Anonymkode: 954a1...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 Min gikk fra å HATE det til å ELSKE det da hun ble ca 5 måneder og det ble naturlig at vi hjalp henne å sitte i badekaret. Da ble plasking veldig gøy! Anonymkode: b948f...410
Pearl2.0 Skrevet 23. desember 2018 #17 Skrevet 23. desember 2018 Vi lærte for øvrig med første at nok vann var cluet👍 når navlen ikke hadde falt av enda hadde vi lite vann så det ikke skulle gå over navlen, og det var vræling hele tida. Men når vi kunne fylle mer vann i og navlen ikke var noe issue lenger, så var det over med en gang😊
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #18 Skrevet 23. desember 2018 Vår gråter når vannet blir for kaldt og for mye av kroppen er over vann. Vannet skal jo liksom være 37 grader, men det syntes vår er for kaldt. Litt varmere og mer vann gjør susen. Jeg syntes jo heller ikke det er ålreit å sitte i et halvfullt kar med lunka vann. Anonymkode: c38cb...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #19 Skrevet 23. desember 2018 Vår hata å bade. Hylte å skreik. Etter få ganger prøvde vi i dusjen mens jeg holdt og sambo spylte over han. Det ble mye bedre. Prøvde det i noen få uker, også prøvde vi i baljen med nyfødtinnlegget igjen, å han koste seg. Vi gikk få ganger på babysvømming, han koste seg. Og når han begynte å sitte litt selv så elsker han å bade. Sitter å slår i vannet og tuller mes ei badeand, vaskekluten og en liten boks som vi bruker for å ha vann over kroppen hans jevnlig så han ikke skal bli så kald. Nå hyler å skriker han når jeg tar han opp å tuller han inn i et håndkle istedet. Har et inntrykk av at det er en fase. At noen babyer må bli vant med det, så blir det mye bedre etter litt. Planen min med å dusje med han var at da holdt jeg han godt inntill meg, å han kjente en trygghet i at vann ikke er farlig. Til deg som lurer på hvordan jeg orker å dusje i "kaldt" vann: det gjør jeg ikke. Jeg dusja meg selv først (har varmere vann enn mange andre. Fått mye klager på det) i vann som passet meg. Sambo kom med baby mens jeg skrudde ned varmen litt. Spylte av baby og vasket litt. Også ut med baby. Jeg skylte over meg med litt varmere vann igjen også ferdig. Anonymkode: 16be6...c3c 2
Sandie Skrevet 23. desember 2018 #20 Skrevet 23. desember 2018 Min er 10 måneder, og har først nå begynt å trives i badekaret. I starten hatet hun det, og gråt hele tiden så jeg ga opp. Kunne gå uker mellom hvert bad. Nå bader vi ca 1 gang per uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå