Gå til innhold

Hvor fort smitter omgangssyken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter deres erfaring? Vi skal ha gjester på julaften, og det er nå 24 timer siden siste oppkast. Tre av oss har ikke blitt syke. Den som var syk sist har vært på sitt soverom helt siden han ble syk, og alle overflater, dørhåndtak, kraner og tøy er vasket så nøye som overhodet mulig. Jeg vet at norovirus overlever til og med klorin, men vi har i det minste gjort et forsøk. 

Gjestene har selvsagt fått beskjed om dette, og kan finne alternativer på julaften, men vi håper i det lengste på at vi kan feire sammen allikevel. Så, etter det dere erfarer, kan vi håpe på at de siste tre i familien ikke blir syke? Eller spyr vi hele gjengen i morgen? :sukk: 

Anonymkode: c6246...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man sier at barn skal holdes hjemme 48btimer etter oppkast grunnet smittefare. Da skal man være veldig sikker. (for voksne anbefales det vanligvis 24 timer). Dermed skal dere være godt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkubasjonstiden kan være alt fra noen timer til 3 døgn. 

Anonymkode: fce3e...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er på ingen måte sikre ennå. Sist vi hadde det her i huset brøt sykdommen ut nesten nøyaktig 48 timer etter at vi hadde siste kontakt med en person som var syk. Dere er bare halvveis ennå. Kanskje går det fint med dere tre som ikke er blitt syke; og  kanskje ikke. Jeg hadde bedt gjestene finne et annet alternativ. Jeg er veldig glad på dine gjesters vegne for at de har fått beskjed allerede. 

Hilsen emetofobiker. 

Anonymkode: bb978...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro dere er over den verste risikoen men kan likevel skje enda..

Anonymkode: a1f04...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Gjestene fikk beskjed samme øyeblikk som barn 2 begynte å spy, nettopp fordi de skulle ha god tid til å finne andre løsninger. Ingen har jo lyst til å bruke julen til oppkast. Det er voksne mennesker som kommer, ingen risikogrupper eller barn, så de er fortsatt i ventemodus og ønsker i det lengste å komme. 

Ingen flere spyr, og vi er på 36 timer nå. Krysser alt jeg har! 

Anonymkode: c6246...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gangen jeg fikk det kom det etter halvannet døgn. 

Anonymkode: ac483...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si lykke til, det er ingen garantier selv om det har gått 36timer. Som ei skriver over her, det kan gå 4 døgn og plutselig er man igang likevel. Det har jeg også opplevd.

 

 

Anonymkode: ca22a...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...