Studentfrue Skrevet 22. desember 2018 #1 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg skal begynne å sy med symaskin ettersom jeg har gått litt lei av å sy for hånd. Jeg skal ha en Pfaff og står mellom to stykker. Jeg lurer på om noen har noen innspill på fordeler og ulemper med de? Pfaff Symaskin Select 4.2 VS Pfaff ambition™ 620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Del Skrevet 22. desember 2018 Hvorfor akkurat disse to? Har du blitt solgt på «må ha innebygd transportør» - ideen, som bare Pfaff her? Nei, man må ikke det, og overbygde transportør, eller generelt behov for overtransportør er ofte tegn på svakere transportør i maskinen. Når det er sagt, er jeg fornøyd med min Pfaff symaskin, det er bare at den innebygde overtransportør er ofte i veien og litt masete å huske å koble på og av. Skulle ønske den ikke var innebygd, men måtte klikkes på ved behov som på andre maskiner. Men igjen, hvorfor disse to, det er jo helt forskjellige maskiner. Hva skal du sy? Pfaff ambition er komputesert symaskin og jeg vil på generell basis anbefale sånn type maskin, om du tåler liten læringskurve, fremfor mekanisk symaskin. På sikt vil det gi deg bedre syopplevelse, med automatisk start og stopp, trådfeste, trådkutting, knappehul osv, mange gøye finesser, Må lære litt i begynnelsen. Om du derimot helt analfabet i alle mulige tekniske dingser, og nekter å sette deg inn i noe som helst teknisk, og dessuten skal du sy i båtkalesjer eller liknende kraftige stoff, så kjøp Select-modellen. Hvis du IKKE skal sy i båtkalesjer eller hestegir, men fortsatt teknisk analfabet, kjøp deg en billigere mekanisk maskin, og kjøp en overlok i tillegg. Anonymkode: 38530...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå