Gå til innhold

Vertinnegaver - hvorfor ikke gi vin??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt to halvveis store venninnemiddager nå i desember. Hyggelig på alle måter, men jeg må bare si at jeg har fått utrolig mye teit i vertinnegaver! 

Duftlys, nips, vanlige lys, julepynt, juleblomster som kommer til å dø når man er på juleferie etc... 

Hvorfor kan ikke folk bare ta med seg en flaske vin? 

Anonymkode: 4e6c6...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det må være lov å variere. Gir man vin er det sikkert noen som ikke synes noe om det også, eller at vinen er for dyr/for billig/feil for årstiden osv osv. Det finnes alltid noe å klage over her i verden.

Når det er sagt: jeg ville heller ikke hoppet i taket av glede over enkelte av tingene du nevner at du har fått (nips og duftlys), men det er gitt med en god tanke bak, og jeg kan alltids regifte det. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blåtimen skrev:

Hvorfor ikke bare være takknemlig for det man får? 

Fordi jeg vil heller at de kommer tomhendt. Det er jo bare søppel som viser at de overhodet ikke tenker på mottager (meg, som overhodet ikke liker de greiene), men bare på å «være korrekte» og gi noe. 

Antar mesteparten er regifted, så hva er poenget?

Anonymkode: 4e6c6...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ikke alle drikker vin. Jeg hadde sagt takk, smilt men vinen hadde blit stående til ... til evig tid. 

Er ikke begeistret for planter heller (har to katter som innsisterer på å spise å tygge på det aller meste), men en plante vil nå dø på et tidspunkt og da er det over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir som regel bare vin, og min erfaring er at folk gir vin eller blomster.

Nips er utrolig irriterende 😂 Får trøste deg med at dette ikke er normen.

Anonymkode: c46e8...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe vi gir konsekvent ingenting til hverandre og får alltid høre av andre at vi er så umodne/ukultiverte/harry (sett inn hva du vil). Men mye bedre enn å bytte nips :)

Anonymkode: 424c7...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for det du får. Jeg syntes trenden om å gi alkohol til alle anledninger er forferdelig lei, syns ikke noe om å gjøre alkohol så tilgjengelig for folk. Har stoppet å drikke selv etter å ha hatt alkoholisert samboer og ser på (normale) venninder at når de har skapene fulle av flasker drikker de mer, det blir et drikkepriss 

Anonymkode: c0c85...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir alltid vin, men har aldri noen gang tenkt negativt over hva folk velger å ha med- eller om de kommer tomhendte. Jeg vet jo hvem jeg inviterer. Akkurat duftlys hadde jeg takket pent for, men hadde ikke beholdt lenge da jeg ikke fatter og begriper hvorfor noen vil ha noe sånt i hus. Syns alltid lukten blir veldig påtrengende.

De som kjenner meg vet at jeg hater nips, men hadde ikke blitt sur om det kom som gave. Folk mener jo godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 110 % sikker på at mottaker drikker vin, så er det greit å gi. Er du usikker, så kjøp noe annet. Svigermor gir alltid gavekort fra blomsterbutikken, og det synes jeg er kjempesmart. Da kan mottaker velge blomster ut fra egen smak og eventuelle allergier.

Anonymkode: 8ba1d...10c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vertinnegaver er pes og tull, som regel går jo besøkene på omgang. Folk har ofte med seg sjokolade/noe til kaffen, men jeg har jo allerede handlet inn! Gjerne ting jeg ikke liker selv, men som jeg vet gjestene er glade i. Så må jeg servere det noen har med og brenner inne med unødvendige innkjøp.... Ender ofte med å kaste det.

Anonymkode: b31b4...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så hyggelig å få blomster, så det tar jeg ofte med, eller en flaske vin. Jeg setter pris på at andre tar med noe, uansett hva.

Anonymkode: c3413...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å få vin.  Et år fikk jeg 7 vinflasker når jeg hadde et julelag.  Da slipper jeg å tenke på å dra på polet på en stund og har også vin å gi videre hvis jeg blir bedt på noe...  :P   (er ikke sååå begeistret for rødvin lengre og det hender at jeg gir det videre...) Men hvitvinen og proseccoen beholder jeg selv. :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke vin fordi jeg ikke drikker alkohol selv. Gir annet "dill" (ofte blomster), fordi det er forventet. 

Anonymkode: 1d6fb...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når alle gjester og vertinnen er glade i vin, man kjenner hverandre gjennom flere år, og alle vet at vertinnen serverer rikelig av alt...

Hvorfor gi et lys? 

 

Anonymkode: 4e6c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gir alltid vin eller sjokolade i vertinnegave. Vin er veldig praktisk, om man ikke drikker den selv, kan man alltids gi den videre i gave til noen andre. De færreste vil ha nips, som for TS vil jeg da heller foretrekke at de kommer tomhendt.

Et annet godt tips til vertinnegaver er en god eplemost, det blir ofte tatt godt i mot av både de som drikker og de som ikke drikker alkohol. Fås kjøpt både i større matbutikker og på polet, f.eks. Ringi. Veldig praktisk å ha liggende en flaske om det kommer noen som av forskjellige årsaker ikke drikker alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt vár angående det å gi alkohol i gave, så foretrekker helst å både gi og få lys eller ingenting.

Anonymkode: fc8c5...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...