AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Del Skrevet 21. desember 2018 Ny jobb, kjører bil til togstasjon. Ingen kollektiv dit eller mulighet for sykkel. Nå kjører jeg en stor bil med 2.4L motor, men jeg merker den blir aldri varm. Elbil hadde vært kjekt, men budsjettet er maks 50000kr. Noen forslag? Anonymkode: 123cc...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Del Skrevet 21. desember 2018 Se om du finner en pent brukt Datsun 120Y fra 1977?, det er ingen andre biler som blir varm på 6 Km. Stor bil med 2.4L motor må jo nesten være VW transporter eller Caravelle?. Du sliter ut batteriet og glødeplugger med småkjøring. Anonymkode: 008ba...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #3 Del Skrevet 22. desember 2018 Er en amerikaner, Toyota Camry. Blir ikke en liten Hyundai eller Polo med 1 liters motor varm en gang? Anonymkode: 123cc...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 22. desember 2018 #4 Del Skrevet 22. desember 2018 Mitsubishi iMiEV må da passe bra. Liten elbil du får brukt fra ca. 45.000,- og oppover. F.eks denne:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136075441 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. desember 2018 #5 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) 7 timer siden, -jk- skrev: Mitsubishi iMiEV må da passe bra. Liten elbil du får brukt fra ca. 45.000,- og oppover. F.eks denne:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136075441 Skulle til å foreslå det samme. Dog, skal man forvarme bilen (noe som nok er helt essensielt for TS), må man visst opp i en 2012 modell. De ligger ute på finn for litt over 50k. 6km pendling er drømmejobb for slike biler. Defrosting på elbil er egentlig ganske kult. Endret 22. desember 2018 av Lutetium 71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 22. desember 2018 #6 Del Skrevet 22. desember 2018 12 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Skulle til å foreslå det samme. Dog, skal man forvarme bilen (noe som nok er helt essensielt for TS), må man visst opp i en 2012 modell. De ligger ute på finn for litt over 50k. 6km pendling er drømmejobb for slike biler. Nja. Man kan fint forvarme en 2011 også, men ikke fjernstyrt. Man må uti bilen og starte den, da starter selvsagt varmen. Så er det bare å la den stå en stund og varme seg. Anbefales kun om man har privat parkering da og ikke må gateparkere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. desember 2018 #7 Del Skrevet 22. desember 2018 3 minutter siden, -jk- skrev: Nja. Man kan fint forvarme en 2011 også, men ikke fjernstyrt. Man må uti bilen og starte den, da starter selvsagt varmen. Så er det bare å la den stå en stund og varme seg. Anbefales kun om man har privat parkering da og ikke må gateparkere Må ikke bilen "stå på tomgang" da? Da må man vel plugge ut for å få lov å starte bilen? Eller kan man bare skru på varmeapparatet for hånd og gir det da varme (med ladekabelen i)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Del Skrevet 22. desember 2018 Det ser bra ut. Vi har ikke vei helt til huset, men kan kanskje legge strøm til en plass der vi kan lade en bil. Dessverre blir det nok lett 100000 kr i elektrikerutgifter på det, så det må man jo også ta høyde for. Kan vel ikke akkurat lade en slik på en 10A sikring? Anonymkode: 123cc...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 23. desember 2018 #9 Del Skrevet 23. desember 2018 2 timer siden, Lutetium 71 skrev: Må ikke bilen "stå på tomgang" da? Da må man vel plugge ut for å få lov å starte bilen? Eller kan man bare skru på varmeapparatet for hånd og gir det da varme (med ladekabelen i)? Jeg er usikker på om bilen kan være plugget i eller ikke. Leaf kan ihvertfall "startes" mens den er plugget i, men man får selvsagt ikke satt den i gir og kjørt. Jeg vil tro iMiEV er lik, det er jo normalt greit å kunne ha på varme i bilen mens man hurtiglader for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 23. desember 2018 #10 Del Skrevet 23. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ser bra ut. Vi har ikke vei helt til huset, men kan kanskje legge strøm til en plass der vi kan lade en bil. Dessverre blir det nok lett 100000 kr i elektrikerutgifter på det, så det må man jo også ta høyde for. Kan vel ikke akkurat lade en slik på en 10A sikring? Anonymkode: 123cc...b18 10A sikring holder fint det. Ladekabelen som følger med er jo nettopp 10A. Maks ladestrøm på iMiEV er uansett ikke mer enn 13A. 10A lading betyr omtrent 7-8 timers ladetid fra helt tom til helt full. Men klart, uten vei til huset kan det jo bli vanskelig. Hvis man ikke har lademulighet på jobb da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå