Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #1 Skrevet 2. april 2005 Da jeg våknet i dag hadde jeg fått et kjempe utbrudd med herpes på kinnet. Jeg får ganske ofte utbrudd, jeg får det ikke på munnen,men på kinnet. Jeg er hoven,vondt i lymfekjertlene på halsen. Såret i seg selv er også vondt. Jeg har aldri hatt et så stort utbrudd. Itillegg blir jeg helt slått ut noen dager før dette kommer, med hodepine og svie i øynene. Jeg smører med med Zovirax salve,men den virker ikke lenger. Har tidligere brukt Vectavir. Er det noen som har erfaring med dette, er det noe jeg kan gjøre fpr å unngå utbrudd?Eventuelt råd mot å lindre smertene,for dette er ekke godt.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #2 Skrevet 2. april 2005 akkurat vært hos legen for herpes selv.. nei jeg fikk utskrevet vectavir jeg også, fikk beskjed at dette skal smøres på så fort man merker utbruddet men at det vil ikke hindre herpes i å verken komme eller stoppe utbruddet- men det vil være medpå å gjøre det kortvarig... ja det svir og det hjelper dt heller ikke noe mot.. det må bare gå naturen sin gang! stygt og vondt ja!! jeg vet alt om det! legg på is bit.. det hjalåp meg i noen sekunder.. godt vi er flere om det;)
Gjest silje Skrevet 16. juni 2011 #4 Skrevet 16. juni 2011 Hei jeg er plaget med det samme.Har hatt utbrudd siden jeg var liten. Sist jeg hadde det fikk jeg noen tabeletter som heter valaciclovir sandox 500mg. Disse tar jeg når jeg merker jeg får utbrudd. Allrede dagen etter kan jeg merke at det begynner å gå tilbake. Så anbefaler deg å ta kontakt med legen å få en resept slik at du har det liggende til du får neste utbrudd. De er veldig dyre med ekstremt effektive. Du kan også bruke salve samtid vis du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Sønnen min får av og til utbrudd ved munnen så jeg ville trodd det var herpes han fikk på kinnet også, fordi det lignet, bare var større. Men på apoteket fikk jeg fusidinkrem og det er mot bakterier, ikke virus, så jeg hadde misforstått. Kanskje det er bakterieinfeksjon du får også? Anonymous poster hash: 5c1bb...1e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå