Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd den som kan fortelle meg om den er verdt å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den.

Ganske morsomt, men ikke sånn veeeldig.

Ikke er det så vedlig krevnde heller.

Når Sim-en har blitt tenåring så kan h*n søke om stipender. Hvis h*n har 8 prikker på alt, så er det masse penger å hente. Man for også stipend om begge foreldrene er døde, om man har blitt bortført av en UFO og om man har beste karakter på skolen.

Så flytter Sim-en på Universitet (ved hjelp av telefonen). Der kan du velge et internat med et eget, lite rom, kantine og diverse greier eller leie et hus.

Det er 8 semestre. Og du må gjøre diverse skoleting for å kunne få ståkarakter. I slutten av hvert semester må du ta en avsluttende eksamen.

Du kan også bli med i sånne "student-fellesskap" og flytte inn i et hus sammen med de andre.

En ny greie er at Sim-ene kan kommandere hverandre (til å vaske, lage mat osv). Det er ganske morsomt. Det er også en del nye klær, møbler og sånt.

Etter de 8 semestrene kan du velge å flytte Sim-en inn i hvilken som helst familie i "hjembyen" eller i et hus for seg selv.

Skrevet

Høres greit ut for 250 kroner. :)

Bestiller det jeg.

Skrevet

Like greit å hoppe i det som å tenke på det lenge :ler:

Det kommer visst en ny pakke til høsten en gang.

Skrevet

Og jeg klarer ikke å kjøpe pakkene i feil rekkefølge så da var det enda godt jeg bestilte denne.

Synes forresten det var billig jeg. Kostet det mer da det kom ut?

Skrevet

Nei. Den er relativt ny.

Men disse ekspansjonspakkene koster jo sjelden mye.

Skrevet

Jeg synes den er bra (men som ihugga Sims-fan må jeg ha alt som finnes, uansett!). Det beste er de nye møblene og de nye yrkene. Eneste minus er at man må ha universitetsutdannelse for å få tilgang til nye yrker, og etterhvert synes i allefall jeg det er litt kjedelig å spille studentene. Det er faktisk mye arbeid for at de skal få toppkarakterer, så det blir lite tid til noe annet, så de fire årene blir ganske ensformige.

Skrevet

Jeg synes at det går greit å komme gjennom utdannelsen. Passer på at Sim-en har masse kunnskap før h*n begynner på Universitetet. Så skiver jeg semesteroppgave med en gang, gjør 3-4 oppgaver og leser litt.. Etter halve semesteret kan de gjøre som de vil.

Lurt å skaffe masse venner før de flytter også.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Hvis dere ikke liker hvordan det er i kafeterian på hybelhuset, kan man flytte kjøkkenøybenken en rute frem slik at det blir bedre plass for simmen som jobber der, studenten kan tjen penger på å jobbe i kafeterian ved å klikke på denne simmen som jobber der og det er 10 simeloner pr.time.

Når stipend er blitt utbetalt etter avsluttet eksamen, kan man begynne å kjøpe instrumenter slik at simmen får mer kreativitetspoeng og dem tjener penger av og til med at dem har glasset med som andre simmer gir simeloner til.

Noen ganger har dem fått mange simeloner for spillinga, andre ikke en simelon i glasset fordi simmmen var alene og de andre simmen var ikke i nærheten.

Tredemølla er er en morsom sak.

Jeg spiller litt i nabolaget før barnet blir tenåring og tenåringen blir ikke tatt inn på universitet før man bruker hele helga på å utvikle ferdighetene på forhånd.

Simbarn/tenåring har fri fra skolen lørdag/søndag.

Det er da jeg går ut av tomten når det er blitt mandag til nabolagmodus, sjekker hvor mange tenåringer jeg har klar til å sende dem til universitetet og klikker på familieknappen og der er et universitetslogo og klikker på denen for å samle tenåringer til et kollektiv.

Studentsimmene starter med 500sml. pr.sim, husk å prøve seg frem hvor mange man vil ha i kollektivet.

Det er lurt å begynne me 2 simmer pr. kollektiv og heller øke på når man får mer erfaring med simstudentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...