Gå til innhold

Dating etter match


KanskjeIkke

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en mann på 27 år som prøver å aktivt få meg dates, med mulighet for noe mer. Får en del matches på Tinder og jeg skriver til de fleste jeg matcher med. Det jeg lurer på er: når er tiden inne for å foreslå en date med den andre personen? Jeg har foreslått date til noen av de som jeg selv føler jeg får god tone med (etter typ 15-20 meldinger fram og tilbake), og når jeg foreslår date blir det oftest "stille" og jeg får ingen svar eller oppmerksomhet fra vedkommende igjen.

Hva gjør jeg feil? Er jeg for ivrig? Er jeg for uivrig? 

Hvor mange meldinger skal sendes fram og tilbake før jeg kan foreslå date?

Endret av KanskjeIkke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjell på folk, og det har mye å si hva dere skriver om fram til det spørsmålet kommer. Noen har spurt tidlig og jeg har sagt ja, andre har spurt tidlig og jeg har sagt nei. 

 

Anonymkode: fdc8c...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange meldinger i mine øyne, jeg spør om date etter maks 5 meldinger dersom jeg er interessert...

Hva skal du spørre om dersom du allerede har snakket så mye? Må jo ligge litt spenning igjen i luften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig individuelt, tror heller du skal føle deg frem litt mer. Blir hun med på en forsiktig flørt for eksempel, som en antydning til noe dere kan gjøre felles i fremtiden? Skap et "vi". Jeg foretrekker å chatte noen dager for å se an interessen, tonen og om vi har noe felles før jeg sier ja eller spør selv. Akkurat hvor mange meldinger som sendes hver dag har jeg aldri telt. Men nå sist sa jeg ja etter bare en dags ganske intens chatterunde. (Han fikk brått en unnskyldning den dagen vi skulle treffes, noe som aktiverer "chatte noen dager" igjen.)

Det kan ha noe med hvordan du ordlegger deg også. Et glass vin antyder for mange sex på første date og det er det ikke så mange som vil ha. Spør om en kaffe eller noe hun viser interesse for. Lunsj på et ekstra koselig sted, museum, tur i skogen.. Hør hva hun liker å gjøre, eller om hun har et favorittsted hun vil vise deg eller kanskje du har et du vil vise henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt individuelt som flere sier.

Jeg liker godt å chatte litt før en skal avtale noe mer. Og så synest jeg video chat er veldig ok. 

Første gang jeg skal treffe noen så er det helt fint å bare ta en kaffi, helt uten noe stress. Istedet for å foreslå date så kan du spørre om å treffes for en kaffi for å si hei. Blir litt mindre "skummelt".

Anonymkode: d6c31...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 12/21/2018 at 12:29 AM, AnonymBruker said:

 

Første gang jeg skal treffe noen så er det helt fint å bare ta en kaffi, helt uten noe stress. Istedet for å foreslå date så kan du spørre om å treffes for en kaffi for å si hei. Blir litt mindre "skummelt".

Anonymkode: d6c31...889

Enig med dette...

Anonymkode: 0429a...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dame fikk jeg mange matcher, og mange henvendelser etter match. De jeg endte opp med å treffe, og han jeg er kjæreste med nå, chatta jeg med ca en mnd før date. Syntes det er greit å kjenne hverandre litt for at jeg skal tørre å gå på sånn type date. 

Anonymkode: 71514...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Som dame fikk jeg mange matcher, og mange henvendelser etter match. De jeg endte opp med å treffe, og han jeg er kjæreste med nå, chatta jeg med ca en mnd før date. Syntes det er greit å kjenne hverandre litt for at jeg skal tørre å gå på sånn type date. 

Anonymkode: 71514...002

Forsking viser at dette er alt for tregt i det fleste tilfeller. Det som lykkes med å skape forhold fra nettdating er de som raskere møtes offline, framfor å skrive til og å fra bare online og vente lenge før første treff.

Grunnen ifølge forskningen er at de som ikke førte møtes skape mye feil ideer og konsepter om hverandre. 

Uansett hva du personlig har opplevd, har vi kunnskap som sier at å vente så lenge nesten garantere for at det blir ikke et lykkelige forhold fra et slik treff på nettfates.

Ikke vent så lenge - tør å møtes og forholde selg til mennesken og ikke bare et abstrakt brevvenn/venninne.  

Anonymkode: 0429a...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...